פסח בחינם בפארקים וביערות קק"ל

יום רביעי20 באפריל, חול המועד פסח

קרן קיימת מארגנת לחול המועד פסח טיולים מודרכים ואירועים ללא תשלום בפארקים וביערות קק"ל, אבל אם אתם מתכננים להגיע לבילוי באחד מהפארקים או היערות – קחו בחשבון שלבד לא תהיו שם…

למעלה מ-250 אלף איש ביקרו היום, היום הראשון של חול המועד פסח, ביערות ובאתרי קרן קימת לישראל בעיקר רוכבי אופניים, תרמילאים ומשפחות שהגיעו למנגל על פי הערכות יערני קק"ל.
 

במהלך כל ימי חג הפסח תקיים קק"ל מספר אירועים מרכזיים ללא תשלום ביניהם:

ציפורים ושרים באגמון החולה
יום חמישי -21 באפריל בשעות 12:00-16:00: נפרדים מהעגורים בהפנינג חגיגי במהלכו יתקיימו סדנאות איפור פנים של חיות וציפורים והופעות להטוטנות.

תחנות מידע וסיורים מודרכים ללא תשלום
חוה"מ פסח, חמישי עד שישי,21 – 22באפריל, בשעות09:00 – 14:00

תחנות המידע של קק"ל יפעלו ומדריכי קק"ל יקיימו סיורים ביער עמינדב, יער עצמאות ארצות הברית, סטף, פארק עדולם-צרפת, פארק בריטניה, יער צרעה, פארק איילון-קנדה, יער בן שמן, פארק רמות מנשה, פארק יערות הכרמל, יער ביריה ופארק גורן.

חגיגה אקולוגית לכל המשפחה
יום חמישי, י"ז בניסן,21 באפריל, בשעה 10:00, ביער מורדות הכרמל (יער עופר)

טיולי קק"ל בדרך הקיסר – טיולים מודרכים ביער מטע בהרי ירושלים
יום חמישי, י"ז בניסן,21 באפריל, בשעה 10:00.

צעדת האביב – עם תושבי עוספיא בפארק יערות הכרמל
יום שישי, י"ח בניסן,22 באפריל, בשעה 09:00.

אליפות פארק ירושלים בניווט ספורטיבי- פעילות מאתגרת בפארק המטרופוליני
יום שישי, י"ח בניסן,22 באפריל, בשעה 09:00

טיולי אביב עוטפים את הכרמל
טיולי משפחות במסלולים אביביים מסביב לכרמל
שבת, י"ט בניסן,23 באפריל, בשעה 10:00.

הכדור בידיים שלנו -לקראת יום כדור הארץ הבינלאומי ביער בן שמן
יום ראשון, כ’ בניסן,24 באפריל, בשעה 10:00.

פרטים נוספים על טיולים, אירועים ועוד ב"קו ליער"של קק"ל:1-800-350-550.

תמונות מהשריפה בכרמל, טיולי פסח2011
הכרמל מתעורר. צילומים באדיבות קק"ל.

אז מה היה היום ביערות קק"ל?

השכם בבוקר הגיעו רוכבי אופניים לשבילי הרכיבה ביערות ובפארקים של קק"ל. לקראת שעות הצהריים החלה לגבור תנועת המטיילים בכל הארץ.

האתרים שבהם נרשמה היום תנועה מוגברת במיוחד של מטיילים ומבקרים:

בפארקים וביערות בצפון ביקרו על פי ההערכות למעלה מ-50,000 איש – אגמון החולה פתח את שעריו החל משעות הבוקר המוקדמות ובמהלך היום פקדו את האגמון כ-8,000 מטיילים שבאו לחזות בנדידת האביב של הציפורים, בנוסף נרשמה תפוסה מלאה ביער בית קשת, יער בירייה, יער עופר שבכרמל ובפארק גורן, פארק אדמית ויער קריית אתא. חניוני הפיקניק של קק"ל ביערות היו מלאים.

בפארקים וביערות במרכז הארץביקרו היום למעלה מ-150,000 איש:  יער אילנות שבשרון, פארק רמות מנשה – לחניוני נחל השופט ונחל הזורע שבצפון השרון הגיעו עשרות אלפי אנשים לעשות פיקניקים לטייל ולשכשך רגליים במי הנחל. ביער בן שמן נרשמה תפוסה מלאה בחניונים ובפארק בריטניה. באזור ירושלים תנועת מטיילים ערה הייתה ביער עמינדב, לסטף ולפארק העצמאות-ארה"ב.  

בפארקים וביערות בדרום, מזג אוויר אביבי וקריר בדרום הוציא ליערות ואתרי קק"ל למעלה מ-50,000 איש, מטיילים ומשפחות שבאו לנפוש וליהנות מפיקניק בחיק הטבע. בין המקומות הפופולאריים: יער המלאכים-שחריה, יער להב, פארק גולדה, יער יתיר, פארק ירוחם ופארק דימונה.

אולי הקמפיין של טל פרידמן עם הפיאה הירוקה מתחיל לעשות את שלו… יערני קק"ל שסיירו בשטח שמחו לגלות כי רבים מהמטיילים שמרו השנה על ניקיון האתרים והקפידו לקחת את האשפה איתם או להניח אותה במרוכז.

לקראת הכניסה לחודשי הקיץ המטיילים מתבקשים לשמור על כללי בטיחות ושימוש באש, להדליק אש רק במקומות המותרים ולהקפיד על כיבוי הגחלים בסיום השימוש וכמובן לא לשכוח להביא שקיות זבל ולאסוף בסיום היום את האשפה ולשפוך אותה בפחים הגדולים הנמצאים בכניסה לכל יער.

 

 

אין תגובות

השאר תגובה