פסח של פרחים

20.4.2011טיולי פסח2011

בחג האביב והפריחה, תוכלו לבלות באחד מאתרי הקטיף העצמי של פרחים שפועלים ברחבי הארץ – לקטוף נוריות בקדמה, כלניות ושאר ירקות בגבעת השלושה, תותים ונוריות בצומת העוגן וחמניות באמצע תל אביב.

הקטיף העצמי עובד בשיטה פשוטה- מגיעים לאתר, משלמים בכניסה לפי מיכל קטיף או כמות מוגדרת, מצטיידים במספריים ויוצאים עם הילדים לשדות ומתחילים לקטוף (הילדים) ולצלם (אתם). 

ולפני שאתם יוצאים – טיפ חשוב לדרך – זה לא נעים לראות שדה סגור.. כל אתרי הקטיף העצמי תלויי מזג אויר, כמות המבקרים שהיו בשדה בשבת האחרונה ובמועדי הפריחה. מומלץ להתקשר לפני שיוצאים לדרך ולוודא שהאתר שתכננתם להגיע אליו אכן עדיין פורח.

שדות - קטיף נוריות במשמר השרון, קטיף נוריות בעוגן, אטרקציות לילדים בשרון
כלניות שדות במשמר השרון

שדות – קטיף עצמי במשמר השרון
ונתחיל עם אחד השדות הוותיקים בארץ שמוכר בעיקר לתושבי השרון – על הכביש הישן, מעט צפונית לצומת בית ליד, נמצא שדה קטיף עצמי של נוריות ותותים, כלניות, חמניות ואפילו פרדס חדש של תפוזים שפועל בעונה. אחרי ביקור במקום אפילו הילדים העירוניים ביותר ילמדו שפרחים לא גדלים באריזת צלופן, מאיפה מגיעים התותים לסופר ושתפוזים אכן גדלים על העץ. מומלץ להגיע באמצע השבוע או בימי שישי. ואם אתם כבר באזור – אפשר לשלב את הביקור בשדה בטיול אופניים או רגלי בנחל אלכסנדר וגשר הצבים הסמוך.

מתי פתוח? בעונת הפריחה (סביב סוף אפריל – חול המועד פסח)
איך מגיעים?כביש4 הכביש הישן, שני צמתים צפונית לצומת בית ליד, מול הכניסה לקיבוץ משמר השרון.
כמה עולה?קטיף תותים50 ש"ח ל-4 נפשות, אכילה בחלקה+חצי ק"ג לקחת הביתה, קטיף הפרחים50 ש"ח לכלי גדול (משפחתיזוגי), כל אדם נוסף10 ש"ח, ילד עד גיל2 ללא תשלום.
לפרטים: 052-5956654

קטיף נוריות בקדמה, קטיף כלניות קדמה, טיולי פסח2011
בין הכלניות בקדמה. צילום: ענבל בצר

קטיף נוריות – קדמה
שדות צבעוניים ששווה לנסוע עד אליהם במיוחד, כמה קילומטרים אחרי קרית גת, על כביש תל אביב באר שבע, תמצאו שדות צבעוניים של נוריות וכלניות שמשווקים לחנויות הפרחים בכל הארץ וגם מאפשרים קטיף עצמי למשפחות. מקום עצירה אידיאלי למי שבדרך לדודה בבאר שבע ורוצה להביא זר פרחים מקורי ומקסים או חוזר הביתה בדרך מטיול בדרום.

מתי פתוח? בעונת הפריחה (בין פסח ליום העצמאות)
איך מגיעים?
השדה נמצא בצד המזרחי של כביש40, 3 ק"מ דרומית לצומת קסטינה. למגיעים מצפון על כביש6, פונים במחלף שורק ומתחברים לכביש40 דרום (שמאלה בצמת ראם-מסמיה), למגיעים בכביש6 מדרום – יורדים ימינה לכביש 40 לכיוון צומת קסטינה-קריית מלאכי ולאחר ק"מ ספורים, השטח ימצא מימינכם.
כמה עולה?
לפרטים: 052-2676780


קטיף עצמי - חמניות, החווה בתל אביב
חמניות – תצטרכו לחכות לתחילת מאי. החווה בתל אביב

קטיף חמניות ונוריות -החווה בתל אביב
בחווה החקלאית של תל אביב שליד גבעת נפוליאון, מחכים לכם70 דונם ירוקים, פרדס גולדברג המקורי אותו הוריש בעליו לטובת הציבור, בהם תוכלו למצוא בין שלל האטרקציות והפעילויות לילדים בטבע שבמקום גם שדה פורח של נוריות בתחילת האביב ושדה לקטיף עצמי של חמניות שמתחיל לפעול בתחילת מאי.

מתי פתוח? החווה פועלת כל השנה בשבתות וחגים, למעט ימים גשומים, הקטיף העצמי פעיל בהתאם לעונות הפריחה(נוריות סביב מרץ, חמניות רקהחל מתחילת מאי-מומלץ להתעדכן באתר החווה)

איך מגיעים?
החווה נמצאת בצד המזרחי של הירקון, ליד גבעת נפוליאון. נוסעים על רחוב אבא הלל סילבר עד רחוב רוקח(של רמת גן -לא שד’ רוקח)בו פונים שמאלה כמעט עד סופו עד בית מס’74.

כמה עולה?
מבוגר-34 ש"ח, ילד (גיל2-12) – 44 ש"ח, בחגים- מבוגר/ילד  –  49ש"ח.

לפרטים:
 03-6138286


ובשנה הבאה:
אתר פריחה שכבר נסגר השנה, אבל תרשמו לכם ששווה לבקר בו בעונה הבאה, באביב2012 – שדה הקטיף ליד קיבוץ גבעת השלושה
קטיף נוריות גבעת השלושה, קטיף כלניות גבעת השלושה, קטיף פרחים גבעת השלושה, טיולי פסח2011
בין הכלניות בגבעת השלושה. לא לשכוח מצלמות…

פורחים ונהנים – גבעת השלושה
שדה מקסים של נוריות וכלניות ליד קיבוץ גבעת השלושה, לחקלאים הצעירים מחכה גם שדה של גזר וקולורבי במידות שלא רואים בשום מקום. הכניסה בתשלום לפי מיכל איסוף – בקבוק לפרחים או מיכל פלסטי לירקות. במקום פועל גם מתחם אטרקציות לקטנטנים – מתנפחים, רכבת קטנה ועוד…

מתי פתוח? בעונת הפריחה – מומלץ להתעדכן טלפונית
איך מגיעים?מכביש 40,פונים לכיוון ראש העין השדה בכניסה לקיבוץ גבעת השלושה.
כמה עולה?קטיף פרחים35 ש"ח
לפרטים: 050-7852208

עדכונים שוטפים?
רוצים עדכון שוטף על אתרי פריחה וקטיף עצמי חדשים?
הרשמו עכשיו לניוזלטר מכאןונשמח לעדכן אתכם…
 

אין תגובות

השאר תגובה