פסטיבל אוכל כפרי2014במטה יהודה

פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה – חגיגה של אירוח אותנטי, סדנאות בישול, ביקור ביקבים ואטרקציות נוספות לכל המשפחה

ביוזמת המועצה האזורית מטה יהודה, מחלקת התיירות ובשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומשרד התיירות, מציין פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה את שנתו ה-14 בסימן 50 שנה להיווסדה של מטה יהודה. זוהי חגיגה של טבע, אירוח אתני ואותנטי עם מאכלים וטעמים כפריים.

אזור מטה יהודה, הנמצא במרחק נסיעה קצר ממרכז הארץ, הינו חבל ארץ ירוק עם נופים מכוסי פריחת רקפות, תורמוסים וכלניות, לצד מטעי זיתים כסופים וגפנים משתרגות וסדורות בכרמים. בתוך כל אלו משובצים מנזרים וכנסיות, מושבים, קיבוצים, חוות צאן ויקבים ועשרות בשלנים המציעים מגוון עשיר של מאכלי עדות. 

הפסטיבל מציע ארבעה סופי שבוע של חגיגות, אשר במרכזן האוכל הכפרי העונתי, ונותן ביטוי למגוון מטבחים ביתיים איכותיים, חושף מסורות קולינאריות עדתיות ומסייע בפיתוח אפיקי פרנסה לתושבי האזור. 
 
פסטיבל האוכל מתרחש בו בזמן בעשרות אתרים ומאפשר ליהנות מחוויות שונות: אוכל אתני בבתים, גבינות משובחות, תבשילים עשויים מצמחים שלוקטו באזור, סדנאות, שוקולדים בעבודת יד ועוגות בקונדיטוריות בוטיק בליווי נופים ירוקים ופארקים פורחים. במהלך הפסטיבל יתקיימו מפגשים קולינאריים לצד סדנאות בישול משפחתיות, היכרות עם מבשלות הבירה ואירוע אמנים מארחים שיציגו עבודות אמנות וחפצי נוי.
 
משק חביביאן, טיולי משפחות, טיול עם ילדים, פסטיבל אוכל
משק חביביאן. צילום: חני בן יהודה
 
ליבו של הפסטיבל הוא חוויית אירוח יוצאת דופן בביתם של הבשלנים המקומיים, שפותחים את ביתם וליבם ומגישים מאכלים ששימרו את הטעמים והמתכונים המסורתיים לפי שיטות הבישול הייחודיות למשפחה ולעדה. האורחים יושבים בבית המשפחה המארחת, מקשיבים לסיפוריהם ויוצרים קשר מרגש המתובל בתבלינים שאין להשיגם באף חנות. במטבח הסמוך מבעבעים על הכיריים סירים מעלי ניחוחות, בהם מתבשל המיטב שבמטבחים הביתיים – המטבח הכורדי, המרוקאי, הטוניסאי, ההודי, העיראקי, הקוצ’יני, הארגנטינאי ועוד. 
 
את פסטיבל האוכל מוביל ראש המועצה האזורית מטה יהודה, משה דדון, במטרה לחשוף את השפע התיירותי הקיים באזור, בשילוב הקולינריה המפותחת והמרתקת שבו.
 
אירועים מיוחדים במהלך הפסטיבל:
אמנים מארחים-במהלך שישי-שבת ה-28-29.3, אמני האלה שביישובי שריגים, גבעת ישעיהו וצפרירים יפתחו את בתיהם למפגש מרתק עם האנשים היוצרים וסדנאותיהם, ללא תיאום. כמו כן, חלק מאמני האלה יפתחו את הסטודיו בכל סופי השבוע של הפסטיבל-בתיאום מראש. 
אמני אזור המזלג יארחו במסגרת הפסטיבל ביישובים בר גיורא, מבוא בית"ר, צור הדסה, מטע ונס הרים.
אמני אזור ההר יפתחו את בתיהם בתיאום מראש ביישובים נווה אלן, נטף, בית נקופה, שואבה, קרית ענבים, שורש, בית מאיר, מסילת ציון, גבעת יערים, בית יערים ואבן ספיר.
 
סדנאות ואירועים מיוחדים:
חגיגת בשר וסדנת עישון בשרים בחצר של עופר במטע בשילוב הופעה, בראנצ’ חלבי וארוחת ערב חגיגית ביקב קדמא, אולימפיאדת קינוחי השוקולד וסדנת אומן בגליתא, מפגש נשי וזכרונות ילדות לרגל יום האשה במרכז לצילום ואמנות אקולוגית בשריגים, מסע בין חדר המלח לטיהור הנשימה בבית התה של מרחב נשימה, סדנאות סלט פרצוף בריא בקיפצובה לכל המשפחה, וטיולי אופניים בנופים הירוקים של מטה יהודה בין כל הארוחות והקינוחים. בנוסף, המבקרים מוזמנים להגיע לעשרות היקבים ומבשלות הבירה במטה יהודה, לטייל וללון בצימרים המפנקים וליהנות מאירוח כפרי במגוון המלונות שבהרי יהודה.
 
פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה
7עד ה-29 במרץ
טלפון:8108*
 
 
בתמונה הראשית: מאפיית בית לחם. צילום: יואב אלקיים.

אין תגובות

השאר תגובה