פסטיבל דרום אדום2014 -סיור מקדים

29.1.2014סיוון סטרומזה

מרחבי הנגב כבר ירוקים ומלאים כתמים אדומים של כלניות, מה שמבשר על בואו של פסטיבל דרום אדום2014. יצאנו לסיור מקדים לקראת הפסטיבל, כדי לראות כמה מהאטרקציות הצפויות להתקיים בפסטיבל במהלך סופי השבוע של חודש פברואר.

הכיף התחיל כבר בדרך לדרום–ברכבת. עבור ילדים רבים (וגם מבוגרים!) הרכבת היא אטרקציה בפני עצמה, בעיקר עכשיו כשהיא סופסוף מגיעה מתל אביב לשדרות. במהלך הפסטיבל יוכלו הילדים ליהנות ברכבת מהפעלות של שחקנים אשר ינעימו את זמן הנסיעה, חוברות צביעה ופקעות של כלניות. 

פסטיבל דרום אדום, פעילויות לילדים בדרום, גבעת הכלניות
גבעת הכלניות מול חוות השקמים. צילום: סיוון סטרומזה

לאחר כשעה ברכבת והתלהבות רבה מהנוף בצידי הדרך, ועוד נסיעה קצרה באוטובוס, הגענו לעלומים, קיבוץ דתי שמזמין את כל המשפחה להתארח, ללון, לאכול ולהתרשם ממרכז המבקרים החדש שנפתח בקיבוץ–בארות בנגב. מרכז המבקש לחבר בין עבר, הווה ועתיד ובין חילונים, דתיים וחרדים ולספק למבקרים הכרות עם סיפור ההתיישבות בנגב, על ידי הדרכתם של מדריכים מהאזור. בנוסף, יוכלו המבקרים לצאת לטיולים מאורגנים מהקיבוץ במסלולים שונים. מומלץ להגיע למגדל המים הצמוד לקיבוץ, לשמוע את סיפורו ההיסטורי וכמובן לצלם את השטחים הירוקים והציוריים הסובבים אותו.

קיבוץ עלומים, פסטיבל דרום אדום2014, טיולי משפחות, אטרקציות לילדים בדרום
תצפית ממגדל המים בקיבוץ עלומים. צילום: סיוון סטרומזה

משם המשכנו לחוות נעמ"א, חוות בודדים חקלאית חינוכית, בה טעמנו מגוון גבינות עיזים וכבשים משובחות שנעשות במקום. בחווה יוכלו הילדים וגם ההורים ליהנות ממספר תחנות פעילות בחווה: הכנת גבינה, אפיית פיתות, האכלת טלאים בבקבוק, חליבת כבשים ועיזים, ליטוף חיות בפינת החי, סדנאות יצירה ועוד. אם יתמזל מזלכם, תזכו לראות המלטות של כבשים ועיזים בשידור חי – לא לבעלי לב חלש. בנוסף, ביום שישי ה-7.2 בפסטיבל דרום אדום, תתקיים קבלת שבת חגיגית לכל המשפחה עם הופעה של ארז לב ארי, הפנינג עם שוק כפרי ומגוון פעילויות לילדים, במחיר של 55 ש"ח (כולל ההופעה וכל הפעילויות).
 
תחנה נוספת המומלצת לביקור במהלך פסטיבל דרום אדום, היא גבעת הכלניות, מקום קבורתם של לילי ואריק שרון ז"ל, וכן נקודת ראות פסטורלית המשקיפה על חוות השקמים ועל אזורי החקלאות הסובבים אותה. למי שחפץ להמשיך ולטייל באזור, ישנם טיולים מודרכים של הקרן הקיימת לישראל.
 
את יום הסיור האביבי שלנו (למרות שכבר סוף ינואר!) סיימנו במסעדת נתנאל, הממוקמת בחוות שבדרון בלב יער להב. המסעדה מציעה אוכל ופעילויות לכל המשפחה בכל סופי השבוע של הפסטיבל ובמיוחד בסוף השבוע הקולינארי, ב-21-22.2, במהלכו תתקיים ארוחת בראנצ’ עשירה, הכוללת מרק, סלטים, ירקות, עוגות, לחמים ועוד, הופעה של הרכב מוזיקלי בסגנון קאנטרי, טיולי סוסים, טיולי אופניים, סדנאות, יריד ואטרקציות נוספות.

מסעדת נתנאל, פסטיבל דרום אדום, אטרקציות לילדים, פעילות לילדים
בראנצ’ במסעדת נתנאל ביער להב. צילום: סיוון סטרומזה
 

פסטיבל דרום אדום2014 מציע מגוון פעילויות לקטנים ולגדולים, סופי שבוע לפי נושאים (תרבות, ספורט, קולינאריה וילדים) והופעות של מיטב האמנים. מומלץ להגיע, לטייל, לצלם, לאכול וליהנות ממזג האוויר והיופי הטבעי מסביב. 

אין תגובות

השאר תגובה