פסטיבל חיפה להצגות ילדים פסח2013 -הצגות התחרות

6.1.2013דגנית גמזו

פסטיבל חיפה להצגות ילדים לשנת2013 שיתקיים בחוה"מ פסח, יכלול גם השנה תחרות בין שישה מחזות מקוריים שישתתפו במסגרת התחרותית של הפסטיבל חיפה.6 הצגות הילדים החדשות, נבחרו מתוך80 מחזות שהוגשו לקראת הפסטיבל ויועלו בבכורה במסגרת הפסטיבל.

הפסטיבל שזו שנתו ה-23, הפך במרוצת השנים לפסטיבל הצגות הילדים מהחשובים בארץ ויתקיים בחוה"מ פסח בין ה-27 ל-29 במרץ 2013, במתחם התיאטרון העירוני של חיפה.

הצגות הילדים שיתחרו בפסטיבל הצגות הילדים בחיפה:

תופר החלומות
בהשראת ספרו של מיכאל אנדה בבימויה של גליה פרדקין ובהשתתפותן של השחקניות-יוצרות רוויטל גריך ואורית ליבוביץ הצגה על ילדה המתמודדת עם חלומות רעים דרך מסע דמיוני בעולם החלומות.

יש דרקון בירקון 
אופרטה לילדים מאת מיכל פורת בבימויה של נועה לב סיפור פנטסטי מלא דמיון על ילד בשם אלון, הפוגש דרקון שגר בתחתית הירקון. הפגישה ביניהם עוזרת לאלון להפיג פחדים, לגרש כעסים ולמצוא שוב שלווה בחיק המשפחה.

התשמע קולי
מאת ובבימויו של גדי צדקה  -הצגה המשלבת שחקנים שומעים וחרשים על ילדה שיש לה אומץ לחלום על עולם בלי גבולות, בו היא תוכל ללמוד בבית ספר לאומנויות. לשיר , לרקוד ולשחק כמו כולם.

נונה קוראת מחשבות
עפ"י ספרה של אורית גידלי, מאת ובבימויה של רוני ברודצקי.
סיפורה של נונה – ילדה בלשית. שבעזרת מכשיר קסמים היא המאפשר לה לקרוא מחשבות היא יוצאת למסע ומגלה שלא כל מה שאומרים הוא גם מה שחושבים.

אולי פיל
מאת ובימויה של ירדן בר כוכבא ובעריכתה של שירילי דשא.הצגה מוסיקלית מלווה נגנים על הבמה למוסיקה של דידי שחר העוסקת ביחסים בין אחיות ובין דמיון ומציאות.

קיסר השכונה
מאת נאוה מקמל-עתיר בבימויה של קארין סיגל ומוסיקה של דניאל סלומון.
מסע מלא דמיון של ילד מיוחד המנסה להשתלב בחבורת ילדים ועל כלב ההופך להיות"קיסר השכונה".

בת המלךתהיה ההפקה שתפתח את הפסטיבל, יצירה מקורית עפ"י האגדה"שלושה וארבעה"של ח.נ. ביאליק אשר תעובד ליצירה בשפה ויזואלית ייחודית מאת ובבימויה של צביה הוברמן ובהשתתפות הקבוצה החיפאית של תיאטרון חיפה. הצגה על שלמה המלך שהועמד בנסיון קשה ועל בתו היפה שמצאה אהבה אמיתית על אי בודד.

מופעי חוצות בחינם
בפסטיבל יתקיימו כ200 אירועים שיכללו חוץ מהצגות התחרות, הצגות ממיטב הרפרטואר של הצגות הילדים ומופעי תיאטרון רחוב מחמש מדינות בעולם : אוסטרליה, אוסטריה, צרפת, ספרד ואיטליה וכן גם מישראל אשר יהיו פתוחים לקהל הרחב בניהול האמנותי של קבוצת התיאטרון אורתו-דה ינון צפריר ואבי גיבסון בראל.

הוועדה האמנותית בראשותה של המנהלת האמנותית של הפסטיבל, צביה הוברמן, כוללת את היוצר רועי שגב שזכה בשנה שעברה עם הצגתו"שכנים" ואת הדרמטורגית אמירה קמינר שבחרה את6 ההצגות מפרי עטם של יוצרים צעירים. תקציב פסטיבל הצגות ילדים יעמוד השנה על כ-3 מליון ₪, במימון משותף של עריית חיפה ומשרד התרבות.

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים מושך אליו מידי שנה עשרות אלפי מבקרים מכל הארץ ומספק חווייה תרבותית לכל המשפחה. הפסטיבל מופק ע"התיאטרון העירוני חיפה. מנכל"ית הפסטיבל: ניצה בן צבי.
בצילום למעלה: הזוכים המאושרים – צילם: כפיר בולוטין.

תיאטרון חיפה, רח’ פבזנר50, חיפה
טלפון להזמנת כרטיסים04-8600500
אתר פסטיבל חיפה להצגות ילדים: www.haifakids.co.il
 

אין תגובות

השאר תגובה