פסטיבל עכו2012יוצא לדרך

20.8.2012תיירות ופנאי

במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום בתל אביב הוצגה התכנית האמנותית שלפסטיבל עכו2012שיתקיים השנה בחול המועד סוכות בין שלל אירועי התרבות המתקיימים בחול המועד.

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר יערך זו השנה ה-33 ברציפות, במהלך חוה"מ סוכות, החל מיום שני ה-1 באוקטובר (מוצאי חג סוכות) ועד ליום חמישי ה- 4 באוקטובר. מסורת הפסטיבל רבת השנים מבטיחה מגוון עשיר של אירועים וחוויות: הצגות תיאטרון, מופעי מחול, תיאטרון רחוב, תיאטרון אינטראקטיבי, מיצגים, וידאו-ארט, מופעי מוזיקה, ירידי אומנויות ופאנלים חברתיים- תרבותיים. כל זאת על רקע אוצרותיה הטבעיים של עכו- סמטאותיה מלאות הקסם, אולמות האבירים, נוף הנמל הייחודי והמרקם האנושי המיוחד, בו מתמזגים יהודים וערבים, עולים חדשים וותיקים ותיירים מן הארץ ומחו"ל. גם השנה ממשיך הפסטיבל להציע במה ליוצרים מקוריים בולטים ולדור העתיד של עולם התיאטרון המקומי והבינלאומי, ולספק למבקרים הרבים חוויה בלתי נשכחת, בחגיגת התרבות הגדולה בישראל.

למעלה מ-500 הרמות מסך יערכו במהלך ארבעת ימי הפסטיבל, כ-70 מופעים ובהם ישתתפו כ-350 אמנים מהארץ ומהעולם. על התכנית האמנותית המרתקת והמגוונת עמלו המנהלים האמנותיים של הפסטיבל מזה ארבע שנים, סמדר יערון ומוני (מנשה) יוסף. גם השנה, האחרונה לקדנציה של השניים, ניכר כי ההפקות שבחרו ממשיכות את הקו המעז, בו נקטו לאורך הדרך. "פסטיבל עכו הוא פתח תקוה לאמירה אלטרנטיבית אופוזיציונית בכל ההיבטים, בתוכן ובאסתטיקה. אנו מרגישים כי חלוף הזמן יצר מעין ‘התנרמלות’ ביצירה כאן ובתאטרון הישראלי בכלל. דווקא כאן בפסטיבל עכו, שהוא חוד החנית ואספקלריה, חשוב לחזק את המקומות שנחלשו. נציע לקהל להכיר יוצרים צעירים וקולות חדשים, ולהיוודע מחדש ליוצרים ותיקים, לשוטט באירועי החוצות הססגוניים ובהפקות התחרות, שחלקן הוצאנו אל מחוץ למתחם הפסטיבל הנפלא לכשעצמו. בין מבוכי סמטאות העיר העתיקה, מתנ"ס, בית ספר ואפילו בית דירות בלב הקסבה. הקהל מוזמן לבקר בהפקה שנמשכת לאורך כל היום ולעקוב מקרוב אחר תהליך יצירתי שקורה ‘כאן ועכשיו’. כן, וגם השנה נחטט בהוויה הישראלית, לעיתים עד זוב דם".

במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר בתל אביב, נכחו ראש העיר עכו שמעון לנקרי, מנכ"ל החברה לפיתוח עכו דודו הררי, מנכ"ל הפסטיבל אלברט בן שלוש, מנהלת אומנותית לפסטיבל סמדר יערון (לצד מוני יוסף שלא חש בטוב), ומנהל אומנותי של חוצות הפסטיבל ג’קי בכר.

ראש העיר עכו שמעון לנקרי, ציין באירוע: "ידוע שהרשויות המקומיות נמצאות באיזשהו שבר מול השלטון המרכזי ובכל זאת אנחנו לא מוותרים על הפסטיבל, כאירוע מרכזי וחשוב לעיר, כבר33 שנים. מעבר לכך, שנה אחר שנה עושים את פסטיבל התיאטרון המגוון, הצבעוני והאותנטי ביותר במדינת ישראל ואף בעולם, לצד הנופים והאתרים הנפלאים של העיר." 

בהזדמנות זו ראש העיר הצהיר על בחירת מנהל אומנותי חדש לפסטיבל, שיחל את עבודתו במהלך שנת2013 –גיל אלון. "מתוך23 מועמדים שונים ועדת האיתור בחרה בגיל אלון, יוצר תיאטרון חשוב ומנוסה, בעל עבר גם בפסטיבל וראייה אומנותית מרתקת, בשנה האחרונה ביים את הפקת התחרות עטורת השבחים ‘מיין קאמפף’, שזכתה ב-4 פרסים."

לנקרי נפרד ממנהלי הפסטיבל שמסיימים קדנציה, בתום ארבע שנים. "מוני (מנשה) יוסף וסמדר יערון, הם חלק בלתי נפרד מעכו בכלל ומפסטיבל עכו הפרט ב-25 השנים האחרונות, בתקופת הכהונה שלהם עשו עבודת קודש, תודה על העבודה הנהדרת ותרומתם רבת השנים",אמר לנקרי.

בערב הפתיחה לפסטיבל, שיערך ב-1.10, יקבלו המנהלים האומנותיים היוצאים את אות "יקיר פסטיבל עכו".לצד כך, תיערך הופעה של להקת המחול הקיבוצית ומופע של הזמרת מירי מסיקה. ראש העיר סיכם את דבריו בהתייחסות לכמות המבקרים: "מידי שנה אנו זוכים ללמעלה מ-200 אלף מבקרים, ולכך אנו מצפים גם השנה".

מנכ"ל פסטיבל עכו, אלברט בן שלוש, התייחס במהלך האירוע לנושא התקציב: "השנה נשמר גובה התקציב, והדבר איפשר לנו לעמוד ולשמור על התכנית האומנותית במלואה. יש לציין לטובה את תמיכת בנק הפועלים בסך100 אלף שקלים, תמיכה שאינה מובנת מאליה כלל. סך תקציב הפסטיבל 3 מיליון ו-431 אלף שקל לפי החלוקה- מיליון ו600 ₪ ממשרד התרבות, מיליון ו-50 אלף שקל מעיריית עכו, 81 אלף שקל משרד התיירות, המשרד לפיתוח הגליל 170 אלף שקל, חסויות שונות 150 אלף שקל, מפעל הפיס תרם 100 אלף שקל, ותקציב מתוכנן של 280 אלף שקל מכירות הכרטיסים. השנה יעמדו למכירה סך 9000 כרטיסים, מעט פחות מבשנים קודמות, זאת בהתאם לדרישות התכנית האמנותית לקהל מצומצם יותר בחלק מהמופעים. כדאי לרכוש כרטיסים מראש."

מנהלת אומנותית פסטיבל עכו סמדר יערון, סיכמה באירוע: "מודה לפרנסי העיר על4 שנים של עבודה מספקת ומעניינת מאין כמותה, שמחה באופן אישי ומקצועי שגיל אלון ממשיך לנהל אומנותית- גיל הוא חיה ותיקה של תיאטרון שמחפש תיאטרון פרינג’ ועבודות מעניינות ואחרות. מודה לאלברט שהוא נושך לשון כל שנה על כך שמספר הכרטיסים לא עולה, אחת הנגזרות לא פעם של עבודות בתיאטרון אחר זה שלא תמיד העבודה יכולה להתלבש על אולמות גדולים. לגבי העבודות עצמן אנו ממשיכים תהליך שהתוונו מהשנה הראשונה לעבודה, מנסים לאתר יוצרים ועבודות שמנסות לשבור ולמצוא משהו חדש, לא קואליציוני אלא אופוזיציוני, ולהעניק לקהל חוויית צפייה מעט אחרת, אם זה לצאת מגבולות מתחם הפסטיבל ואם זה באופי ההצגות."

מופעי החוצות בפסטיבל עכו
מנהל אומנותי לחוצות הפסטיבל, ג’קי בכר סיפר על העתיד להתרחש ברחובות עכו"קיבלנו השנה למעלה מ-150 הצעות והבחירה היתה קשה ומרגשת. התייחסנו השנה לבקשות שעלו מן השטח, השנה ניכנס לתוך הסמטאות, לבקשת תושבי עכו העתיקה ולבקשת הקהל, עם מגוון של מופעים נעים מרתקים ביניהם גם מופע מיוחד מהולנד ומופע אותנטי בשם "דנדנה"שיעשו הרבה מאוד שמח בעיר. בשנים האחרונות התחלנו להתנסות בז’אנרים חדשים למשל הוצאנו את במת המחול החוצה לרחוב, ומקימים מתחם אורבני שיתן זרקור לז’אנר שמתפתח בארץ, אומנויות מהרחוב כמו פארקור, היפ-הופ גרפיטי וכד’. עוד בקשה שעלתה מהרחוב היא מהליצנים, שהתחילו להופיע במופעים סגורים למבוגרים ולא ברחוב, ומצאנו להם מתחם מאוד מיוחד בגני הפסטיבל, חצר האבירים9 ויהיה ממש מרתון של מופעי ליצנות מצוינים למבוגרים. לסכם, החוצות יהיו דבר מאוד גדול ושמח, עם מגוון של יצירות מיוחדות ומעניינות".

וכמה זה יעלה לנו?
מחירי הכרטיסים יישארו השנה באותה רמת מחירים כמו בשנה שעברה וינועו בין35 ש"ח לכרטיסים המוזלים ועד75 ש"ח לכרטיסים היקרים ביותר בפסטיבל. בנוסף יתקיימו ברחובות עכו ובסביבות מתחמם הפסטיבל עשרות מופעי חוצות ותיאטרון רחוב ללכ המשפחה ללא כל תשלום.

לפרטים נוספים: פסטיבל עכו2012…
 

אין תגובות

השאר תגובה