פעילויות יום העצמאות לילדים בקיבוץ יד מרדכי

חוויית עצמאות מתוקה בקיבוץ יד מרדכי, שהפך לאחד הסמלים הבולטים של גבורה והקרבה במלחמת העצמאות, מזמין משפחות לחוויה מלהיבה המשלבת היסטוריה והנאה

.
לקראת יום העצמאות, קיבוץ יד מרדכי מזמין משפחות ויחידים מכל הגילאים לחוויה מקורית, לימודית, ומלהיבה של שחזור הלחימה בתש"ח. הילדים שיבקרו בקיבוץ יוכלו להסתתר בתעלות, לטפס על טנק ושריוניות, לראות את הנשקים ולחוות את שדה הקרב.
פעילות זו הינה ללא תשלום.
באתר שחזור הקרב הילדים יזכו להתחפר בעמדות ההגנה של קומץ חברי הקיבוץ ואנשי הפלמ"ח, לשחזר את מהלך הקרבות באזור ולשמוע על כיבוש הצבא המצרי את הקיבוץ בתום6 ימים של לחימה עיקשת. המבקרים יתרשמו מכלי הנשק מהתקופה, יתגנבו בתעלות הקשר ולבסוף יזכו אף לטפס על הטנק והשריוניות ולהצטלם. 
ביד הזכרון ישמעו המבקרים את סיפור פינוי ילדי הקיבוץ על ידי רכב משוריין באישון לילה ללא הוריהם, ויוכלו לשבת בתוך המשוריין האמיתי שהוצב במרכז הקיבוץ לזכרו של לוחם הפלמ"ח גרשון דובנבוים, שפיקד על מבצע חילוץ הילדים מפני התקפות הצבא המצרי.
מגוון הפעילויות וההסברים מותאמים לכל הגילאים, מילדים ועד מבוגרים.
בנוסף יוכלו המבקרים להשתתף בפעילות בבית הדבש והדבורה, לצאת לטיול בקיבוץ על טרקטור ועגלה, ללמוד על החיים בקיבוץ של פעם ולצפות בחליבת הפרות ברפת.
 
מיוחד ליום העצמאות: הביקור באתרי המורשת: שחזור קרב תש”ח ומוזיאון השואה והתקומה–חינם! 
 
מחיר: הפעילות הכוללתחויה מתוקה[בית הדבש, נסיעה בטרקטור, הדרכה בקיבוץ של פעם, צפייה בחליבה ברפת] 45 ש”ח לאדם מגיל 3. משך הפעילות כשעתיים.
מתי:16/4/13, יום העצמאות. החל מהשעה 10:00. פעילות אחרונה מתחילה ב-15:00.
לפרטים נוספים והרשמה:08-6720559 | 052-3923104
 
הפעילות מתקיימת בכל מזג אויר, גם בימי הגשם, ומותאמת לכל המשפחה.
איך מגיעים?8 ק”מ דרומית לאשקלון.
 
 
צילום: אילן מאירי

אין תגובות

השאר תגובה