פעילויות לילדים בחופש הגדול-מוזיאון המדע בירושלים

 יולי חם בירושלים? בואו לתערוכת אור וצל – תערוכת ‘משחקי אור וצל’ במוזיאון המדע על שם בלומפילד בירושלים, תערוכה חדשה ואינטראקטיבית היישר ממוזיאון לה וילט מפריז ותוכננה על ידי עיר המדע והתעשייה, אוניברסיינס, פריז, צרפת.

 
התערוכה משתרעת על פני שטח של600 מ"ר ומעוצבת כביתו הפריזאי של פרופסור ארצ’יבלד צל, חוקר, חולם ואספן צלליות. דרך סיור בביתו של האספן מגלים המבקרים צללים מפתיעים, אקזוטיים ופואטיים והופכים לחוקרים בעצמם.
בתערוכה משולבים עשרות מוצגים פעילים ועבודות של אמנים ישראליים מובילים המזמינים את המבקרים להתנסות עם צלליות: להגדיל, לשכפל, ליצור שכבות של צלליות, לתת לצללים לברוח או ללכוד אותם. חללי התערוכה חשוכים ומקורות האור בה מהעבודות והמוצגים עצמם.  

בנוסף, כל מבקר מוזמן להיכנס ל’צֵל-מנייה’, מצלמה מיוחדת המצלמת את הצללית האישית של כל אחד ולקבל מזכרת מיוחדת מהחוויה– ‘צילומצל’ אישי. הסיור בתערוכה הוא עצמאי ומדי יום מוצעים גם סיורים מודרכים למשפחות.

 
הסלון הוא החדר הראשון בתערוכה. בחלל זה עבודות אמנות שמעודדות את המבקרים להתנועע וליצור את הצללית שלהם בתנוחות שונות.  חדר הפלאות עמוס במאות חפצים–מזוודות, פנסים, מנורות, צלליות מתרבויות אחרות ועבודות אמנות. 
 
במעבדה מתנסים המבקרים עם מוצגים פעילים ומנסים להבין את משמעותו של הצל וכיצד הוא נוצר. בין המוצגים האהובים בחדר אפשר למצוא את ‘מלכודת הצללים’, קיר פוספורסנטי שלוכד את דמותו של המבקר ומשאיר אותה על מסך למשך מספר שניות, את הצֵל-מניה, בה מצלם המבקר את צללית הצדודית (פרופיל) של עצמו ומקבל אותה הביתה למזכרת ועוד.
 
במטבח נוצרות צלליות צבעוניות באמצעות בקבוקים מלאים בנוזלים וכלי מטבח, בחדר האמבטיה נהנים המבקרים מצלליות צבעוניות של גופם שנוצרות על וילון האמבטיה, בחממה צופים המבקרים במוצגים פעילים, התנסויות והסברים לצללים שמופיעים על כדור הארץ, מופע הירח, ליקוי חמה ועוד.
 
החצר היא החלל האחרון בתצוגה ובו ריהוט גן שמזמין ישיבה וקריאה של אגדות וסיפורים על צללים וצלליות ועבודת אמנות אינטראקטיבית.

בין התאריכים1/7-15/7 תיערך תחרות אינסטגרם בחסות המוזיאון. על המבקרים לצלם תמונה באמצעות האינסטגרם המעניקה פרשנות אישית שלהם לשם התערוכה–משחקי אור וצל, ולהעלות לעמוד הפייסבוק של המוזיאון תוך תיוג- #mada_photos.עשרת התמונות הטובות ביותר יזכו את שולחיהן בכרטיס כניסה משפחתי למוזיאון. בנוסף, עשרת התמונות הנבחרות יודפסו על קנבאס ויוצגו במהלך חודש אוגוסט במוזיאון. בגמר התערוכה יישלחו התמונות לבתי הזוכים.

משחקי צל ואור תוכננה על ידי עיר המדע והתעשייה, אוניברסיינס, פריז, צרפת.

 אוצרות מקומית: דעה ברוקמן
 
מופע קיץ– ‘מפלצת בי-ם’ 
מוזיאון המדע בשיתוף אמנית המיצג, ד"ר פטריסיה או’דונבן וקבוצת תיאטרון הקומקום יעלו יחד מופע קיץ מרתק בו פסלי ירושלים קמים לתחייה כמופע צלליות מרהיב בדמיונו של ילד קטן שנרדם לעת ערב. במופע מוצגים פסלי ירושלים הידועים כדוגמת ‘הגולם’, עבודתו של ניקי דה סנט פאל (המכונה ‘המפלצת’ בקריית יובל), הג’ירפה’ עבודתם של אברהם וחנה יכין, ‘הכבשה’ של יובל רימון, ‘ג’רי הדרקון’ של אולריק פלסנר ועוד רבים נוספים. הפסלים מדברים, שרים ואוכלים וכל זה בצללי ‘העצים’ של קדישמן בסיפור קסום על כוח הרצון, דימיון, חברות, סקרנות ותושייה.
 
ימי א’-ה’  ושבת בשעה13:00, ימי ו’ בשעה 12:00
(מתאריך22/7 בימים א’-ה’ 2 הצגות ביום: 12:00 ו – 13:30) 
המופע בתשלום נוסף של20 ₪
בית ספר למפלצות, סדנאות לילדים, סרטים לילדים, פעילויות לילדים
 
סדנת בית ספר למפלצות
החל מה-8.7
בנוסף, מוזיאון המדע יפתח בחופשת הקיץ את סדנת ‘בית ספר למפלצות’ ברוח סרט האנימציה של הקיץ, מבית היוצר של דיסני- פיקסאר. בסדנה יוכלו הילדים לבנות דגמים תלת מימדיים של גיבורי הסרט האהובים –מייק וסאלי, במתחם שכולו מעוצב בהשראת הסרט – ‘בית ספר למפלצות’ ואף להצטלם על רקע קיר צילום ייחודי, עליו יתנוססו הדמויות האהובות מהסרט.  
 
הכיף הגדול בהשראת מייק וסאלי לא מסתיים בסדנה, עם הדגמים שבנו, יוכלו הילדים להתנסות בעמדות ייעודיות במתחם התנסות מוחשך, שגם הוא מעוצב ברוח הסרט והדמויות- ולבחון את הצל שהן יוצרות, וכיצד הוא משתנה בתנאי תאורה שונים.
במתחם ההתנסות יוכלו הילדים ליהנות בארבע עמדות התנסות:
1) הגדלה/ הקטנה של הצל- כאשר הדמות מתקרבת ומתרחקת ממקור הצל.
2) תנועה של הצל- מה קורה לצל כאשר מקור האור זז?
3) סיבוב של הצל- מה קורה לצל כאשר מסובבים את הדמות?
4) יצירת צל צבעוני- מה קורה כאשר אנחנו מאירים על הדמות עם אור בצבעים שונים?
 
במתחם ניתן להצטלם עם דמויותיהם של סאלי ומייק על גבי רקע מתוך הסרט. המבקרים בסדנה בין התאריכים8.7-30.7 מוזמנים לצלם את עצמם במתחם, להעלות את תמונתם לדף ה-Facebookשל המוזיאון ולהזמין את חבריהם לאהוב את תמונתם. מדי יום תבחר תמונה שתזכה את הזוכה בכרטיס כניסה לסרט ‘בית ספר למפלצות’.
 
תערוכת קאפצ’הCAPTCHA 
תערוכתCAPTCHAבמוזיאון המדע בירושלים נאצרה על ידי נתן זלדס והיא בשיתוף ובחסות אינטל, צ’ק פוינט, Googleומדטון. התערוכה הינה אחת מהתערוכות האסטרטגיות של המוזיאון וצפויה להיות מוצגת במשך מספר שנים. התערוכה בוחנת את השפעת המחשב בחיינו ועד כמה הוא שינה (או לא) את העולם. התערוכה מעוצבת כמרחב פנטזיה, אנטיתזה לציפייה לסביבה מעוצבת ברוח ההיי-טק.

הסביבה מעוצבת בצבעוניות רבה תוך שימוש בחומרים טבעיים וקווים רכים ובמוצגים אינטראקטיביים. בתערוכה עוברים המבקרים ב-5 אשכולות שונים שכל אחד מהם מכיל מוצגים אינטראקטיביים רבים, מוצגים ייחודיים כולל מכונת אניגמה מקורית. סיורים מודרכים למבוגרים בסופי שבוע ובחופשה.
 

בנוסף, סדנת פנס חושך ומבחר תערוכות נפלאות נוספות ביניהן: לגעת במים, סיבוב בלונה פארק, לאור החשמל, חדשנות בע"מ, אשליות-מבלבלים את המוח, מדע זה כל הסיפור, מנוף לגילוי לגיל הרך ועוד.
 

ימים ושעות פתיחת המוזיאון: 
ב’-ה’10:00 – 18:00
שישי 10:00 – 14:00 
שבת10:00 – 16:00
 
מחירים:
ילדים עד גיל5- חינם
כרטיס ילד/מבוגר:45 ₪  
כרטיס משפחתי (הורים וילדיהם עד גיל18)- 160 ₪   
כרטיס"ירושלמי"ילד/מבוגר-  36  ₪ 
הנחות נוספות לאזרחים ותיקים, חיילים, נכים, סטודנטים, שוטרים. 
 
כתובת: שדרת המוזיאונים גבעת רם ירושלים,91904
טל:6544888- 02

אין תגובות

השאר תגובה