פעילויות לילדים בשבועות במכוורות-אירועי שבועות2014

ארץ זבת חלב ודבש – מועצת הדבש מזמינה את כל המשפחה לחגוג את חג השבועות במכוורות ברחבי הארץ, לאכול מאכלים מתוקים כדבש ומטעמי חלב, לפגוש דבוראים, לחוות וללמוד על עולם הדבורים ולטעום מתפוקתן

 
בחג השבועות נוהגים לאכול מיני מאכלים מתוקים כגון דבש ומטעמי חלב. לכבוד חג הביכורים מזמינה מועצת הדבש את הקהל הרחב לביקור במכוורות ברחבי הארץ, לפגוש דבוראים, לטעום, לחוות וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח.
 
מנכ"ל מועצת הדבש, הרצל אבידור אומר, כי צריכת הדבש השנתית נמצאת בעלייה כבר מספר שנים. כיום פועלים בישראל כ-500 דבוראים העובדים ומטפלים במאה אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 60,000 כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.
  
פעילויות לילדים במכוורות ברחבי הארץ:
 
בית הדבש והדבורה – קיבוץ יד מרדכי
בבית הדבש, המרכז המוזיאלי של דבש יד מרדכי – המכוורת הגדולה בארץ, הילדים יצפו בעבודת הדבוראי, יציצו אל תוך נבכי הכוורת, ילמדו על אורח חיי הדבורים, יערכו היכרות מעמיקה עם המלכה והפועלות, ילקקו דבש טהור, מתוק ובריא ויכינו נרות עשויים דונג אותנטי. לאחר מכן יבקרו את הפרות ברפת הסמוכה, ילמדו על תהליך החליבה והכנת החלב ועל שגרת הפרות ברפת לסיום יכינו הילדים מעדן חלבי. בהמשך יצאו לסיור על טרקטור רתום לעגלה במרחבים הפורחים של קיבוץ יד מרדכי, יבקרו בבית קיבוץ של פעם ובאתר שחזור קרב תש"ח ויוכלו לטפס על הטנקים.
עלות: כרטיס משולב לכל האתרים והפעילויות-55 ש"ח לילד (מגיל3), למבוגר- 50 ₪ .
שעות פעילות:  4-5ביוני מ-10.00 עד 15.00 [בכל שעה עגולה מתחילה פעילות].
טלפון: 053-7106976
קיבוץ יד מרדכי, פעילויות לילדים, אירועי שבועות לילדים בדרום, אטרקציות לילדים
בית הדבש ביד מרדכי – פעילויות לילדים בשבועות בדרום. צילום: אילן מאירי.

יערת הדבש – אלוני אבא
פעילות לכל המשפחה ביערת הדבש כוללת סיור במכוורת שנמצאת בסמוך למרכז המבקרים, צפייה בסרט על חיי הדבורה, צפייה בכוורת זכוכית וחיפוש המלכה ולאחר מכן ניתן להתנסות ברדיית דבש עם חלות דבש אמיתיות. במסגרת הרדייה הילדים מפעילים צנטריפוגה ידנית קטנה ורואים איך הדבש זורם מתוכה לחבית ומוזמנים לקחת כפיות ולטעום כאוות נפשם. הפעילות אורכת כשעה.
הפעילות מותאמת לבני5 ומעלה, בתיאום מראש בלבד, בהשתתפות 6 ילדים ומעלה.
עלות:25 ₪ לילד מגיל חמש, 10 ₪ למבוגר.
טלפון לתיאום:054-4437402, 077-9136549
יערת הדבש באלוני אבא, טיולי כוורות בשבועות, אירועי שבועות2014, פעילויות לכל המשפחה
רדיית דבש וטעימות ביערת הדבש בשבועות. 

מכוורת גליל – קיבוץ שמיר

המכוורת הוותיקה בקיבוץ שמיר מזמינה את הציבור הרחב למרכז המבקרים, בו ניתן לראות את סודות המכוורת, הדבורים העמלות ומלכת הדבורים בכוורת זכוכית ענקית. ניתן לצפות בריקוד הדבורה, בפועלות החוזרות עם אבקת הפרחים והצוף, במלכה המטילה ביצים ובדבורים הבוקעות מתאי החלות. במקום ניתן לשמוע הסברים מדבוראים מקצועיים ולצפות בסרט המציג את חיי הדבורים ואת אופן הפקת מוצרי הכוורת: הדבש, הדונג, הפרופוליס, פולן (אבקת פרחים), מזון מלכות, ארס הדבורה ותהליך ייצור המוצרים. ניתן לטעום דבש מתוק בפינת הטעימות בחנות המפעל, להתרשם ולרכוש את שלל מוצרי הכוורת.
שעות הפעילות: יום שלישי3.6 בין השעות 08:00-13:00, שבתות וחגים – סגור.
הכניסה ללא תשלום. קבוצות בתיאום מראש.
טלפון לתיאום:04-6947826 

קיבוץ שמיר, מכוורת גליל, פעילויות לילדים בשבועות, אירועי שבועות2014
מגלים את עולם הדבורים בקיבוץ שמיר. צילום: סרגיי מרקולוב.
 

 
דבש מכמנים – איכות מהגליל
בשנת1980 הקימה משפחת רק במצפה מכמנים שבגליל מכוורת קטנה. ניתן להגיע ולבקר במכוורת ולשמוע על ‘טבע תרפיה’ ריפוי במוצרי הדבורים, אבקת פרחים, פרופוליס, טיפול בעקיצות, יערות דבש ועוד ולהוסיף פעילות יצירת נרות דונג מעוטרים וסדנאות יצירה נוספות. ניתן לסייר במכמנים באתר דרך התנ"ך אל הטבע, כפר תנ"כי אקולוגי, סיור המשלב ביקור במכוורת, הפעלות והכנת כיבוד מהטבע, בסיור מבקרים במצפה מכמנים, בחאן האבן, בתצפיות נוף מדהימות, מסיירים בערוגות הבושם וטועמים טעמים מהמטבח העתיק.
סיור בדרך התנ"ך אל הטבע כולל סיור במכוורת:45 ₪.
שעות פעילות:3-4 ביוני, ימים שלישי ורביעי בין השעות 10:00-17:00. בתיאום מראש בלבד.
טלפון לתיאום:04-9881337, 052-2476768
 
כוורת הבוסתן בפקיעין
נוסדה על ידי ג’מאל חיר בשנת1977 בכפר פקיעין. חיר מזמין משפחות וילדים ליהנות משילוב ייחודי בין אירוח כפרי דרוזי בחיק הטבע ופעילויות חינוכיות מגוונות להכרת עולם הדבורה. המבקרים ילמדו על תהליך ייצור הדבש, על שעוני שמש ועל ההיסטוריה של כפר פקיעין העדה הדרוזית. במכוורת, סדנת יצירת נרות על ידי גלגול לוחות מדונג דבורים גולמי על פתיל מיוחד, קישוט הנרות עם פייטים צבעוניים וסיכות. בנוסף, ניתן להצטרף לקליעת סלים למלא בקבוקים בחול צבעוני, לבלות בפינת החי שבמקום ועוד.
עלות:15-25 ₪ לסדנה. כניסה לאתר  ולפינת החי + סיור ללא עלות.
שעות פעילות:3-4 ביוני. בין השעות- 10:00-18:00.
טלפון לתיאום:052-2477897, 057-8132059
איך מגיעים: ניתן לרשום בוויז ובמפות של גוגל – כוורת הבוסתן, ולקבל הוראות הגעה.
 
דבורת התבור – בשדמות הדבורה
פעילות מיוחדת לכבוד חג השבועות- בדגש על רדיית דבש, חגיגת עץ התות וביכורי המשי. הסיור יכלול ביקור במטע עצי התות, כולל קטיף עצמי של תות עץ ומתכון להכנת ריבה, ביקור במכון רדיית הדבש, יציאה עם הדבוראי למצפה הדבורים, וכמובן ביקור באולם גידול המשי היחיד בישראל וצפייה בזחלי המשי ההולכים וגדלים ובאלפי הפקעות הלבנות ותהליך הפיכתן לחוט. לכבוד החג יכלול הסיור גם סיבוב קצר למבקרים בטרקטור ועגלה ללא תוספת תשלום. בתחנת היצירה הילדים יכינו מעדן חלב ודבש על פנקייק אישי, שכמיית דבורה, נר דונג ויקבלו שלט יצירתי לחדר. ביום החג מוזמנים המבקרים לצפות בתהלוכת העגלות המסורתית של המושב.
עלות:48 ₪ לילד, 35 ₪ למבוגר.
שעות פעילות:3-7 ביוני, בין השעות 09:00-18:00
טלפון לתיאום:04-6769598, 050-5637645 

דבורת התבור בשדמות דבורה, פעילויות לילדים בשבועות, אירועי שבועות לילדים
פעילויות דבש לכל המשפחה בדבורת התבור. צילום באדיבות דבורת התבור.

 
 
מכוורת אופיר- אלון הגליל
משק אופיר באלון הגליל כולל את מכוורת אופיר, יקב יפתחאל, כרם יין ושטחי פלחה. צביקה והדס אופיר הקימו את המשק בשנת1985 ומזמינים בחג השבועות לביקור במרכז המבקרים ולטעימת דבשים מיוחדים ושונים הנוצרים מצוף של פרחים שונים אשר נבדלים בטעמם, צבעם, ריחם והמרקם שלהם. עוד במקום חנות מוצרי הכוורת ותערוכת ציורים של גדי אלסר.
המעוניינים יוכלו לסייר ביקב יפתחאל הסמוך ולטעום מהיינות.
שעות פעילות: יום שלישי 3ביוני- בין השעות10:00-14:00, יום רביעי 4 ביוני 10:00-17:00.
טלפון לתיאום: צביקה052-2824644
 
 
שבועות במכוורות2014

3-4ביוני, ימים שלישי ורביעי ברחבי הארץ
 
בתמונה הראשית: מכוורת יערת הדבש. 
 

אין תגובות

השאר תגובה