פעילות יצירה לפסח:פרחים לחג

5.4.2012מיקי אינהורן-נלקנבאום

פרחים בשלל צבעים ממלאים את השדות, את גינות הבתים, הפארקים. אין ספק שריחו של האביב כבר כאן ויופיו מתפשט על פני כל. העיסוק בפרחים גם לגדולים וגם לילדים הוא הנאה רבה וצרופה שיש עמה הרבה מאוד מרכיבים המאפשרים פיתוח מיומנויות שונות לילדים.

תוך כדי העסוק בפרחים לומדים הילדים את שמותיהם, את צבעיהם, את צורת הגידול שלהם, הטפול בהם וכיצד כמובן נתן לעצב אותם באופן היפה והמרשים ביותר בכלי קבול שאותו נוכל להניח על שולחן בחדרינו או על אדן החלון ככתם צבע פרחוני וריחני.

מעצבים ושותלים
עתה נכין יצירה שכולה הנאה בה מעורבים כלי קבול עשויים מעץ אותם נעצב וכמובן פרחים ססגוניים.

החומרים:
כלי קבול.
יכול להיות עשוי מעץ, זכוכית, פלסטיק. אבל זכרו שצריך שיהיה בו נקב תחתון כדי לנקז את המים. כי עודף מים יכול להביא לרקבון הפרחים.
צבעים.
מכחולים.
מדבקות של פרחים ופרפרים.
כוס מים.

אופן ההכנה:
אני בחרתי במריצה מעץ.
קחו את המריצה התבוננו בה והחליטו כיצד אתם רוצים לצבוע אותה. הקפידו לצבוע היטב את כל חלקיה. כמו כן כמובן שתוכלו או לצייר עיטורי פרחים קטנים ופרפרים, או להדביק מדבקות קטנות של פרחים ופרפרים.
עתה משסיימתם את הצביעה הניחו את המריצה לייבוש בצד. זה לוקח דקות מועטות. קחו את הפרחים , אותם תוציאו בזהירות מתוך הפלסטיק ששמש עד עתה ככלי קיבול.
שימו לב שהאדמה ספוגה במים כי אם לא כמובן שכדאי להשקות לפני התאקלמותו של הפרח בכלי הקבול החדש שלנו: המריצה.
עתה הכניסו בעדינות את הפרחים למריצה ודחסו היטב את האדמה עד גובה קו המריצה.
הרי לכם יצירה שכולה פרי דמיונכם ומעשה ידיכם להתפאר בה.
תוכלו כמובן גם להציבה על שולחן ליל הסדר במרכזו של השולחן ככתם צבע יפהפה שכמובן יוסיף להדרתו של ליל הסדר.

עכשיו זאת העונה המומלצת לצאת עם הילדים ללמשתלות ולשתול צמחים בגינה או באדניות: גרניום, גרניום זוחל ביגוניה חרציות אמנון ותמר סלסלי כסף.

מיקי איינהורן, אומנית רב תחומית המקיימת סדנאות יצירה אקולוגיות בגלריה האקולוגית לצילום באוטובוס – משתלת הסוכה בכפר אז"ר – מרכז אומנות ויצירה.

 

אין תגובות

השאר תגובה