פתיחת שנת הלימודים תשפד: השביתה בתיכונים בוטלה

    פתיחת שנת הלימודים תשפד, פתיחת שנת הלימודים תשפ

    עם פתיחת שנת הלימודים תשפד, מעל למיליון ושבע מאות אלף תלמידי בתי הספר היסודיים והגנים מגיעים הבוקר אל בתי הספר והגנים, מתוכם, כמאה שמונים אלף תלמידי כיתות א’ שמתחילים את דרכם לראשונה בבית הספר והמוקד הטלפוני של משרד החינוך מרחיב את שעות הפעילות לטובת עובדי ההוראה, התלמידים וההורים למתן מענה על שאלות הקשורות בפתיחת שנת הלימודים החדשה. 

    פתיחת שנת הלימודים תשפד – השביתה בתיכונים בוטלה

    תכינו את השמרדפים: מערכת החינוך פותחת את שנת הלימודים תשפ”ד בבתי הספר היסודיים וגני הילדים עם יותר ממיליון ושבע מאות אלף תלמידי בתי הספר היסודיים והגנים יפתחו את שנת הלימודים תשפ”ד, מתוכם, כ-181,000 תלמידי כיתות א’ שמתחילים את דרכם לראשונה בבית הספר. במערכת החינוך צפויים להיפתח השנה כמעל ל-22 אלף גני ילדים וכ- 3,480 בתי ספר יסודיים. קצת פחות מחצי מיליון תלמידי התיכון יפתחו גם הם את שנת הלימודים, אחרי שבמפתיע המשא ומתן בין משרד האוצר וארגון המורים העל יסודיים הסתיים בהצלחה עם חתימתו של הסכם שכר חדש למורים וללא שביתה בבתי הספר התיכוניים.

    חינוך לכל הדעות

    מערכת החינוך תתמקד בשנת הלימודים תשפ״ד במשבר החברתי באמצעות התכנית חדשה שנקראת: חינוך לכל הדעות. התכנית תעסוק בשסעים החברתיים ובמחלוקות העמוקות הקיימות בחברה הישראלית ונועדה לאפשר שיח ודיון מעמיק בסביבה מוגנת, מכילה, מאפשרת ובטוחה. צוותי החינוך יובילו את התכנית בכל כיתות הלימוד, מכיתת גן ועד י”ב, וינסו לתווך לילדים את המחלוקות הקיימות בחברה ואת המציאות המורכבת עמה מתמודדת החברה הישראלית.

    ובלי קצת סיסמאות כנראה שאי אפשר לפתוח את שנת הלימודים החדשה… וגם השנה מערכת החינוך תעסוק בערכי המיצוי והמצוינות במסגרת הנושא השנתי שנבחר ויועבר לכל תלמידה ותלמיד שיפקדו את ספסלי מערכת החינוך על החשיבות שבהשקעה ובמאמץ. נושא זה אמור להביא לעידוד התלמידים לממש ולמצות את הפוטנציאל הקיים בהם ולקדם אותם  להצלחה וצמיחה.

    הנושא השנתי נבחר בהתאם (או בשפת מערכת החינוך – בהלימה) לתוכנית העבודה החדשה של מערכת החינוך, לשנת הלימודים תשפ”ד, שמגדירה את חזון מערכת החינוך לשנים הקרובות ואת העקרונות לתרבות הארגונית של משרד החינוך.

     

    ילד מטריה

    אחד הנושאים החשובים לדעתנו שכל הורה ומורה חייב להעביר לילדים ממש עם תחילת שנת הלימודים הוא הנושא של קבלת האחר ולהפסיק את המנהג הנורא של ההחרמות שכנראה עדיין מתרחש מדי פעם בבתי הספר. ופה גם מגיעה האחרויות שלנו ההורים – אם עושים מסיבת יום הולדת מזמינים את כולם ואם מישהו מזמין, גם אם לא החבר או החברה הכי טובים – דואגים שכל הילדים הולכים.

    פשוט תראו את הקליפ לשיר שעושה צמרמורת של עטרה אוריה על חברות של ילד וילדה בצל החרם בכיתה, שלא סתם הגיע תוך פחות מחודשיים ליותר ממיליון צפיות:

     

     

    חדר מצב משרד החינוך

    במסגרת פעילות משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ”ד, יפעל גם השנה חדר מצב מיוחד שייתן מענה להורים, לתלמידים ולעובדי ההוראה אודות תמונת המצב העדכנית של פתיחת שנת הלימודים ויינתן מענה לנושאים העולים מהשטח לפני ובמהלך פתיחת שנת הלימודים תשפד.

    בחדר המצב ישתתפו בנוסף לצוותי המענה הטלפוניים גם שר החינוך יואב קיש, השר במשרד החינוך חיים ביטון, מ”מ מנכ”ל המשרד מאיר שמעוני ושאר חברי הנהלת המשרד, לצד חדר המצב במטה, ייפתחו גם חדרי מצב במחוזות שיעמדו בקשר רציף עם חדר המצב הראשי במטה.

    שעות פעילות חדרי המצב:
    ערב פתיחת שנת הלימודים (יום חמישי, 31.8.23, 23:00 – 19:00)
    בוקר פתיחת שנת הלימודים (יום שישי, 1.9.23, 09:30 – 06:30)
    ובמוצאי שבת כשעה לאחר צאת השבת

    מוקד טלפוני משרד החינוך: כוכבית 6552

    החל מסוף אוגוסט ועד ה-7 בספטמבר 2023 המוקד הטלפוני של משרד החינוך יתוגבר ויפעל עד השעה 19:00 בערב.

    בערב פתיחת שנת הלימודים, יום חמישי, 31.8.23, יפעל המוקד ברציפות מהשעה 07:00 עד השעה 22:30.

    ביום שישי ה-1 בספטמבר וביום ראשון ה-3 בספטמבר מוקד משרד החינוך יפתח בשעה 06:30 (ביום שישי המוקד ייסגר בשעה 13:00)

    החל מהתאריך 10.9.23 המוקד יחזור לשעות הפעילות הרגילות

     

    שר החינוך, יואב קיש מציין לקראת פתיחת שנת הלימודים “מערכת החינוך פותחת את שנת הלימודים תשפ”ד בהתרגשות גדולה ומוכנות לקבל בברכה את תלמידי ישראל וצוותי החינוך. המערכת כולה ערוכה ומוכנה לצלוח כל אתגר שיעמוד בפניה. במהלך שנת הלימודים מערכת החינוך תוביל את התכנית “חינוך לכל הדעות”, תעסוק במשבר החברתי הקיים במדינת ישראל ותיתן מקום ראוי, מכבד ומכיל לשיח מוגן ובטוח. אנשי החינוך ייזמו שיח העוסק בשסע החברתי ומחלוקות בחברה. במסגרת הזו התלמידים ואנשי החינוך יוכלו לשמוע ולקבל דעות שונות ולהיות שותפים לשיח מכבד ובתוך כך, תבטיח את העתיד המשותף של החברה הישראלית. בנוסף, כל תלמיד ותלמידה יקבלו מעטפת רחבה שתביא למיצוי היכולות שלהם, להצלחה ולצמיחה, והמצוינות תאפשר לכל אחד מהם להתחבר למקורות הכוח שלהם. אני סבור ובטוח ששנת הלימודים תהיה פורה ומוצלחת!”

    מ”מ מנכ”ל משרד החינוך, מאיר שמעוני הוסיף: אנו עומדים בפתחה של שנת הלימודים תשפ”ד, בתקופה מאתגרת זו במערכת החינוך מחויבים להביא לתרבות דיון של שיח מכבד וסובלני. התכנית “חינוך לכל הדעות”, מעניקה לתלמידים ואנשי החינוך פלטפורמה מיטבית לשיח מכיל בנושא המחלוקות, השסע החברתי. בנוסף, בשנה זאת אנו נשים דגש בערכי המיצוי והמצוינות ובתוך כך נעניק לתלמידות ולתלמידים את הכלים שיובילו אותם להצלחה המקסימלית. אני מאחל לכל תלמידי ישראל וצוותי החינוך שנת לימודים מוצלחת, מעניינת ופורה.”

     

    אין תגובות

    השאר תגובה