צימרים למשפחות – חופשה פסטוראלית עם הילדים

19.7.2010מערכת קינדרלנד

הנה הגיע החופש ואיתו גם החיפוש האינסופי של פעילויות לילדים שבחבורה. מלבד הפעילויות הקצרות מועד, סביר להניח שחשבתם שזהו זמן אידיאלי לנצל לטובת חופשה משפחתית. במידה וחופשה בחו"ל פחות רלוונטית עבורכם ואתם מעדיפים לנפוש בסגנון כחול לבן, אחת האפשרויות לחופשה משפחתית מהנה ומוצלחת היא להזמין צימר למשפחות כדי להנות משלווה, ואווירה פסטורלית. צימרים כאלו ניתן למצוא במושבים, ישובים וקיבוצים שגילו את הפוטנציאל מבחינה תיירותית ובהם נבנו יחידות נפרדות למשפחות, שיתנו מענה לכל צרכי בני המשפחה.

רבים נוטים לחשוב כי חופשה בצימרים היא למטרות רומנטיות או לחיזוק הזוגיות, שכן צימרים מתקשרים עם אווירה רומנטית לאור נרות, מיטה זוגית מרווחת ומצעים עשוייםבדיםמלטפים, ג’קוזי מפנק, יין משובח וארוחת בוקר זוגית ישירות לחדר. זה אמנם נכון, אך יחד עם זאת, ניתן להעביר חופשה משפחתית מהנה בצימרים המיועדים למשפחות ומאפשרים שילוב של פרטיות להורים ביחד עם לינה משותפת עם הילדים.
אז לפני שאתם הולכים להזמין צימר לחופש, להלן כמה דברים שצריך לדעת על צימרים למשפחות כדי לעשות את הבחירה נכונה.
איפה מוצאים צימרים למשפחות?
אם יש לכם ילדים, סביר להניח שאתם מוקפים בהורים אחרים. בררו אם מישהו נפש יחד עם הילדים בצימר שהוא והיה מרוצה. חשוב לוודא שלא מדובר בצימר המתאים רק לזוגות אלא משמש כצימר משפחתי עם כל מה שכרוך בכך. במקביל, היכנסו לבדוק את היצע הצימרים ברשת, במיוחד באתרים המתמחים בתחום הצימרים, בהם תוכלו לאתר את אלו המתאימים למשפחות, כולל אפשרות לצפות בתמונות מהמקום. לפעמים גם ניתן לבדוק תאריכים פנויים.
 
מצאתם – עכשיו תבחנו את האפשרויות לעומק
לאחר שאיתרתם את הצימרים שיכולים להתאים, צרו קשר עם בעליהם וודאו פרטים, שאלו שאלות שלא מצאתם להם תשובות באתר. בחנו האם קיים במקום חדר אוכל מסודר, מקומות קרובים בהם ניתן לאכול או מטבח מאובזר בתוך הצימר (במידה ומגיעים עם תינוק מומלץ לוודא שיש מקרר, קומקום וכל מה שצריך כדי להתארגן על מזון לתינוקות). בררו מה כולל המחיר (ומה לא), כמה עולות תוספות שלא נכללות בחבילה. במידה והמקום פנוי בתאריכים שרציתם, מומלץ להזמין מקום כבר במעמד השיחה על מנת שלא תאחרו את הרכבת והתאריך האידיאלי עבורכם ייתפס.  
 
הזמינו מקום מראש
מכיוון שתקופת הקיץ הינה תקופה עמוסה ומבוקשת בקרב משפחות שילדיהם בחופשה מהלימודים, מומלץ להזמין מקום מראש בצימר, אפילו מספר חודשים לפני על מנת להבטיח את פניות המקום בתאריך המתאים לכם. מכיוון שאתם מזמינים בשלב מוקדם, בדקו מהן אפשרויות הביטול במידת הצורך.
 
הפרידו כוחות
צימר אידיאלי למשפחות הוא כזה הכולל קומת גלריה, כלומר קומה נוספת שבה ילונו הילדים וישהו בה או צימר הכולל חדר נפרד עבורם. בכל מקרה, עדיף לבחור צימר שמאפשר הפרדה מוחלטת בין המתחם של ההורים לזה של הילדים. כך תישמר האינטימיות והפרטיות שלכם. מומלץ לוודא מראש שהצימר אכן מרווח ושיש מקום לאחסן ציוד שתביאו איתכם.
 
ים/ בריכה חיוניים בתקופת הקיץ
בימי הקיץ החמים, כדאי לבחור צימר הכולל בריכת שחיה במקום. בעלי צימרים משפחתיים המפעילים גם בריכה הינם מבוקשים מאוד. עם זאת, במידה ולא הצלחתם לאתר צימר פנוי העונה על דרישה זו, שווה לבדוק אם יש חוף ים קרוב על מנת שתוכלו להתרענן בלי לבלות זמן רב בנסיעה לטובת בילוי מסוג זה.
 
אטרקציות לילדים
בשונה מבילוי זוגי, בו אתם נוסעים במטרה לנוח נטו, להנות ממעט שקט בתוך השגרה הלוחצת, ואתם לא זקוקים ליותר מידי גירויים מסביב, בבילוי משפחתי חיוני שהצימר יהיה בקרבת אטרקציות שיתאימו עבור הילדים, שנוטים להשתעמם מהר מאוד. לפני שאתם מזמינים את הצימר, בדקו אילו אטרקציות לילדים הסביבה מציעה כמו למשל פינות ליטוף, מתחמי פעילויות לילדים ועוד. יתכן שהזמנת הצימר כוללת גם הנחה לאטרקציות ופעילויות באזור. ללא קשר, מבחינת ילדים, גם אטרקציות קטנות נחשבות מהנות וחווייתיות וגם אם תתנו להם לשחק בדשא או בחצר משחקים במקום, הם יוכלו להעביר את הזמן בנעימים.
 
אין כמו טיול בטבע
מומלץ לבדוק האם הצימר נמצא במיקום הקרוב למקומות בהם קיימים מסלולים וניתן לטייל ולראות נופים ירוקים, נחלים ואולי גם אתרים היסטוריים (ואז אתם מנצלים את החופש גם לטובת למידה ולא רק לפנאי). במידה ואתם מגיעים עם ילדים קטנים או תינוקות, מומלץ לבדוק באים קיימים מסלולים או אפשרויות של טיולים המותאמים להתניידות עםעגלות תינוק.
 
לסיכום,
למי שלא מעוניין לצאת לחופשת קיץ באילת ההמונית ומעדיף לנצל את תקופת החודש עם הילדים ליציאה לחופשה באחד המקומות הירוקים והפסטוראליים בארץ, מומלץ להזמין צימר למשפחות,שיהיה מרווח דיו כדי שכל בני המשפחה יוכלו להנות מפרטיות ויחד עם זאת לנצל את התקופה לצורך בילוי זמן איכות משותף.
   
 

אין תגובות

השאר תגובה