צעצועי עץ לילדים כמו פעם

25.3.2010יעל ניסקי

בקוגן? וובקינס? בן-10?! לפעמים נדמה לנו שהילדים שלנו מדברים סינית ומשחקים במשחקים שאולי אף פעם לא נבין מה יש בהם באמת. עולם המותגים השתלט על מדפי חנויות הצעצועים ואיכות הפלסטיק הירודה ממילא רק הולכת ומידרדרת לאורך השנים. אל מול מדפי הצעצועים הללו הולכים ומתרחבים להם מדפי צעצועי העץ בכל חנויות הצעצועים. כל מי שמתגעגע לצעצועים של פעם ורוצה להעניק לילדו טעימה ממהות הילדות שלנו, יכול למצוא כיום מבחר הולך וגדל של צעצועי עץ יפהפיים מישראל ומכל העולם. קוביות, בתי בובות ועגלות בובה חמימות תופסים מחדש את מקומם בליבם של הילדים וההורים. יתרה מכך, ישנן לא מעט חנויות המתמחות בצעצועי עץ בלבד, הללו צוברות קהל לקוחות נאמן ההולך ומתרחב.

נוסטלגיה היא שם המשחק בכל הקשור לצעצועי עץ, או"אופנת הרטרו"אם תרצו. דני שחם–מנהל תחום צעצועים ב"שילב"אומר לנו כי תחום צעצועי העץ צבר תאוצה בשנים האחרונות ישראל ובכל העולם: "בתערוכות רבות בתחום הצעצועים בחו"ל ניתן לראות כיצד צעצועי העץ תופסים מקום יותר ויותר גדול. להערכתי חלה עליה של25-30% במכירות צעצועי העץ רק בשילב בשנתיים האחרונות".שחם טוען כי הפריחה בתחום זה חלה בעיקר עקב הרצון של הלקוחות לברוח מהאלקטרוניקה ולחזור לצעצועים של פעם.

צעצועי העץ אינם הצעצועים הזולים ביותר שתקנו לילדכם ובכל זאת יש מי שאינם מוכנים לוותר עליהם ממספר סיבות. ראשית, יש הטוענים כי הם עמידים יותר מצעצועים אחרים. דבורה פרלמן, מתאמת שיווק ומכירות במפעל"צעצועץ פסטל"בקיבוץ כישור בגליל אומרת: "צעצועי העץ מאריכי חיים. יש שאפילו מעבירים אותם מדור לדור. ילד שמקבל היום צעצוע מעץ יוכל להעביר אותו הלאה כשיהיה לו ילד משלו".סיבה נוספת לרכישת צעצועי עץ היא איכות החומר. בהנחה שמדובר בצעצוע שעמד בכל דרישות התקנים המחמירים, מדובר בצעצוע בטוח העשוי מחומר טבעי שלרוב צבוע בצבעים שאינם רעילים.

אז לזרוק את צעצועי הפלסטיק? עדיין לא. רוב ההורים פשוט משלבים. טל מירום, מנהלת רשת"תיבת נוח"המתמחה במוצרי עץ, אם לשלושה ילדים, אומרת לנו בפשטות: "הילדים שלי משחקים בכל סוגי המשחקים ובכל סוגי החומרים, גם בעץ וגם בפלסטיק. צעצועי העץ נותנים לילדים התנסות של חומר ומרקם שונים. יש בהם חמימות ומגע נעים".

אם גם לכם מתחשק לקנות לילדכם צעצוע עץ חדש, ערכנו עבורכם סקירה ממספר חנויות ומרשתות הצעצועים המובילות, הכוללת מספר הצעות מעניינות.

בובימה
הצעצועים בחנויות בובימה מבוססים על עקרון המשחק האוטונומי של הילד. שמעון הניג, מנהל הרשת ומורה לחינוך מיוחד בדימוס דוגל בשיטה לפיה יש לעודד את הדמיון של הילד ולא לקבע אותו לתבניות ידועות מראש. בחנויות שלו תוכלו למצוא מגוון רחב של משחקים שאין בהם אלמנט של תוצר מוגדר מראש. הניג: "בפאזל לדוגמה יודע הילד בדיוק לאיזו תמונה הוא צריך להגיע בסופו של המשחק, לעומת זאת בקוביות עץ אין דבר מוגדר מראש. הילד חווה בגיל צעיר מציאות ברת שינוי. הוא קובע את המציאות ויוצר אותה. זהו חינוך ליצירתיות תוך שמירה על הסקרנות והדמיון של הילד".

בין במשחקים המעניינים בחנות תוכלו למצוא את ה"קובורו".מדובר במשחק בו הילד יכול לבנות מסלול להרצת גולות מקוביות עץ. כל ילד יכול לבנות מסלול שונה לחלוטין מזה של חברו, התכנון אישי לחלוטין. המחיר– 236עד904 שקלים. משחק נוסף הוא "פרמידת החיות",פאזל לכל גיל המורכב מחמש חיות שניתן ליצור מהן צורות ומבנים אינסופיים כרוחב הדמיון. המחיר עומד על72 שקלים. משחק מעניין נוסף שמיובא מהודו נקרא"קארום בורד",הוא מעין סנוקר בלי מקלות בו נעזרים פשוט באצבעות–יותר מורכב ממה שזה נראה–המחיר– 104-224שקלים. ה"קנדמה"גם הוא מוצר מעניין, במקורו מיפאן. מדובר במוט עם כדור שהילד יכול לרקוד איתו אך הוא דורש רוגע, ריכוז ואיזון פנימי, מעין סוג של מדיטציה ומיועד לילדים מגיל6-7. בחנות ישנו מגוון רחב של בובות לתיאטרון. מידי כשבועיים מתקיימות בחנות קסטרא הצגות של תיאטרון בובות המופקות על ידי הניג ובת זוגו.

אתר:
http://www.bubima.com/
סניפים: חיפה: ‘קסטרא’ מרכז אומנויות, פלימן  12,ובמרכז הכרמל שד’ הנשיא125, זיכרון יעקב: מדרחוב, המייסדים 52, תל אביב: ‘דיזנגוף סנטר’ תל אביב, קומה ג’, ובספארי ברמת גן.

עומר
חנויות עומר מתמקדות בצעצועים המתאימים לרוח החינוך האנתרופוסופי. דינה גבעון מנהלת רשת החנויות: "אחת מהנחות הייסוד של החינוך האנתרופוסופי (חינוך ולדורף) היא שכדי לפתח אדם בוגר ובעל יכולות רבות ומגוונות, יש לפנות לילד בגישה חינוכית ההולמת את שלב ההתפתחות שלו. בשבע השנים הראשונות לחיי הילד, לדוגמה, הכוחות הדומיננטיים בחיי הילד הם כוחות החיקוי והדמיון".לדבריה, לפי הגישה האנתרופוסופית, על הצעצועים להיות פשוטים ואסתטיים, על מנת שהילד יוכל לשחק בהם תוך הפעלת הדמיון, היצירתיות וכוחות הרצון שלו. הגישה האנרופוסופית מאמצת צעצועים העשויים חומרים טבעיים ובהתאם לכך, מושתתת בעיקרה על צעצועי עץ בעבודת יד, בשילוב עם צמר וכותנה.

חנות"עומר"מייבאת חומרי יצירה אנתרופוסופיים, ומציעה צעצועים, כלי נגינה ומשחקי קופסא והרכבה. מחירים של מספר צעצועים כפי שמופיעים באתר בחנות: קסילופון צבעוני נמכר בטווח של149-210 שקלים, בובות של בעלי חיים ודמויות אנושיות במחירים בין 23 שקלים ל- 122 שקלים.
אתר: http://www.omershop.co.il/
סניפים: קריית טבעון – כיכר בן גוריון, תל אביב – יהושע התלמי4 נווה צדק

 

צעצועץ פסטל
בקיבוץ כישור בגליל מתקיים מפעל מיוחד לייצור צעצועים המשלב עובדים מבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. המפעל הינו אחד מענפי התעסוקה בכפר השיתופי"כישורית"המיועד לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. דבורה פרלמן מ"צעצועץ פסטל"מספרת: "לעובדים יש אהבה לצעצועים האלו והם שמחים לראות שהצעצועים שלהם יוצאים לשוק ושילדים משחקים בהם. כך הם מקבלים גם עיסוק וגם סיפוק רב מפועלם".

המפעל הייחודי מספק צעצועי עץ לחלק גדול מחנויות הבוטיק לצעצועי עץ בארץ וגם מייצא לארצות הברית, אירופה, ניו זילנד ואוסטרליה. חנות המפעל ממוקמת במפעל עצמו בכפר. המבקרים יוכלו בו לקנות מוצרים ללא מע"מ. בין המוצרים תוכלו למצוא את"הליכון מיקי" –מעין הליכון בצורת תיבה בעלת ידית המכילה קוביות בצבעי פסטל, המחיר (הרגיל) –  340 שקלים. סוסי נדנדה נמכרים במחיר340 – 390שקלים. עגלות לבובות נמכרות במחיר360-390 שקלים. בית בובות ב- 380 שקלים.

אתר:
http://www.pasteltoys.org/siteFiles/1//68/4097.asp

כתובת חנות המפעל: מפעל צעצועץ פסטל, קיבוץ כישור, כפר כישורית (בין כרמיאל לתפן).

תיבת נח
ברשת חנויות"תיבת נוח"כל צעצועי העץ מוצגים לראווה כמעט מוזיאונית על מדפי החנות. המבקרים בחנות יכולים להתרשם לא רק מהעטיפה אלא גם מהצעצוע עצמו, לשחק בו ולהתנסות בו לפני הקנייה. הרשת מייבאת את מרבית מוצריה מחברתVoillaהתאילנדית ומחברתI’Mוכן רוכשת חלק המוצרים מיצרנים ישראלים כדוגמת"צעצועץ פסטל".

בין המוצרים רבים בחנות בולטים מוצרי תיבת נוח. לדוגמה, תיבת נוח ענקית תוצרת חברתVoillaמכילה זוגות רבים של בעלי חיים ומחירה הוא550 שקלים. תיבת נוח יותר קטנה תוצרת I’Mנמכרת ב-289 שקלים. הייחוד שלה בכך שהיתן להפוך אותה למכונית ולמטוס. בנוסף, החיות מוכנסות בה תוך כדי משחק התאמת צורות. מוצר נוסף שנרכש בחנות בעיקר למתנות הוא "אדון שעון".מדובר במשחק הרכבה צבעוני ומיוחד שניתן ליצור ממנו דמויות שונות ותוך כדי ללמוד על השעון. המשחק מומלץ מגיל שנה ומחירו129 שקלים. מוצר מעניין נוסף הוא משחק השחלות המיועד לפעוטות החל מגיל שנתיים. החרוזים במשחק גדולים והוא מכיל מעין מחט עבה וארוכה מעץ המקלה על השחלת השרוך. החרוזים הם דמויי דגים וניתן להשתמש בהם גם להרכבת מגדלים ומבנים שונים על פי צבע וצורה. המחיר –  89שקלים. עוד בחנות קסילופון עץ החל מ-89 עד 250 שקלים ופירמידת פינגווינים ב- 189 שקלים.

אתר:
http://www.tevatnoah.com/Home

סניפים: רחובות–הרצל207, ראשל"צ–בן גוריון4, ירושלים –אביזוהר10, רמת אביב –אבא אחי מאיר19

אימג’נריום
ברשת אימג’נריום תמצאו משחקי התאמה והרכבה מעץ וכן צעצועי דמיון להמחשה ובניית עולמות שלמים כיד הדמיון. בין המוצרים בחנות ניתן למצוא תיבת נוח הכוללת חיות תואמות לסיפור התנ"כי במשחק השחלה משעשע לגילאי12-36 חודשים, המחיר – 139 שקלים. מוצר מעניין נוסף הוא מבוך כוכב מעץ המכיל מטה מגנטי להובלת כדורים עד לסוף המבוך. המשחק מיועד לגילאי 12-36 חודשים ומחירו 89 שקלים.

בין צעצועי הדמיון המיוחדים בחנות תוכלו למצוא את"ערכת עולם העץ".הערכה כוללת יותר מ-35 חלקים, ביניהם תחנת רכבת, רכבת, 20 פסי רכבת, 5 חלקים של רחובות, צומת, עצים, עמוד תאורה, תמרור, מכונית, רכבת, מנהל תחנה, בובה ועוד. המשחק היפה הזה (שגם מבוגרים יכולים להינות ממנו) מיועד לגילאי 3-8 ומחירו 349 שקלים. משחק נחמד נוסף הוא עגורן העץ שניתן להרכבה ללא ברגים וללא צורך בכלים. יש בו תא מעלית למפעילי העגורן, צבת אחיזה עולה, זרוע מסתובבת, מנהל עבודה, פועל, 2 גדרות, חרוטים, מערבל בטון נע, תמרור, שלי ומריצה. המחיר –  259שקלים.

אתר:
http://www.imaginarium.co.il/

סניפים: דיזינגוף סנטר תל אביב, מתחםGכפר סבא, וגרנד קניון בחיפה.

איקאה
במבוך האיקאי, בין הרהיטים, המטבחים והספות, תוכלו למצוא את מחלקת הילדים שיש בה לא מעט צעצועים לילדים ופעוטות. בין המוצרים תוכלו למצוא מוצרים בסיסיים כמו עגלת עץ עם ידית מתכת במחיר של145 שקלים ומיטת בובה הכוללת גם מזרן וסט מצעים ב- 95 שקלים ועגלת קוביות ב- 49 שקלים. מוצר מעניין (ויקר) יותר הוא ה"מיני מטבח"המכיל פלטות חמות הפועלות על סוללות. המחיר שלו– 595שקלים. פריט נוסף מעניין, שאינו יקר במיוחד הוא סט רכבת20 חלקים המכיל גשר, מסילות ורכבת ב- 65 שקלים.
.

שילב
בחנויות שילב תוכלו למצוא בעיקר פאזלים וקוביות וכן תיבות פעילות ומבוכים. המוצרים בחנות מיועדים לילדים מגיל שנה עד4. בין המוצרים פאזלים של צורות ודמויות שמחירם החל מ-29 שקלים, מארז של 100 קוביות עץ צבעוניות ב-  130שקלים ותיבת פעילות המציעה פעילות אחרת על כל פאה ב-200 שקלים ומעלה.
תוכלו למצוא בחנות גם ליין של מוצרים אקולוגיים המבוסס על במבוק מתוצרת חברת"האפה".בין מוצרי הבמבוק ניתן למצוא צעצועי בנייה והרכבה, משחקי קובייה, משחקי חשיבה (לילדים מגיל3 ומעלה) ואפילו מכונית מרוץ. המחירים –בין79 ל- 100 שקלים. מוצר מעניין על בסיס במבוק הוא משטח צבעים מגנטי המאפשר הצמדה של 24 ריבועים ומשולשים ללוח בצורות שונות על פי הדמיון. המשחק מתאים מגיל 4 עד 80 ומחירו 100 שקלים.

טויז אר- אס
ברשת טויס אר אס תוכלו למצוא סדרת צעצועי עץ התפתחותיים על גלגלים הכוללים קוביות משחק, דמויות, מכוניות וסדרת צעצועי דמיון ואביזרים לחדר הילדים מקרטון. לדברי ענת נתיב, סמנכלית השיווק בטויס אר אס: "סדרת הצעצועים החדשה ברשת עשויה עץ ידידותי לשימוש, ללא צבעים מלאכותיים ועם אריזה העשויה מ70% נייר ממוחזר".בין המוצרים בחנויות הרשת משאית כיבוי אש קלאסית המכילה סולם זז עם שני כבאים ב-150 שקלים. רכבת עם קרון הכוללת חלקים לפרוק ולהרכבה ב-180 שקלים ועגלת עץ עם 28 קוביות וגלגלים, המכירל בכל פאה מספר, אות או תמונה, במחיר 160 שקלים.

ליין מעניין נוסף של מוצרים ברשת כולל צעצועי דמיון מקרטון. אם חשבתם שמדובר במוצרים דקיקים ומתפרקים, תחשבו שוב. רוב המוצרים עמידים מאד ובעלי הגנה מפני דליקה. בין המוצרים בית בובות בעל שלוש קומות וחמישה חדרים ב-250 שקלים. ספסל ישיבה, כולו עשוי מקרטון, יכול לשאת עד 140 ק"ג ולשמש ככלי אחסון ב-159 שקלים.

הפיראט האדום
בפיראט האדום מתמקדים בצעצועי עץ קלאסיים שהיו כאן מאז ומתמיד ויישארו כאן עוד הרבה שנים. מדובר בעיקר ופאזלים וקוביות מסוגים שונים. מהרשת נמסר לנו כי מוצרים אלו שמרו על רמת המכירות שלהם לאורך השנים כמעט ללא תזוזה והם נמכרים באופן מסיבי לשוק גני הילדים. הרשת עובדת עם חברות ישראליות כדוגמת דורון לילד, פיט-טויס אלפיט וצעצועי עוזי.

בין המוצרים פאזלים"התאם צורה"ב-24.90 שקלים, קוביות מעץ –החל מ-29 עד 79.90 שקלים וקסילופון ב- 59.90. מוצר מיוחד הוא פירות וירקות שחלקיהם דבוקים בסקוצ’ים והם ניתנים כביכול לחיתוך על ידי הילד ב- 40 שקלים. משחק לילדים גדולים יותר הינו ללימוד הא"’ב. מדובר בפלטה גדולה בצורת זחל ענק שבו לכל אות יש צורה משלה המרכיבה. המחיר– 50שקלים.

כפר השעשועים
מכפר השעשועים נמסר לנו כי בחנויות הרשת חלה עליה בביקושים לצעצועי עץ. צעצועי העץ ברשת מבוססים על הצעצועים הקלאסיים של הילדות של כולנו. בין היתר, מגוון של פאזלים, קוביות ומגדל טבעות.

בין הצעצועים ברשת ניתן למצוא את ה"בייסיק וובס".מדובר במקלות עץ אחידים המשמשים כלבני בנייה. מחיר החבילה בצבע עץ טבעי הינו170 שקלים ל- 250 יחידות. בעץ צבעוני המחיר הוא 160 שקלים ל- 200 יחידות. סט קוביות לבנייה במגוון צורות (קשתות, מלבנים, קוביות) ב- 61 חלקים מגיע ל- 100 שקלים ופאזלים נעים בין 20 ל- 40 שקלים. בין הצעצועים הקלאסיים ניתן למצוא מגדל טבעות לגיל הרך ב- 25 שקלים ועגלת קוביות לגרירה ב- 80 שקלים וכן "הך פטיש"ב-40 שקלים.

 

 

אין תגובות

השאר תגובה