קיץ קריר בהר הנגב – החופש הגדול 2015 בדרום

קטיף תותים ברוח שתות. צילום: רוני רונן

קיץ עם הילדים בהר הנגב -מה עושות האיילות בלילות ולמה יורקת הלאמה? טיולי ג’יפים וסיורי לילה אל חיות הזוהרות בחושך, קטיף תותים ועגבניות, גלישה על דיונות והופעות מוזיקליות, טיולים אל מעיינות המדבר ואל בריכות התרעננות ומגוון פעילויות לכל המשפחה בחופש הגדול בהר הנגב

רבים לא יודעים זאת, אך הר הנגב הוא המקום הכי נעים בדרום הארץ. גובהו של האזור מעל פני הים והאקלים היבש הופכים אותו למקום נהדר לטיולי קיץ, הופעות תרבות, הזדמנות לתפוס קצת חופש, שקט ושלווה בין בריכות מדבר מרעננות וחוות בוטיק שמייצרות כל טוב.

ציפורים, עקרבים, נחלים וטיולים בסופי שבוע – בית ספר שדה–שדה בוקר
בית ספר שדה שדה-בוקר מזמין מטיילים להצטרף לסיורים מודרכים מגוונים המתקיימים בכל סוף שבוע. בימי חמישי בערב יתקיים סיור לילה לנחל חווארים או סיור אל העקרבים הזוהרים בחושך. בימי שישי טיול רכוב על רכבי שטח על אחד המעיינות היפים ביותר בהר – עין עקב. המסלול יעבור דרך נחל צין ונחל עקב ויסתיים במעיין הנסתר. בשבת יצאו הטיולים אל עין עבדת, כדי לצפות בציפורים המיוחדות העוברות בתוואי הנחל, ובצמחיית המים.
מחיר לאדם החל מ-45 ₪ למבוגר, החל מ-30 ₪ לילד.
פרטים בטלפון 08-8528852

ספארי לילה או – מה באמת עושות האיילות בלילות?
בכל יום חמישי המדבר מתעורר עם החשיכה. טורפים ונטרפים יוצאים ממחבואם לצוד או ללקט את מזונם. עם לילה עולים על ג’יפ ובהנחייתו של ד”ר חיים ברגר- אקולוג וחוקר התנהגות בעלי חיים במדבר – מאירים את המדבר עם זרקורים ופנסים, ויוצאים לחפש ארנבות, דרבנים, זאבים, שועלים וצבועים. בדרך מציצים אל מאורות בעלי חיים ולא שוכחים לעצור לתה וקפה תחת כיפה של כוכבים. בתיאום מראש. מחיר לאדם 165-185 ₪. נפגשים בחניית קבר בן גוריון. הפעילות מתאימה לגילאי 4 ומעלה. מומלץ לבוא בלבוש ארוך.
לפרטים והרשמה: 054-5343797

לגלות את סודות ממלכת הנבטים ושבטי הנוודים הקדומים
בערבי חמישי ייצא מסע מיוחד אל שרידי תרבויות קדומות במדבר. הנבטים, יושבי המדבר הקדומים, השאירו אחריהם המון עקבות וגם כמה תעלומות. הם היו מגדלים ענבים ליין, מקיימים פולחן ציד של חיות שכבר לא קיימות בנגב וגם היו מבין הראשונים להמציא את הכתב והאותיות! המסע יעבור באתר של ציורי סלע עליהן אפשרות זהות את הסמלים שמרכיבים את השפה הפרוטוסינאית. מחיר לאדם 165-185 ₪. נפגשים בחניית קבר בן גוריון. הפעילות מתאימה לגילאי 4 ומעלה.
לפרטים והרשמה: 054-5343797

טיול אל בריכות המדבר המרעננות
בלב המדבר מסתתרים מעיינות שופעי מים, גבים נסתרים, ונאות מדבר המושכים אליהם מזה שנים רבות את הנוודים באיזור וגם את החיות. במסע אל מעיין עם מפל גבוה ובריכה עמוקה יעבור הסיור הרכוב בעין עקב שבבקעת צין. ובתצפית מרהיבה אל קיני נשרים, תתקיים היכרות עם צמחי מרפא נפוצים, נתוודע לעקבות בעלי חיים ליליים, ובסיום – שחיה מרעננת. הפעילות בתיאום מראש. מחיר לאדם 165-185 ₪. נפגשים בחניית קבר בן גוריון. הפעילות מתאימה לגילאי 4 ומעלה.
לפרטים והרשמה: 054-5343797

בריכות קיץ מרעננות. צילום: דר חיים ברגר
בריכות קיץ מרעננות. צילום: ד”ר חיים ברגר

מתגלגלים על ההר – טיולי אופניים מודרכים ועצמאיים עם גיאופן
לדווש, להתגלגל ולרכב מול נופים מרהיבים, בטיולים מודרכים או עצמאיים. גיאופן הוא המרכז לרכיבה מדברית המציע השכרת אופניים, הקפצת ציוד, הדרכת מסלולים מרתקים ומאתגרים וטיולים שונים. שלושה מסלולים שונים מחכים למדוושים המנוסים וגם למתחילים: שדה צין, באורך של 5 ק”מ, שביל הטרסות (דרך נחל הרועה), ברמה בינונית-קלה ובאורך של 9 ק”מ, ושביל ‘נחל עץ’ באורך 17 ק”מ העובר ברכס חלוקים ומסתיים בעץ העתיק של נחל נוקד – למדוושים מנוסים. המסלולים מסומנים לכל אורכם וכל מדווש מקבל קסדה, תדריך מפורט ומפה.
לפרטים 08-6553350

גלישת חולות – דרור במדבר
גלישת חולות זהו ענף ספורט בינלאומי ופעילות פנאי אותה הביא לארץ דרור בן אור. תחת הדרכתו, גלשני חולות שהוא מייבא (Sand Boarding) ומגלשות שהוא בונה במיוחד הופכים לכלי תחבורה לא שגרתי על החול המתאים – גלשני גלישת חולות. אי שם ליד צומת טללים, בן אור איתר דיונות שהחול שבהן דק מאוד, לא נדבק לגוף ולכן הוא אידיאלי לגלישה לכל המשפחה. אחרי טיפוס לא קשה מדי אל ראש הדיונה, בן אור לוקח חופן גרגירים ומסביר כיצד נוצרת דיונה, ואת ההבדלים בין החול הזה לבין החול שבחוף הים. לאורחים שהגיעו אל הפסגה צפויה הפתעה, כי מכאן יורדים בשכיבה, בישיבה או ב”חצי עמידה” – ביחד או לחוד, עם הראש קדימה או לאחור, החוויה סוחטת גם מהספקנים הכי גדולים צעקות אושר והנאה. משך הפעילות כ-90 דקות, המחיר למשפחה עד 6 אנשים – 550 ₪.
הפעילות בסופי שבוע ובימי חול בתיאום מראש
פרטים בטלפון: 053-7892251 | 054-3046054

גלישת חולות בנגב. צילום: דרור בן אור
גלישת חולות בנגב. צילום: דרור בן אור

מתחת לשמיים, יוצרים על האבניים
אי שם בגבול סיני, יש מקום מיוחד בו חלומות מקבלים צורה. שחף גבעון, אמנית בוגרת בצלאל, מעבירה סדנאות פיסול בחימר וקרמיקה לילדים וגם לבוגרים. על אבניים או על שולחן העיצוב, גושי חימר, צורות גיאומטריות ולא סימטריות מקבלות זוויות, צבעים, ידיות והדפסים. דימויים שונים מסרטים, טקסטים בעברית, דברי שירה והדפסים של מגזרות נייר נטמעים בקרמיקה ובציפוי המיוחד, והופכים כל יצירה לייחודית ואישית. שחף מלווה קבוצות, משפחות ונופשים בדרך ליצירה, ומאפשרת להם לקחת מזכרת מיוחדת מהחופשה. ברוגע ושלווה שאפשר למצוא רק באמצע המדבר, בקצה העולם ימינה, גבעון מקבלת בחיוך את התיירים, ילדים ובוגרים, וביחד, בעזרת הידיים, החלומות מקבלים צורה.
פרטים בטלפון 054-2224908

פארק סולארי, כיתת אקולוגיה ומערה סודית – סופי שבוע בניצנה
לא יכלו לשים שלט ‘ים’ ? מרחק כמה דקות ממצרים יש דיונות חול נהדרות, ובתוכן חיות מדבר ייחודיות. המדריכים של הבוסתן מקיימים בכל חמישי בערב היכרות עם חיות החול, מתצפתים על כוכבי השמיים, ומכינים תה צמחים על המדורה. בימי שישי ייצא סיור אקולוגי אל הפארק הסולארי, היכרות עם ‘כיתת המים’ שמטפלת בבעיות המים של המדבר, פעילות יצירה מחומרים ממוחזרים, ובסיום שכשוך בבריכה. בשבתות ייצא טיול סובב ניצנה אל התל המפורסם והמערה הסודית, החקלאות העתיקה בחווה הביזנטית, הכנת פיתות על הסאג’ וסיום בבריכה. הפעילויות מתקיימות בתיאום מראש. מחיר לאדם 20-40 ₪.
פרטים בטלפון 08-6561468

סיורים אל חיות הבר ויונקי המדבר, חולות ניצנה
בחולות של ניצנה מסתתרות חיות בר ולהן מנהגים משונים. גלבוע גולן, מורה דרך, מעביר סיורים רגליים וגם סיורים ברכבי שטח להכיר את חיות הבר ואת יונקי המדבר. דרך העקבות שלהם גלבוע יאתר את מקומות המחבוא שלהם ובדרך יספר סיפורי חיות ונוודים. משך הסיור כשעתיים וחצי. בתיאום מראש.
לפרטים 052-8039312

סיור חליבה בחוות נאות
בכל אחר צהריים, בשעה 15:30 בדיוק, ייצא סיור מקסים לכל המשפחה לחליבת הערב של העיזים בחווה. במרכז המבקרים מחכות טעימות של גבינות עיזים משובחות. המקום פתוח למבקרים מהזריחה ועד השקיעה. פרטים בטלפון 054-4218789/8

קטיף תותים ועגבניות שרי, קדש ברנע
מה שווה הקטיף אם אי אפשר לנשנש ישר מהשיח ? בתות ברנע מוודאים שמי שמגיע יקבל את התותים הטריים ביותר, לאכול כאן ועכשיו וגם לקחת הביתה. הריסוס אורגני, הדשן קונבנציונלי, והטעם נהדר. בחווה גדלים 4-5 זני תותים (תלוי בעונה) וירקות. מומלץ להתקשר לפני לבדוק איזה ירקות מוכנים כבר עכשיו לקטיף. פתוח בשישבת משעה 11:00. (מומלץ לתאם מראש). עלות הכניסה 30 ₪ כניסה לאדם (מגיל 3). אפשר לקחת הביתה עד חצי קילו תותים לכל אדם + ארגז ירקות ירוקים משותף לכל המשפחה.
פרטים בטלפון 052-5707572

הופעות במועדון הג’אז מצפה רמון
גם מצפה רמון מתעוררת בלילה. מועדון הג’אז שברובע דרכי הבשמים מארח מוזיקאים מקומיים והופעות בינלאומיות. בחודשי הקיץ יגיעו להתארח תמר גלעדי, קמילה מזה (ניו יורק) ועוד. כדאי להתעדכן בבלוג של המועדון

הופעות בפאב 40, טללים
בלוז, רוקנ’רול, רוק אלטרנטיבי, אבטיפוס, עוזי רמירז, דודי לוי ועוד בפאב החברתי האלטרנטיבי שבקיבוץ טללים. בין ההופעות הקרובות מופע מחווה ליונה וולך, הופעה אקוסטית של גבע אלון, לוס כפרוס ועוד. חלק מההופעות ללא תשלום.

עוצרים להתרעננות בבאר שבע
אם כבר הדרמתם להר הנגב – מומלץ לבקר במוזיאונים לילדים בבאר שבע: פארק קרסו למדע מציע בחופש הגדול סדנאות גלידה, יריד אמנים, סדנאות מדעיות, תערוכות אינטראקטיביות, מזרקה גאומטרית ועוד. גם מוזיאון הילדים של באר שבע, הלונדע, מציע תערוכות לכל המשפחה, למידה באמצעות משחקים אינטראקטיביים בנושאים מחיי היומיום ואטרקציות נוספות ומעשירות.
לפרטים על פארק קרסו למדע: 053-7106968
לפרטים על הלונדע: 053-9382400

פעילויות מדעיות ומהנות בבאר שבע. התמונה באדיבות פארק קרסו למדע.
פעילויות מדעיות ומהנות בבאר שבע. התמונה באדיבות פארק קרסו למדע.


לפרטים על כל הפעילויות בחופש הגדול בהר הנגב: 08-8681635

 

 

אין תגובות

השאר תגובה