ריהוט מ…קרטון?

31.10.2011עדי גורני

הרוח שנושבת בחוץ מביאה איתה את בשורת הסתיו. החלונות נסגרים וילונות נפרשים ויצר הקינון של כולנו מתעורר לחיים. עיצובים חדשניים וירוקים הם כבר לא נחלתם של משוגעים לדבר מעבר לים ואם אתם רוצים ילדים אקולוגיים כדאי לכם להציץ בעבודות היפות"והירוקות"שכאן, כולן היו פעם אריזות קרטון וכולן תוצרת כחול לבן. זה יכול להיות אצלכם.

לחשוב מחוץ לקופסה.
מה שהיה ארגז קרטון של מקרר, טלוויזיה או קומקום חשמלי הוא הרהיט הבא שלכם. Nokka הוא מיזם שלנועה נוה,בת מושב בית יצחק, שלמדה לימודי נגרות והתמחתה בתחום הריהוט מקרטון ממוחזר.
היא מסבירה שהקרטון הוא חומר שניתן לחתוך ולעצב ממנו כל רהיט או צורה שעולה על הדעת. הוא עובר תהליך של הדבקה מיוחדת וכל רהיט נצבע בצבע אקרילי על בסיס מים ומצופה במספר שכבות של לכה על בסיס מים. הרהיטים עמידים גם בפני רטיבות ומתאימים לשימוש בחדרי ילדים.
הלכה מגינה ושומרת על הרהיט במקרה שנשפך עליו משהו והיא חומר מעכב בעירה. הרהיטים בטוחים לשימוש כל עוד לא משרים אותם במים…

סל עיתונים מקרטון, רהיטי קרטון, ריהוט מעוצב מקרטון, איך מכינים רהיטי קרטון ממוחזר?
צלם: משה עיואן
.

בפעם האחרונה שנכנסתי לארגז….
המעצבים בקרטון לוקחים צעד אחד קדימה את כל משחקי הילדות שלנו שהפכו ארגז ירקות לתיאטרון בובות וקופסת אריזה של טלוויזיה לבית בובות ענקי. חדרי ילדים יכולים להינות מרהיטי קרטון עמידים לאורך זמן שיוסיפו צבעוניות לחדר. בסטודיוNOKKAתמצאו למשל שולחנות וכסאות לילדים, שידות, כוורות ופריטי עיצוב מקוריים נוספים כמו שרפרפים ומסגרות לתמונות.
הרהיטים עמידים לאורך שנים ללא צורך בתחזוקה או טיפולים ובעלי חוזק דומה לזה של רהיטים מחומרים אחרים. וכמובן ידידותיים לסביבה.

סוס נדנדה - איך מכינים רהיטי קרטון? פעילויות יצירה לילדים, פעילות יצירה לבני נוער

עשה זאת בעצמך – עיצוב ובניית רהיטי קרטון
אם יש לכם זוג ידיים וחיבה למלאכת יד אתם יכולים להכין בעצמכם רהיט מקרטון לחדר הילדים. זקוקים לכוורת? ארגז צעצועים? או סתם קופסה? אנג’לה בן אליעזר,מבטיחה שאפשר להכין חלק גדול מהרהיטים בסדנה בת יום אחד. הרהיטים הינם עמידים, שימושיים, מרהיבים ומאריכי חיים. אנג’לה היא אמנית סביבה ומיחזור ומבחינתה מדובר בשליחות. לא צריך לכרות עצים, היא אומרת, כדאי להעדיף עיצוב בקרטון שאינו מזהם את הסביבה ועושה שימוש בחומרים קיימים כמו שהיא מלמדת בסדנאות לעיצוב רהיטים מקרטון שהיא מעבירה בסטודיו שלה בכפר סבא ובמקומות נוספים. לא צריך ידע מוקדם וכל אחד יכול (יש גם הורים שמגיעים ליצור ביחד עם הילדים).

רהיטי קרטון, ריהוט מקרטון
לעצב בנעלי בית
אנג’לה העלתה לרשת בימים אלו הדרכות וידאו, אותם תוכלו לראות בחינם לגמרי באתר שלה(ובפינת היצירהבערוץ שלנוביוטיוב) בו תוכלו ללמוד איך מכינים רהיטי קרטון ולקבל המון רעיונות וטיפים.

אם לא ניחנתם בגנים בתיה עוזיאליים… תמיד תוכלו לרכוש מדף לחדר ילדים שבנוי בתוך גוף של פיל… שרפרפים קטנים בצורת פרח, כורסאות מזמינות וצבעוניות, ספסלים מעוגלים בקווים רכים ופרטים מרהיבים שעושים חשק לעצב מחדש את החדר.

לקנות: ריהוט מעוצב מקרטון ממוחזר בעבודת יד.
 Nokkaבפייסבוק… 

לעשות: אמנית הקרטון אנג’לה בן-אליעזר
www.angela.co.il

 

 

אין תגובות

השאר תגובה