שומרים על המשקל בתקופת הקורונה

בריאות בקורונה
מסיבת פיג'מות זה כיף, אבל לא כל לילה... | צילום: Pexels

אביב גיל, יועץ לאורח חיים בריא, נותן לנו כמה עצות כדי שנוכל להעביר את תקופת השהייה בבית בימי הקורונה בצורה בריאה.

כולנו סגורים בבתים, הצטיידנו לפחות לחצי שנה הקרובה, ואפילו כבר בדקנו כמה פעילויות לילדים בבית כדי לשחרר אותם מהמסך לפעמים. איך שומרים על אורח חיים בריא לילדים ולנו בשגרה הלא מוכרת הזאת?

 

איך שומרים על המשקל בבית

הדבר הראשון שמייעץ אביב גיל, הוא להיחשף לאור השמש. דבר שמסייע לרגיעה ולהורדת מתחים. אפשר לצאת להליכה משותפת עם הילדים ולטייל בשמש ביחד.
אם זה קשה, חשוב להיחשף לאור השמש אפילו מבעד לחלונות. היתרונות בחשיפה לשמש הן: הורדת הפרשת ההורמון קורטיזול – מוריד מתח בגוף. בנוסף להפרשה יעילה יותר של מלטונין בערב – דבר שמסייע לשינה טובה להורים ולילדים.

שמירה על שגרת שינה עוזרת להוריד מתח.
במקום לעשות מסיבת פיג’מות או לראות טלוויזיה עד מאוחר, מומלץ לעמעם את האורות, להוריד את הסאונד בבית, ולהפסיק לאכול אחרי ארוחת הערב. זה יעזור מאוד לשינה טובה יותר להורים ולילדים, שהיא עוזרת להפחתה משמעותית של הסטרס.
אפשר ליצור אתגר משותף לכל המשפחה שיסייע לשינה טובה ולרגיעה: אחרי ארוחת הערב לא אוכלים ורק שותים. ומסבירים לילדים שזה עוזר לנו להירדם טוב, לישון יותר טוב ולהיות במצב רוח טוב יותר וברוגע בלילה וגם ביום. בני המשפחה יעזרו זה לזה לעמוד באתגר.

כשאנחנו בבית עם הילדים, לנסות לרכז את הפעילות הגופנית והתנועתיות דווקא ביום, בשעות האור ופחות לנוע בערב. לעשות ספורט קל עם הילדים, לרקוד ביחד, לעשות הליכה אפילו קצרה. זה מוריד מאוד את ההורמון קורטיזול, שגורם לסטרס. אפילו 10 דקות תנועה ביום עוזרות מאוד להוריד סטרס בלילה.

 

להוריד לחץ…

חשוב לייצר עם הילדים ודאות בתוך בחוסר הודאות. זה מוריד לחץ ומרגיע.
גיל ממליץ ליצור ביחד איתם שגרה קבועה ובריאה ולשמור עליה יחד איתם. למשל, בנייה משותפת של תפריט הארוחות. מה אוכלים בכל ארוחה ומה אוכלים בכל יום? באילו שעות אוכלים? כותבים ביחד על בריסטול או דף גדול תפריט לשבוע שלם, מקשטים ותולים על המקרר.
מומלץ גם ליישם את התפריט ביחד, ולשתף את הילדים בזמן הבישול. בסוף יצאו שפים…

אין מזון שהוא ספציפית מפחית סטרס.
יש מזונות שהורים וילדים נוטים להיות תלויים בהם, כמו קפה (ההורים) ומאכלים מתוקים (ילדים והורים). בזמנים כאלה כולנו, גם הילדים, עשויים לברוח אליהם ולצרוך יותר ויותר, דבר שיכול לגרום עליית משמעותית במתח.
יש לשמור על שגרת תזונה רגילה. מצד אחד, לא להוריד בצורה קיצונית את הקפה והמתוקים כדי לשמור על איזון. מצד שני, לא להוסיף עוד כוסות קפה או דברים מתוקים לתזונה.

להמלצת אביב גיל מומלץ להתחיל את היום עם כוס מים ולימון. זה מרגיע, גם לילדים, ועוזר לניקוי מערכת העיכול. כשהמערכת נקייה, באופן כללי הגוף נמצא פחות בסטרס ויותר רגוע.

 

 

אביב גיל הוא הבעלים של חברת גיל רווה, הוגה שיטת: מתלות לשחרור – להרזיה ולשמירה על אורח חיים בריא.

לאתר האחים גיל: לחצו כאן…

אין תגובות

השאר תגובה