שוק קולינארי חדש בירושלים-מתחם התחנה

הרמוניה של אמנות וקולינריה במתחם התחנה בירושלים: השקת מיצג אמנות חיה של האמן איל שפרון במסגרת ‘הבזאר הקולינרי’ החדש של השף ניר צוק. פתוח כל יום בין התאריכים25.06-09.07 מהשעה 13:00, הכניסה חופשית.

בשבועות הקרובים צפוי להיפתח במתחם התחנה בירושלים, שוק הבזאר הקולינרי החדש של השף ניר צוק, אשר נמצא כעת בשלבי פתיחה. השוק אשר יפעל מידי יום, הינו מקורה וכשר, וצפוי להוות מקום מפגש ובילוי לתושבי השכונות הסובבות. דוכני השוק יציעו חומרי גלם טריים ואיכותיים, וכן מוצרים מוגמרים. בין הדוכנים העתידים להיפתח בשוק: ירקות ופירות, קפה, גבינות, דגים, פסטות, סושי, חומוס, ועוד. מלבד החוויה הקולינרית, השוק יספק גם חוויה תרבותית משלימה, כגון: הופעות מוסיקה חיה של זמרים ותקליטנים, תערוכות ומיצגים. 
 
במסגרת ההוויה התרבותית של השוק, ייפתח מחר, יום שלישי, ה-25/06/13, במתחם התחנה בירושלים, מיצג אמנות חיה של האמן אייל שפרון, צייר ובעל גלריה ביפו. המיצג החי יימשך כשבועיים, במהלכם יוצא שפרון מהסטודיו ומעתיק את בית המלאכה למתחם, כך שלעוברי האורח מזדמנת האפשרות לצפות באמן בזמן היצירה. 
 
המיצגים יתמקדו בעיקר בעבודה עם צמיגים, אותם מוצא שפרון במהלך שיטוטיו ברחובות ירושלים, כגון צמיגי מטוסים, אופניים, אופנועים ועוד.  בנוסף משתמש שפרון גם בטרמפולינות ישנות וחומרים שונים מהטבע. 
 
איל שפרון טייל ברחבי העולם, במהלך מסעותיו בהולנד, דרום אפריקה וג’מייקה, למד מפי האמנים המקומיים על אמנות האזור,  חקר את שיטות העבודה המקומיות וחומרי הגלם. שפרון עובד בסגנון חומרי מודרני מופשט. עבודותיו לא קונבנציונאליות ויוצאות דופן. ההשפעות עליו הן רבות ומגוונות ומגיעות ממקורות שונים כמו הטבע, הים, והספינות. הוא נוטה להשתמש בחומרים מהטבע, חומרים אורגניים, עצים, זכוכית, חומרים מהשדה, מהצלחת, תבלינים ומזון. כל אלה לצד חומרים סינטטיים העוברים תהליכים כימיים.
 
מתחם התחנה בירושלים מהווה מפגש בין תרבות, היסטוריה וקולינריה. מתחם תחנת הרכבת ההיסטורית של ירושלים ממוקם בשכונת בקעה, בין דרך חברון לדרך בית לחם על ציר התרבות, הבילוי והספורט של העיר; בסמוך לתיאטרון החאן, הסינמטק, ותאטרון ירושלים, גן הפעמון ולפארק המסילה, שעתיד להפוך למסלול האופנים הראשון בעיר. הקרבה לעיר העתיקה ולאתרים ההיסטוריים מבטיחה גם היא שהמתחם יהפוך לאבן שואבת לתיירים מהארץ והעולם. 
 
צילום: איל שפרון
 

אין תגובות

השאר תגובה