שייט הקייקים והראפטינג מתחדשים-מזרימים מים לחידוש השייט באטרקציות הרטובות של הצפון

ההשקעות שבוצעו בחודשים האחרונים על ידי אגודת מים בגליל הביאו לשיפור ביכולות שאיבת המים ממפעלי הדן לטובת אחד מעוגני תיירות הקיץ הגדולים בגליל, אתרי הקייקים. חודש אוגוסט2014 נפתח עם זרימה רבה יותר בערוץ הנחל

 
אוגוסט החל ואיתו מתעצם גם זרם המים בערוצי הנחלים. בימים אלו ממש, בשילוב כוחות ושיתוף פעולה ראשון מסוגו, הצליחו אגודות המים החקלאיות בגליל העליון, עם אתרי השייט להוביל מהלך חדשני שישפר את תנאי השייט ויאפשר שייט קייקים איכותי ומהנה לעשרות אלפי מבקרים שצפויים להגיע לחופשת קיץ בגליל.
 
רפי נוי, מנכ"ל מים בגליל, סיפר כי החורף החולף שהיה השחון ביותר שידע הגליל, מאז החלו מדידות מים באזורינו, יצר מצב חדש ובלתי אפשרי לאתרי השייט. אתרי השייט, כידוע, מהווים עוגן כלכלי אדיר לחבל ארץ זה והשבתתם מהווה נזק לכלכלת הגליל כולה בתקופת שיא המטיילים בקיץ.
 
לדבריו של נוי, אתרי השייט מעולם לא נלקחו בחשבון כגורם בתכניות המים. אגודת מים בגליל נאלצה להתמודד עם סוגיה חדשה וחשובה זו שעלתה בסוף מרס, וכשהבינו שאנו בשיאה של שנת בצורת, החלו לגבש תכנית שתוכל לשלב את אתרי הקייקים ולתת להם מענה לתקופת פעילות השיא בקיץ.

בימים אלו מעבירים כמויות מים הנדרשות להפעלת שייט בערוץ החצבאני והירדן. פעולות השאיבה שבוצעו והתאמת המערכת לצרכי הקייקים מוערכת בהשקעה של מיליוני שקלים, במהלך השנתיים הקרובות ימשיכו להשקיע במערכת עד שתהיה פעילות מיטבית בימי הקיץ לטובת השייט. גורם נוסף שמסייע הוא ירידה בצריכה החקלאית בחודש אוגוסט ועליית מפלס המים בנחלים.
 

הפעלת המערכת מתבצעת רק בשעות השייט בין תשע בבוקר לארבע אחר הצהריים, לנחל יוזרמו בין2000 -3000 מ"ק לשעה בנוסף לכמות המים הזורמת בנחל באופן טבעי. התוצאה היא הזרמה של כ-5000 מ"ר קוב לשעה, כמות מים שתשפר מאוד את יכולת הפעלת מסלולי השייט.
 
הנהנים המרכזיים מהזרמת המים השנה הם קייקי כפר בלום, אתר השייט הוותיק שלא סגר את שעריו, והמשיך לפעול. הדבר מתאפשר בקייקי כפר בלום מעצם המסלול בו הם שטים בין בית הלל לכפר בלום, שרובו זורם בירדן בערוץ רחב ועמוק יותר.

גיא ירמק, מנכ"ל קייקי כפר בלום, מברך על המהלך שיאפשר לאלפי מטיילים ליהנות מאטרקציית הקיץ המובילה בגליל,  הציבור מוזמן להגיע וליהנות מחוויית הקיץ האולטימטיבית בגליל. 

לאתרי קייקים ורפטינג בצפון…

 
 

 

אין תגובות

השאר תגובה