שלג בירושלים: המדריך השלם למשפחה המטיילת בשלג בירושלים

שלג בירושלים 2022
שלג בירושלים 2022

להתגלש  על מפלצת השלג המשעשעת, לראות תצפיות של זהב, לבנות איש שלג בגן סאקר, לראות את העיר העתיקה מכל הכיוונים מתחת לתחנת הרוח של משכנות שאננים, לטפס במדרגות תלולות אל מגדל אימקא – YMCA, לשבת לכוס יין חם על הגג של הנוטרדאם, ממגדל דוד, מכיוון הר הזיתים, טיילת הדרומית או הר הצופים:

זה קורה רק פעם בשנה, לפעמים גם פעם בשנתיים או שלוש וירושלים מתכסה במעטה לבן של שלג ליום או קצת יותר. הזדמנות מצוינת לקחת יום חופש ספונטני ולקפוץ אם הילדים לירושלים ליהנות מיום מושלג בחינם. שאלת השאלות שתמיד שואלים את החזאים – ייערם או לא? היום כבר יש כל כך הרבה מודלים של מזג אוויר – הקנדי, האירופאי, האמריקאי ועוד שחובבי ומקצועני מזג האוויר מצליחים לרמות דיוק די גבוהות ובד”כ יודעים אפילו אם השלג ייערם בסוף או לא.

גן המפלצת בשלג

גן המפלצת או בשמו הרשמי גן רבינוביץ הוא גן ציבורי קטן בשכונת קרית יובל בירושלים שהאטרקציה שלו הוא פסל ענק של מפלצת שמהפה שלה יוצאות שלוש לשונות המשמשות כמגלשות לילדים. מקסים כל השנה ובמיוחד בשלג.

משכנות שאננים

המקום שבו כמעט כל טיול שנתי בירושלים מתחיל – משכנות שאננים, השכונה הראשונה שיצאה מחוץ לחומות העיר העתיקה בירושלים עם טחנת הקמח המפורסמת של מונטפיורי, הכרכרה של כבודו ומקום מושבו של מרכז המבקרים של יקב ירושלים. בכניסה לשכונה מתחת לתחנת הרוח מחכה לכם תצפית מרהיבה על העיר העתיקה ממערב לכיוון שער יפו , מגדל דוד והר ציון מעל גיא בן הינום. מומלץ במיוחד בימים של שלג אבל לא רק.

עמק הצבאים – לטייל בתוך סרט של במבי…

עמק רחב שמשמש מקום מגורים של עדר צבאים קטן שהשתקע במקום וסביבו פתאום קמה עיר. אחרי מאבק של תושבי האזור ופעילי סביבה הוחלט להשאירו כפארק פתוח ולא לבנות בו עוד שכונה לטובת בעלי החיים שחיים במקום, תושבי האזור ותיירים מהארץ והחו”ל שמבקרים בירושלים ושמירה על הטבע העירוני. יפה במיוחד בימים מושלגים. שימו לב שאסור להכניס כלבים לשטח הפארק מחשש לצבאים. בכניסה לפארק יש משטחיפ נרחבים שאפשר לבנות בהם איש שלג ולעומת גן סאקר הנמצא בקרבת הכניסה לעיר, הפארק הזה קצת פחות מוכר ויש בו פחות אנשים בימים של שלג.

 

הגן הבוטני בגבעת רם

הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים מציע כל השנה מפלט מהעיר בין אזורי טבע, אגם לוטוסים מרשים, דובדבנים יפניים שפורחים כבר בחורף וחממה טרופית מקסימה. כל עונה והיופי שלה בגן ובשלג במיוחד.

 

תצפית מגדל אימקא – YMCA

מלון שלוש הקשתות או בשמו היות רמוכר אימקא ymaca נמצא במרכז ירושלים מול מלון המלך דוד ובמרכזו מגדל תצפית שמאפשר תצפית יפייפיה בשלג לכיוון העיר העתיקה מעל למלון מגדל דוד. העליה לתצפית בתשלום סימלי וכרוכה בקצת מדרגות לחימום… אפשר גם לישון במקום לקראת השלג. שם ישנו בשלג הגדול של 2015 כשנתקענו בשלג של ירושלים במשך 3 ימים עד שהגיעה רכבת החילוץ שהוציאה אותנו למרכז… המבנה הישן עם הכיפות, יפה במיוחד בשלג.

תצפית ומסעדת הרופ טופ נוטרדם

להיות בירושלים ולהרגיש בחו”ל – לא להאמין שהמקום הזה בארץ – על הפינה הצפון מערבית של העיר העתיקה משקיפה אל הרובע הנוצרי והעיר העתיקה נמצאת אכסניית הצליינים של הותיקן שממנה יש תצפית נפלאה אל ירושלים ומסעדת הרופטופ המצויינת שאפשר לעלות אליה לקפה ועוגה, טעימות יין או יותק מזה. מקום מושלם לראות את השלג בירושלים.

טיילת החומות

לא ברור אם הם הטיילת פתוחה בשלג אבל שווה לנסות אם אתם כבר פה עולים משער יפו לכיוון הטיילת הצפונית שיוצאת אחרי שער שכם (אפר גם לחזור באותה דרך ולראות אל הדרך את הבתים של הרובע הנוצרי והמוסלמי בעיר העתיקה.

אפשר גם לטפס אל טיילת החומות הדרומית (הכניסה ממש אחרי שער יפו מצד ימין בירידה קטנה אל החפיר של מגדל דוד שתוציא אתכם עד שער ציון ולכותל המערבי. לאורך הטיילת הדרומית יש תצפית יפה אל הרובע הארמני, מערב העיר ובסופה אל הר הבית והכותל המערבי.

מגדל דוד

במגדל פצאל בתוך מגדל דוד מחכה לכם אלחת התצפיות היפות אל העיר העתיקה בשלג מכיוון מערב.

מצפה רחבעם

מצפה רחבעם היא אחת התצפיות היפות על ירושלים בשלג ובעצם כל השנה, ממזרח שמשקיפה על העיר העתיקה של ירושלים הר הבית וכיפת הסלע. בדרך לשם אל תפספסו את כנסיית הבצל הרוסית המוזהבת.

אוגוסטה ויקטוריה

תצפית מרוחקת יותר אל העיר עתיקה מכיוון מזרח למערב יפה במיוחד בימים של שלג ויש במקום גם בית קפה קטן שמתופעל על ידי מתנסדים של הכנסיה במקום עם אחלה שוקו מחמם ושטורדל

ההוספיס האוסטרי

אחת מנקודות התצפית היפות בעיר העתיקה שנמצאת בלב הרובע המוסלמי וממנה נשקף הר הבית וגגות העיר העתיקה. במקום פועל בית קפה שמושך אליו המון מטיילים חובבי אפפל שטורדל וינאי

תצפית הר הצופים

בימים של שלג משמעותי בירושלים זה המקום שבו אתם רוצים להיות – מצד אחד שלג ומצד שני מדבר חוויה מיוחדת ותצפית נפלאה אל ירושלים בשלג. אל תפספו את התצפית מהצד השני של האוניסרסיטה באמפי לכיוון מדבר יהודה.

תלבישו טוב את הילדים וקחו בחשבון שבירושלים השלג לא נשאר הרבה זמן אז מומלץ להתעדכן בתחזית ולהגיע לפני שהכבישים נחסמים.

איפה ישנים בירושלים בשלג?

לא חסרים בתי מלון, צימרים ואכסניות או הוסטלים בירושלים – אפשר למצוא כאן מקומות לינה לכל תקציב וטעם – ממלונות בוטיק מפנקים, צימרים מעוצבים , אכסנות צליינים סגפניות והוסטלים של צעירים עם ווייב טוב אונרגיות חיוביות.

אנחנו בחרנו לישון הפעם בפוסט, לא פוסט בפייסבוק אלא בפוסט הוסטל מעוצב עם חדרים שמתאימים גם למשפחות שמה שיפה מעבר לחדרים הוא המרחב הציבורי המעוצב. אפשר עוד להגיד ב-2022 מגניב?

אתם באים?

 

מידע שימושי לשלג בירושלים

גלגלצ  https://glz.co.il

השירות המטאורולוגי: www.ims.gov.il

אתר התיירות הרשמי של ירושלים: www.itraveljerusalem.co.il

הכתבה נכתבה בעזרת דנה חפצדי, ה-בלוגרית הירושלמית ובעלת הקבוצה זאת ירושלים שבה אנחנו מבקרים כל פעם שאנחנו צריכים למצוא מקומות מיוחדים בירושלים.  הצטרפנו אל דנה במהלך השלג הקודם בירושלים לסיור צילום ותצפיות בנקודות הסודיות שעד היום רק היא הכירה. www.misstravel.co.il

 

מפת השלג בירושלים – המדריך השלם של קינדרלנד לטיול שלג עם הילדים בירושלים…

 

אין תגובות

השאר תגובה