שמירה על היגיינה בגנים ובבתי הספר

לקראת חזרת הילדים לגנים ולבתי הספר: למעלה משליש מהאוכלוסייה לא מקפידים על שטיפת ידיים על פי תקן משרד הבריאות.

 
מומחי בריאות קובעים: ניתן להפחית משמעותית הידבקות במחלות על ידי שמירה על היגיינת הידיים.

על פי סקר שנערך על ידי חברת פאנל נמצא כי רק שליש מההורים מדווחים על עצמם כי הם תמיד מקפידים לשטוף ידיים על פי הנחיות משרד הבריאות,36% מקפידים רוב הזמן, 19% לפעמים והיתר לעיתים רחוקות יותר או כלל לא מקפידים. כמו כן, לפי הסקר נמצא כי רק 15% מההורים בטוחים שילדיהם מקפידים לשטוף ידיים לפי הנחיות משרד הבריאות.
 

על השאלה האם בבית ספרו של ילדך קיימים האמצעים הדרושים לשמירה על היגיינת הילד על-פי תקן משרד הבריאות, כ-57% מההורים ענו כי בבית הספר של ילדם לא קיימים האמצעים הדרושים. כ- 35% מההורים שולחים את ילדם לבית הספר עם תכשירי ניקוי וחיטוי לידיים דוגמת אלכו-ג’ל.
 
על פי המרכז לבקרה ומניעת מחלות בארצות הברית(ה- CDC) ‘שטיפת ידיים היא האמצעי הכי יעיל למניעת התפשטות מחלות’. על פי מחקר של בית הספר לרפואה בהרווארד, בבתים בהם הקפידו להשתמש בסבון, או ג’ל, אנטי בקטריאלי נמצאו59% פחות חיידקים הגורמים למחלות בקיבה ובמעיים, לעומת בתים שבהם לא השתמשו בחיטוי אנטי- בקטריאלי. תלמידי בית ספר שלא השתמשו בג’ל חיטוי נעדרו בממוצע שלושה ימים יותר בשנה מילדים שהשתמשו בג’ל חיטוי (SDC &DHHS).
 
תינוקות וילדים רגישים יותר ממבוגרים ונוטים להידבק במחלות בקלות רבה יותר. לכן יש חשיבות רבה במיוחד הן לשמירה על ידיים נקיות בזמן שמטפלים בתינוקות וילדים מחשש שיבואו במגע עם חיידקים הגורמים למחלות וזיהומים והן לחינוך הילדים להיגיינה בכלל ולהיגיינת ידיים בפרט.
כמו כן, על פי ממצאי הסקר עולה כי ההורים מהווים דוגמא אישית לילדיהם- הרוב המוחלט של ההורים (כ-36% על פי הסקר)  אשר מקפידים תמיד על שטיפת הידיים על פי ההנחיות מדווחים כי גם ילדיהם מקפידים על כך תמיד או רוב הזמן, ובהתאם הורים אשר לא מקפידים על כך מדווחים כי גם ילדיהם לא (כ-20% על פי הסקר).
 
הסקר בוצע על ידי תשלובת ד"ר פישר לבחינת שמירה על ההיגיינה בקרב הורים וילדים. בקרב302 הורים בגילאי 25 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסייה זו ביישובים היהודים במדינת ישראל.

אין תגובות

השאר תגובה