תרופות סבתא-עכשיו זה רשמי

תרופות מהגינה – נעמה בן דוד, דיאטנית קלינית, סטודיו סי.

 
תחשבו כמה בריא וכיף היה יכול להיות ללכת לגינה ולקטוף מרקחת של תרופות פלא בטוחות, יעילות, ששומרות עלינו ממגוון מחלות. הסבתות שלנו הכירו את השימושים של הצמחים השונים, אז למה לא לנסות? כאשר היום יש לנו ממבצעים על ירקות ואפילו שתילים מהמשתלה לא יהיו יקרים, משרד החקלאות האמריקאי מצא חמישה עשבים מנצחים ברמות האנטי אוקסידנטים והם: אורגנו, מרווה, נענע, תימין ומליסה.
 
אורגנו:עוזר לשיעול ובעיות עיכול, מסייע אם נשתה אותו כחליטת תה. וברפואה הסינית מסייע להקלה על חום שלשול וצהבת. האורגנו בעל תכונות מיקרוביאליות אשר מייחסים לתכולת התימול שבו, הוא הגורם הנלחם בליחה ומשמש כתרופה לשיעול. ובנוסף הוא מכיל פיטוכימיקלים אשר יכולים לתרום למניעת סרטן.
 
מרווה:המרווה עשירה בחומרים אנטיספטיים ומסוגלת לקטול חיידקים מסוגים שונים, הללו גם מסייעים במניעה של סרטן. אם תרצו להפסיק את ייצור החלב, למנוע הזעת יתר, לטפל בכאבי גרון או חניכיים, שתו כחליטת תה.
טיפ נוסף: ערבבו עם רוזמרין ותימין לשימור מזון.
 
נענע:מכילה את השמן הנדיף מנתול, אשר ככל הנראה תורם ליכולות ההרגעה של הצמח, גם הוא אנטי בקטריאלי, ואנטי אוקסידנט מעולה,  ומכאן מסיקים כי הוא יכול לתרום למניעת סרטן, ולהקלה על אסטמה, תה נענע יסייע להקלה בכאבים של מערכת העיכול, ויכול גם לסייע בהורדת חום גבוה והזעה.
 
תימין:גם התימין כמו האורגנו מכיל תימול אשר מסייע להפחתת שיעול וליחה, וניתן לשתות אותו כחליטת תה לטיפול, בנוסף הוא מתפקד כאספירין טבעי, וכנוגד דלקת ולפיכך סוברים כי הוא יכול לסייע במניעת מחלות לב וכלי דם, לתימין יש היסטוריה של טיפול במלנכוליה, בעיות עיכול ומחלות, בנוסף התימין נחשב למסייע גם בכאבי ראש.
 
מליסה:רוצים להיות חכמים יותר? המליסה תשפר את יכולתכם הקוגניטיבית, ותעזור להרגעה. המליסה מכילה אצטילכולין שזהו מוליך עצבי אשר יכול לשפר את יכולות הלמידה והזיכרון, והוא נמצא גם כמרכיב החסר בחולי אלצהיימר. במאה ה-16 הוא ניתן לסטודנטים על מנת לעורר את החושים, בנוסף המליסה יכולה לסייע לטיפול בהרפס, מרחו חליטת תה מליסה על פצע מספר פעמים ביום.
 
צריכה של ירקות ירוקים תסייע בצריכה מספקת של ויטמינים ומינרלים, ותספק לנו הגנה טבעית מסרטן ושלל מחלות, בנוסף אין אפשרות לקבל עודף ויטמינים מצריכת מזון טרי, כלומר התרופות הללו תמיד בטוחות, ולא נשכח טעימות בייחוד כאשר הן טריות בכל מנה.
 

אין תגובות

השאר תגובה