פסטיבל אינסטרומנטה – אירועי פסח 2016 בתל אביב

פסטיבל אינסטרומנטה הראשון ,מאיר זרקור על עולמם הקסום של בוני כלי הנגינה, בתערוכה קבוצתית רחבת היקף, סדנאות ומופעים לכל המשפחה בפסח ביפו.

בפסח הקרוב23 – 30 באפריל, יתקיים פסטיבל אינסטרומנטה, פסטיבל ראשון מסוגו בארץ ששם לראשונה זרקור על עולמם הקסום של כלי הנגינה ובוניהם.  הפסטיבל מזמין לחוויה תרבותית, משמעותית ואחרת של מוזיקה לכל המשפחה. ילדים ומבוגרים כאחד יוכלו לגלות, לחוש, לשמוע וליצור מוזיקה וכלי נגינה, דרך סדנאות בהדרכת מיטב האמנים בתחום, מתחמי משחק מוזיקליים, מופעים מוזיקליים ייחודים ושתי תערוכות של אוספים נדירים ויצירות מקוריות של כלי נגינה יוצאי דופן.

תערוכות אינסטרומנטה “בוני כלים” יפעלו בשני מוקדים, במוזיאון יפו העתיקה ובמרכז המבקרים “תמונות יפואיות”.
בוני כלי נגינה הם אמנים ואומנים במלוא מובן המילה, רבים מהם הינם אנשי מקצוע בעלי מיומנויות מהרמה הגבוהה ביותר: בעבודת ידיים ונגרות עדינה, בהבנה הפיסיקלית והמתימטית של התהליך האקוסטי בשליטה בתורת המוסיקה ויסודותיה, ובעיקר, בכוחם לדמיין ולפסל את הכלי המוגמר מתוך גוש העץ. למותר לציין שרובם ככולם יודעים לנגן בכלים רבים ומגוונים.

פעילויות לילדים בפסטיבל אינסטרומנטה:
במתחמי משחק מוזיקליים, יוצבו מגוון כלי נגינה סביבתיים אינטראקטיביים לנגינה רבת משתתפים. הכלים ידידותיים למשתמשים הקטנים והצעירים, ומאפשרים לכל אחד להפיק צלילים וליצור עם האחרים הרמוניות מוזיקליות מהנות.

במתחמי סדנאות, סדנה לבניית והרכבת כלי נגינה המותאמות לכל גיל על פי רמת המורכבות; סדנאות נגינה על כלים מיוחדים; וסדנאות בנייה ירוקה מחומרים ממוחזרים, שאפשר גם ליצור בהשראתם בבית.

סדנת כלים ממוחזרים בפסטיבל אינסטרומנטה.
סדנת כלים ממוחזרים בפסטיבל אינסטרומנטה. צילום: צלילי פלא

מופעים מוזיקליים: בימי חול המועד 24 – 27 באפריל, יתקיימו מופעים עם שלל כלים וסגנונות, שהנגנים המשתתפים בנו בעצמם את הכלים עליהם הם מנגנים. המופעים מותאמים לקהלים רבים, יקיימו בשעות הבוקר והצהריים.
מופע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ביום ראשון ה-24.4, בשעה 20:00, פתוח לקהל הרחב.
גולת הכותרת של מופעי הפסטיבל היא המופע המשותף של המוזיקאי והמפיק הבינלאומי יוסי פיין ובן אילון שבונה את כלי הנגינה שלו בסגנון יוצא דופן ומרתק, מערכת תופים ייחודית שהרכיב ממגוון תופים מסורתיים ממערב אפריקה מאפשרת לו ליצור תחושה של שבט מתופפים שלם .
בנוסף בערב זה צפוי גם להופיע הרכב “קאבאקו” (משמעו ‘השראה’) מוסיקה שורשית , ממערב אפריקה בשילוב נבל אפריקאי (והבלאפון) קסילופון אפריקאי וכלים עתיקים בהם מנוגנים עיבודים מוזיקליים חדשים,שילוב של שפות והשפעות מוזיקליות היוצרות סגנון חדש שאין לו זמן או מקום. קאבאקו הם שחר קצ’קה ויוני אוחנה. לסיום , יופיעו שני ההרכבים במשותף.

כלים מיוחדים בפסטיבל אינסטרומנטה.
כלים מיוחדים בפסטיבל אינסטרומנטה. צילום: גדעון שמיר

בין המופעים שיתקיימו מדי יום 24 – 27 באפריל בשעות הבוקר והצהריים, “צלילים מחצר הגרוטאות”, מופע שבנוי מהדברים שאנו זורקים ומפגיש מוסיקה מרחבי העולם עם נושא המחזור ושמירת הסביבה. הנגנים יהפכו את כל אותם חפצים “מיותרים” שיוצגו על הבמה; קופסאות תיפוף וחביות, חלילי פלסטיק צינורות השקיה, מכלי גז, קלימבה אפריקאית ועוד, לכלי נגינה מיוחדים המפיקים מוזיקה מרחבי העולם.
“צלילי פלא” ECO MUSIC – מופעים מוזיקליים סוחפים עם שלל כלים מהעולם שיפעילו את הקהל עם כלי הנגינה שבנו בסדנאות המונחות. חוויה של מפגש עם מיחזור, מוזיקה ואמנות.
עוד בתכנית, מופעים מוזיקליים מגוונים המפגישים את הקהל עם מוזיקה חדשה, והרכבים ייחודיים.

אוצר ומנהל אמנותי: אילן גרין ; ייזום והפקה: לימור מרגוליס.
לפרטים נוספים ומועדי מופעים וסדנאות הכנסו לאתר המוזיאון- לחצו כאן…

פסטיבל אִינסטרוּמֶנטָה הראשון, 23 – 30 באפריל.
מוזיאון יפו העתיקה, מרכז המבקרים “תמונות יפואיות”, רחבת כיכר קדומים.

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום

מחירים

מזומן ואשראי הסדנאות יתקיימו מידי יום בין השעות 10:00-16:00 בשני מתחמים : ברחבת מוזיאון יפו/ בכיכר קדומים כרטיס משולב עם סדנה וכניסה לשתי התערוכות, כולל סיור מודרך במרכז המבקרים– 45 ₪ כרטיס משולב עם סדנה למחזיקי דיגיתל – 40 ש"ח עלות כניסה לתערוכות בלבד –40 ₪ למחזיקי דיגיתל 35 ש"ח עלות סדנה בלבד (לכלי נגינה יחיד) – 35 ₪

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה