שבוע הספר 2018

שבוע הספר 2018
שבוע הספר בתל אביב. צילום: אמנון בן שמואל.

שבוע הספר העברי חוגג 70 שנות ספרות ישראלית, בסימן שנת ה-70 למדינה בעשרות יישובים ברחבי הארץ בהם יתקיימו בתחילת יוני, מעבר לירידי הספרים גם פעילויות לילדים, אירועי תרבות ומפגשים עם סופרים. כל האירועים והפעילויות – ללא תשלום.

שבוע הספר 2018 יתקיים השנה בין התאריכים 6 עד ה-16 ביוני בתל אביב, ירושלים, ראשון לציון וחולון ובעוד עשרות ישובים ברחבי הארץ. כמדי שנה יהפכו ירידי שבוע הספר לחנויות הספרים הגדולות במדינה, ויאפשרו לחובבי הקריאה ליהנות מאלפי כותרים, ישנים וחדשים, מאות דוכנים, שפע של אירועי תרבות לכל הגילאים וכמובן ממגוון רחב של הנחות ומבצעים מיוחדים לשבוע הספר.

השנה , בשיתוף עם משרד התרבות , חודש הקריאה וחגיגות שנת ה-70 למדינת ישראל, תקיים התאחדות הוצאות ספרים בישראל אירועי תרבות ופעילויות חוויתיות לילדים, במקביל לירידי שבוע הספר העברי בעשרות יישובים ברחבי הארץ. הכניסה לכל הפעילויות הינה ללא תשלום.

שבוע הספר העברי חוגג 57 שנה להיווסדו בתל אביב (כיכר רבין), ירושלים (מתחם התחנה הראשונה), בראשון לציון (מדרחוב) ובחולון (פארק פרס- במתחם לה פארק).

השנה, בשיתוף עם משרד התרבות, חודש הקריאה וחגיגות שנת ה-70 למדינת ישראל, תקיים התאחדות הוצאות ספרים בישראל אירועי תרבות ופעילויות חווייתיות לילדים, במקביל לירידי שבוע הספר העברי בעשרות יישובים ברחבי הארץ.

במשך עשרת ימי שבוע הספר 2018 יוצעו בירידי שבוע הספר העברי אלפי כותרים חדשים ורבי מכר, לצד ספרים שכבר הורדו ממדפי החנויות ושניתן למצוא רק בירידי שבוע הספר של התאחדות הוצאות ספרים בישראל. בנוסף להיצע הרחב ולמחירים האטרקטיביים, מציעים ירידי שבוע הספר מגוון אירועי תרבות וחוויה לכל המשפחה ביניהם מפגשים עם סופרים, הצגות על פי ספרות מופת לילדים ונוער, פעילויות יצירה והפעלות לילדים , שעות סיפור ומופעים מוסיקאליים.

שבוע הספר 2018, שבוע הספר העברי 2018, סטימצקי מבצעים, צומת ספרים מבצעים
לקראת שבוע הספר 2018 בתל אביב וברחבי הארץ. צילום: אמנון בן שמואל

 

פעילויות לילדים ביריד שבוע הספר העברי 2018

 

סיפורי ירח ברשת סיפור חוזר

שבוע הספר הוא הזדמנות מצוינת לנקות את המדפים ולמיין את הספרים בבית- תורמים את הספרים לרשת סיפור חוזר שמכשירה ספרים בעזרת אנשים עם בעיות נפשיות וכך נותת להם הזדמנות לשיקום תעסוקתי.

עמותת ספייס איי. אל (Spaceil) בשיתוף רשת הספרים החברתית סיפור חוזר, יוצאים במיזם משותף לקראת שבוע הספר ומזמינים את ההורים וילדיהם לאירועי סיפורי ירח שיתקיימו  ב-10 חנויות הרשת ברחבי הארץ: ת”א, רמת גן, כפר סבא, ירושלים, חדרה, עכו, חיפה, רחובות, אשקלון ובאר שבע.

באירוע יקריאו מתמודדי הנפש העוברים הכשרה תעסוקתית בכל אחד מסניפי הרשת את ספר הילדים הכוכבים הם הילדים של הירח מאת יונתן גפן לצד פעילויות יצירה לגילאי גן ועד כיתה א’.

על סיפור חוזר: רשת הספרים החברתית סיפור חוזר, מהווה הזדמנות לשיקום תעסוקתי למתמודדי נפש ודרך להשתלבות בשוק העבודה החופשי, בחברה ובקהילה. סיפור חוזר מעודדת שימוש בספרים יד שנייה בעלות של 20 ₪ בלבד ומונה 13 סניפים וכ-500 נקודות מכירה ברחבי הארץ  הפזורות בבתי קפה, משרדים, חדרי כושר, מספרות, משתלות, גני ילדים ומקומות בילוי ופנאי. אתר סיפור חוזר הוא המוביל בממכר ספרי יד שנייה עם למעלה מ-250 אלף ספרים- rebooks.org.il

על ספייס איי.אל: עמותת SpaceIL הוקמה לפני כ-7 שנים ומשתתפת באתגר התחרות העולמית של גוגל מתוך מטרה להנחית את החללית הישראלית הראשונה על הירח ודרך כך להעניק השראה לדור הבא של המדענים והמהנדסים.

סיפורי ירח- 12 ליוני בשעה 17:30. הכניסה לאירוע חופשית אך מותנית בהרשמה מראש- לחצו כאן…

 


שבוע הספר בתל אביב

מתחם הילדים מדי ערב בין השעות 18:00 – 20:00, יתקיימו בו מפגשים עם סופרים, סדנאות יצירה, הפעלות לכל המשפחה והצגות ילדים.

שבוע הספר לילדים בספריות תל אביב-יפו- מחלקת הספריות של עיריית תל אביב-יפו תקיים לאורך שבוע הספר (וחודש יוני בכלל) שלל פעילויות לילדים בספריות העירוניות. פרויקט הדגל של הספריות לילדים בשבוע הספר הקרוב הוא פרויקט “הבית שלי בספרייה” במסגרתו יתקיימו שעות סיפור וסדנאות לילדים בגילאי 2-12 בספריות העירוניות. ב-15 ספריות יוצב דגם קרטון של “הבית של יעל” שעוצב על ידי מיכל מור חיים, אליו יוכלו הילדים להיכנס ולקרוא את הספר.

אחד האירועים המרכזיים לילדים במהלך שבוע הספר יתקיים ביום שני 11.6 החל מהשעה 17:30 בספריית יפו ד’ המשופצת (רח’ רובינשטיין 14). במהלך האירוע יתקיים טקס שיאני הקריאה במהלכו יוענקו תעודות לשיאני הקריאה הצעירים של העיר, וכן תתקיים סדנא מיוחדת עם האמן חנוך פיבן בנושא “קולאז׳ משפחתי – קולאז׳ עירוני”.

פעילויות לילדים בספריות בתל אביב לכבוד שבוע הספר 2018:

יום ראשון 10.6 בשעה 17:00 בספריית צהלה – שעת סיפור: הבית של יעל / על-פי מרים רות. מספרת: פלורנס פיש חכם. לגילאי 3-6 בהרשמה מראש בלבד.

יום שני 11.6 בשעה 17:00 בספריית השחמט – שעת סיפור: דודי שמחה / על-פי ע. הלל. מספרת: גילה פטילון. לגילאי 3 ומעלה.

יום רביעי 13.6 בשעה 17:00 בספריית הילדים והנוער בבית אריאלה – סדנה ליצירת מיניאטורה הבית של עמי ותמי

עם מאי שירי. לגילאי 6-12.

יום רביעי 13.6 בשעה 17:00 בספריית בת ציון – שעת סיפור: הבית של יעל / על-פי מרים רות. מספרת: ענבל ניר. לגילאי 3-6

יום ראשון 17.6 בשעה 16:30 בספריית רמת ישראל-ביצרון – סדנה לבניית מיניאטורה של בית עמי ותמי עם מאי שירי. לגילאי 6-12. בתשלום 20 ₪.

יום שני 18.6 בשעה 17:00 בספריית יפו ד’ – שעת סיפור: דירה להשכיר על-פי לאה גולדברג. מספר: רועי דורון. לגילאי 3-6. ללא תשלום.

יום רביעי 20.6 בשעה 17:00 על המדשאה של המרכז הקהילתי רמת ישראל-ביצרון – שעת סיפור: הבית בחצר. מספר: מוטי רוזנצוויג. ללא תשלום. לגילאי 6-3 .

יום רביעי 20.6 17:00 – מפגש עם הסופרת שהם סמיט במסגרת שת”פ עם כתב העת “עיניים”. 20 ₪. מגיל 7

יום חמישי 21.6 בשעה 17:15 בספריית רמת ישראל-ביצרון – סדנה לבניית בתים בשימוש חוזר: שיוף, צביעה ועיצוב בתים קטנים מפסולת עץ בהדרכת “חופש” סדנאות חינוך סביבתי. ללא תשלום.

יום חמישי 21.6 בשעה 17:00 בספריית רמת אביב ג’ – סדנת יצירה הבית שלי עם אביטל רן. לכתות א-ג, ללא תשלום, בהרשמה מראש.

יום ראשון 24.6 בשעה 17:00 בספריית צהלה – סדנת מיניאטורות “בית בכפר” בהדרכת מאי שירי. לגילאי 6-12. ללא תשלום, בהרשמה מראש.


אירועי שבוע הספר בראשון לציון

האירועים יתקיימו במדרחוב רוטשילד בעיר, מדי ערב החל משעה 18:30 יתקיימו על שפת הבאר שלל פעילויות לכל המשפחה ביניהן מופעי תאטרון וההצגות :”תיבת הנגינה של דודה נעמי”- מסע דרך שיריה המופלאים של נעמי שמר , ההצגה “שמלת השבת של חנהל’ה”, ההצגה “שירי משוררים לילדים”, הצגה מוסיקלית הכוללת שירי משוררים אהובים של דתיה בן דור, חיים נחמן ביאליק, עוזי חיטמן, מרים ילן שטקליס ועוד, ההצגה “סודות תיאטרון הבובות”,ההצגה “האור של קיפודי” על פי ספרה של הסופרת מרגלית אשוש ועוד.
בנוסף יוכלו להנות קהל המבקרים ביריד ממתחם סיפורים, סדנאות יצירה, דמויות שטח ועוד.


שבוע הספר בירושלים

יתקיים היריד במתחם התחנה הראשונה במסגרתו תתקיים מידי ערב בין השעות 18:00 -20:00 פעילות לילדים הכוללת משחקי ילדות ומשחקי חיות, משחקי רצפה ענקיים , בועות סבון, בלוני צורות והצגות הילדים “אליסה בארץ הפלאות, “חד קרן והנסיכה קרן אור”, “הנסיך האמיץ והדרקון”, “אלאדין ומנורת החלומות” ו “תותי מארץ התותים”. בערב הפתיחה של היריד יתקיים פסטיבל גלידה שיכלול איפור , קעקועים, סדנאות יצירה עם גלידה וההצגה “אוטו גלידה” .

 

שבוע הספר בחולון
במתחם ‘לה פארק’-בפארק פרס, בחולון בו יתקיים היריד לראשונה יתקיימו לצד אירועי שבוע הספר שלל אטרקציות ביניהן שייט באגם הסירות, הופעות מוסיקליות, פינות יצירה ונסיעה ברכבת הפארק.

ביני טריואקס, היו”ר החדש של התאחדות הוצאות הספרים בישראל “: השנה אני נרגש לקחת חלק בשבוע הספר בתפקידי החדש כיו”ר התאחדות הוצאות ספרים בישראל. לרגל שנת ה 70 שנה למדינה, תתקיים חגיגה גדולה לספר העברי הכוללת פעילויות מעשירות וחוויתיות לילדים ולמבוגרים כאחד. אנו קוראים לקהל להצביע ברגליו ולהגיע לירידים המציעים מגוון ספרותי, עושר תרבותי, הנאה ומסורת”

 

שבוע הספר העברי באשקלון

 

עושים כבוד למילה הכתובה: בין התאריכים 10-13.06.18 תציין עיריית אשקלון את שבוע הספר במגוון אירועים לילדים ולמבוגרים בספריית המדיה טק ובספריות הציבוריות בעיר. האירועים מתקיימים ביוזמת אגף תרבות נוער וספורט במינהל חינוך ובשיתוף הספרייה העירונית בניהולה של אליס חמיאס.

אירועים לילדים בספריות העירוניות – הכניסה חופשית:

ספריית המדיה טק –

יום ב’ 11.6 | 16:30 – הפנינג פעילות – מתחם פעיל שכולו מוקדש לאהבת הספר והמילה הכתובה. פינת יצירה, הספר הראשון שלי, סדנת משחקי הדמיון, פינת שעת סיפור וחידון נושא פרסים.

יום ב’ 11.6 | 18:30 – הצגה: ‘מסע בעקבות הסיפור הקסום’ – אורי הוא ילד סקרן ושובב שלא כל כך אוהב לקרוא ומעדיף לשחק במחשב ובסמארטפון. השנה יום ההולדת של אורי חל בדיוק בשבוע הספר והוא מאוד מתרגש לקראת החגיגה ובמיוחד לקראת ההפתעה הקסומה שסבתא רותי הבטיחה.

יום ד’ 13.6 | 16:30 – הפנינג כובעים – תצוגת כובעים בגדלים, בצורות, בצבעים ובסגנונות שונים וחגיגיים בסימן שבוע הספר.

יום ד’ 13.6 | 18:30 – הצגה: ‘אריה במזוודה’ – מה הייתם עושים אם לספריה שלכם היה נכנס פתאום… אריה?! מסתתרים בין המדפים? קוראים לעזרה? קופאים במקום? וכיצד יתנהג האריה?…

 

ספריית שפירא –

יום ג’ 12.6 | 16:30 – הפנינג סיפורים ואגדות – בריכת דייג אותיות; פינות יצירה; בועות סבון ענקיות; איפור מהאגדות; פאזלי ריצפה ענקיים בעקבות סיפורים, פינת שעת סיפור.

יום ג’ 12.6 | 18:30 – הצגה: ‘שלמה המלך והדבורה’ – מעשה בשלמה המלך החכם באדם אשר יום אחד נעקץ באפו על ידי דבורה, אך במקום להענישה הוא משחררה. ברבות הימים כאשר מגיעה לבקרו מלכת שבא היא בוחנת את חכמתו וחדה לו חידה על פרחים.

 

ספריית רמב”ם –

יום א’ 10.6 | 17:00 – הצגה: ‘פלוטו יוצא למסע’ – בעקבות הסיפור איה פלוטו. פלוטו כלבלב מקבוץ מגידו, יש לו הכל: מרק ועצם. זה טוב ויפה. אבל, בעצם, נמאס לו לשבת כך לבדו.

יום ד’ 13.6 | 17:00 – הצגה: ‘האריה והעכבר’ – יום הולדתו של אריק האריה מלך היער הגיע. אריק כועס כל הזמן, הוא אינו מרוצה מהמתנות כלל וכלל. שואג שאגות על כל החיות ומספר על כולן בדיחות מעליבות.

 

ספריית בורטון –

יום ב’ 11.6 | 17:00 – הצגה: ‘הביצה המבולבלת’ – הצגה מוזיקלית, שבה נפגוש ביצה שלא מרוצה מעצמה. נעזור לביצה להתחפש למשהו אחר, ובסוף נגלה שלכל אחד בעולם יש מטרה. גם לביצה! (מבוסס על ‘הביצה שהתחפשה).

יום ד’ 13.6 | 17:00 – הצגה: ‘פרח לב הזהב’ – ילד שאימו חלתה ואיש אינו יודע כיצד ניתן לרפאה. חכם הכפר מספר על פרח לב הזהב המרפא את כל המחלות והוא גדל רחוק רחוק ללא כל היסוס יוצא הילד למסע ומתמודד בדרך עם קשיים ופחדים ובעיקר מגלה בעצמו אומץ ונחישות.

 

 

אירועים למבוגרים בספריית המדיה-טק אשקלון:

יום א’ 10.6 | 20:00 – ‘הכל נשאר במשפחה’ – שירי, בן ויונתן ארצי במופע אינטימי. שירי, תסריטאית, מדבבת, פזמונאית, מנחת טלוויזיה, סופרת ומבקרת ספרות ישראלית; בן, זמר, יצר וכתב עשרות שירים החל מגיל 8 ויונתן, בן הזקונים במשפחה, למד ברימון, שר ומנגן בהפקות שונות בשנים האחרונות. שלושתם יחדיו בשיחה משפחתית עם פסנתר וגיטרה על יצירה כבית, על הקשר בין מילים ומוזיקה, על ספרים, שירים ומה שביניהם.

יום ג’ 12.6 | 20:00 – ‘בבל’ – מופע מוזיקלי. באך, שירי עם רוסיים, מזמורים גרגוריאניים, מנגינות מקורסיקה, השירה הגרמנית של ערבות סיביר ומוזיקה אפריקאית.

יום ד’ 13.6 | 20:00 – ‘ישראל – המיטב מ-1948 ועד 2018’ – ערב מיוחד של ספרות, תרבות וזמר בסימן 70 שנה למדינת ישראל. הדמויות הישראליות הבולטות בעולם התרבות והספרות על פני תחנות נבחרות בפרקי ההיסטוריה של תולדות הספרות והתרבות. בהשתתפות ישראל גוריון, נתן סלור, אייל חביב גבי ונועה ארגוב.

כרטיסים למופעים אלו ניתן לרכוש בספריית המדיה טק בעלות של 30 ₪. טלפון לבירורים: 08-8539326 / 08-6733994.

 

 

שבוע הספר 2018
6 עד ה-16 ביוני

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה