אטרקציה לילדים חנוכה 2018 בפארק נאות קדומים

נאות קדומים

בעקבות האור- אטרקציה לילדים חנוכה 2018 בפארק נאות קדומים: הפקת שמן זית במתקנים קדומים, הצגה מקורית – אורה בעקבות האור, התנסות בעבודת השדה וזריעת גרעיני חיטה, כתב חידה במערה חשוכה, תלבושות חשמונאים ויוונים לילדים, הכנת נרות שמן ועוד

דמיינו עולם ללא חשמל וללא תאורה, מה עושים כאשר החושך יורד? הצטרפו לחוויה משפחתית, במהלכה יוצאים המשתתפים למסע בעקבות האור במהלכו יגלו את התשובות. הימים הולכים ומתקצרים, האור על רקע החושך בולט יותר וטקס הדלקת הנרות בכל בית ובית יוצר חגיגה של אור. חג חנוכה מעניק הזדמנות לגלות מחדש את האור.

במהלך היום יתקיימו פעילויות החושפות מדוע כה התאמצו בעבר כדי להפיק שמן זית ומה היו שימושיו השונים, באילו עוד שמנים השתמשו למנורות הביתיות, ומאיפה הגיע שמן הזית הכי מובחר אל מנורת בית המקדש.

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים לחצו כאן…

 

פעילויות לילדים בנאות קדומים חנוכה 2018:

  • מסלול הליכה נגיש העובר בין תחנות הדרכה ופעילויות
  • השתתפות בתהליך המלא של הפקת שמן
  • פתרון כתב חידה והטבעת מטבע ניצחון
  • הצגה מקורית לכל המשפחה: אורה בעקבות האור- הצגה עם מוסר השכל לגדולים ולקטנים
  • מתחם יצירה – הכנת נר שמן מחומר
  • מתחם תלבושות ואביזרים  – מוזמנים להתלבש ברוח התקופה לייצר לכם תמונה משפחתית מקורית
  • תערוכת “במה מדליקין” תערוכת פתילות ושמנים
  • טיול רכוב ב”תיורית”– רכבת הפארק – בתוספת תשלום

טלפון: 053-9382049

חנוכה בנאות קדומים
נאות קדומים

במרכז הפעילות תתקיים ההצגה אורה בעקבות האור – הצגה מקורית לכל המשפחה ובה מסופר על אורה, נערה אמיצה אחת היוצאת בשליחותו של יהודה המכבי לחפש שמן זית להאיר את המנורה. בעקבות דרכה של אורה יצאו המבקרים למסלול הליכה העובר בין כרמי הזית ומתקני ייצור השמן שבפארק ובמהלכו יעברו את תהליך ההפקה מתחילתו ועד סופו.

לאורך המסלול יחכו תחנות ההדרכה והפעילות. בגורן יסופר על חיי תושבי הארץ הקדומה וכיצד התמודדו עם מצב החירום שפקד אותם בתקופת שלטון אנטיוכוס היווני. ממש כמו החקלאים, ניתן יהיה להתנסות בעבודת השדה וזריעת גרעיני חיטה.

בחצרות היצהר שעל גבעת המנורה, יכינו שמן זית באותה השיטה בה הפיקו בתקופת המקרא. בבית הבד, יצפו המבקרים בחמור המסובב את אבן המיפרכה – מתקן ריסוק הזיתים. במערת החומר, יפגשו בקדרית המדגימה את תהליך הכנת הכדים על האובניים, ומסבירה מהם כלי הקדרה וגם על החשיבות העצומה בהמצאת מנורת השמן. לבסוף, במערה חשוכה, יחכה כתב חידה מואר ומסתורי ולפותרים נכונה יוטבע מטבע ניצחון.

מלבד מסלול ההליכה, ניתן יהיה להיכנס לרוח התקופה במתחם תלבושות ואביזרים, להכין נר שמן בתבנית מיוחדת, או לנסוע בתיורית – רכבת הפארק על גלגלים, במסלול נסיעה מלווה בהסברים.

ולמי שלא הספיק רק שמן הזית, כדאי להיכנס לתערוכת “במה מדליקין” תערוכה המציגה פתילות ושמנים העשויים מחומרים שונים מהטבע כמו שמן צנונות או שמן פקועות ופתיל העשוי ירוקת.

נאות קדומים. צילום: פארק נאות קדומים

 

חנוכה 2018 בפארק נאות קדומים

חנוכה 2018, 5-7 ו-9 בדצמבר, בפארק נאות קדומים.

טלפון: 053-9382049

שעות פעילות: ימים ד’, ה’, א’ 9:00-16:00, כניסה אחרונה בשעה 14:00. יום ו’ 9:00-13:00, כניסה אחרונה בשעה 11:00. ניתן לשהות בפארק עד השעה 16:00 בימי חול וביום שישי עד השעה 13:00.

במקרה של גשם ומזג אויר חריג יש להתעדכן על קיום הפעילות באתר האינטרנט / ברשתות החברתיות / טלפונית מול משרדי הפארק.

מחיר: 40 ₪ לאדם מגיל 3. נסיעה בתיורית בתוספת תשלום

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים לחצו כאן…

פרטי המקום
נשמח לדעת!



053-9382049 כל המשפחה בתשלום

מחירים

40 ₪ מגיל 3 40 ₪

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה