בשבת נרשמו כ-100 אלף מטיילים במסלולי הטיול והגנים הלאומיים

    גן לאומי מצדה
    גן לאומי מצדה. צילום: מנו גרינשפן

    כמאה אלף מטיילים טיילו בשבת במסלולי הטיול בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע ברחבי הארץ מהבניאס ועד עין גדי, עדכון על איזה נחלים בצפון פתוחים לטיול ולראשונה זה עשור נצפתה בצפון לטאה ירוקה שנמצאת בסכנת הכחדה.

     

    מסלולי טיול פופולריים בשבת:

    מסלולי טיול וגנים לאומיים פופולריים במיוחד בשבת האחרונה ממכתש רמון ועד לבניאס בצפון.

    נרשמו תפוסות של כ-3,500 מטיילים בקיסריה וגם במצדה שנהנו מסיורים מודרכים ותצפיות נוף וביקור במרכז המבקרים החדש בקיסריה.

    מופע לילי במצדה
    המופע הלילי החדש במצדה: משקיעה לזריחה. צילום: בריז קריאטיב

    מסלולי הטיול בשמורות הטבע הבניאס ועין גדי עם כ-2,500 מבקרים כל אחד ובנוסף, בגנים הלאומיים של חוף אכזיב, אשקלון וגן השלושה נרשמו תפוסות של כ-2,000 מבקרים בכל אחד מהאתרים.

    איזה נחלים ומסלולי טיול סגורים בצפון?

    בהוראת משרד הבריאות נפתחו השבוע כל מסלולי הטיול בנחלי הצפון למעט מסלול נחל הזאכי ומסלול נחל צלמון, אליהם הכניסה למים אסורה עד הודעה חדשה.

    יש לציין כי בכל קיץ נסגרים מדי פעם חלק מהנחלים בשל חשש לזיהום… ברשות הטבע והגנים קוראים לציבור לבוא לצפון ולטייל – רק להתעדכן לפני היציאה לטיול על מצב המים באתר רשות הטבע והגנים, בו מתפרסמת תמונת המצב העדכנית של הנחלים הפתוחים והסגורים בצפון, בנוסף לשילוט בשטח, במידה ואחד הנחלים נסגר.

    בשל שריפה שהתחוללה בשבוע שעבר במורדות הגולן מסלולי הטיול בג’ילבון נסגרו למטיילים מחשש לסכנה בטיחותית . בתוך כך פועלים פקחי הרשות הטבע והגנים בשטח על מנת לאפשר את פתיחת המסלול המעגלי בין מפל דבורה למפל הג’ילבון כבר מחר בבוקר. מומלץ להתעדכן באתר רשות הטבע והגנים בנושא טרם היציאה למסלול הטיול.

     

    הקאמבק של הלטאה הירוקה

    במהלך השבת נצפתה לראשונה לאחר כעשור, לטאה ירוקה נדירה ליד קיבוץ שער העמקים. פקח רשות הטבע והגנים שי קבסה שהוזעק לטפל בלטאה הירוקה מספר כי “התרגשתי מאוד לראות הלטאה הירוקה, כבר עשור שלא נראתה הלטאה הירוקה בארץ. מדובר במין שהתפוצה שלו הצטמצמה בארץ בעיקר לאחר השריפה בכרמל. ”

     

    לטאה ירוקה, בעלי חיים בסכנת הכחדה
    לטאה ירוקהשעשתה קאמבק. צילום: ניר נדיבי רשות הטבע והגנים

    מומחה לזוחלים שהגיע למקום וערך סקרים רבים לניטור הלטאה בארץ בעבר, בדק את הלטאה והשיבה לטבע בשמורת הטבע שער העמקים. חשוב לציין כי הלטאה אינה מסוכנת או ארסית ובמידה ונתקלתם בלטאה דומה בצפון ובאזור הכרמל, אין לגעת בה או לתת לה לאכול.

    מופע לילי במצדה
    משקיעה לזריחה – המופע הלילי החדש במצדה. צילום: בריז קריאטיב

     

    אתרי קמפינג לחופש הגדול

    לקראת החופש הגדול, חוץ מחופשה במלון או בחו”ל, תוכלו לחסוך אלפי שקלים ולזכות בחוויה משפחתית מגבשת – לינה בקמפינג, באחד מאתרי הקמפינג או בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים הפזורים ברחבי הארץ.

    להזמנות לחצו כאן…

    אין תגובות

    השאר תגובה