3 דברים שיהפכו את הילדים שלכם לבריאים יותר

ילדים בריאים יותר
3 דברים שיהפכו את הילדים שלכם לבריאים יותר | קרדיט: Pexels

הורים הרבה פעמים נשאבים אל תוך השגרה וגורמים לה לבוא על חשבון הבריאות של המשפחה. מצד שני, אפשר בכל רגע נתון להחליט על מהפכה במשק הבית. בפועל, יש לפחות 3 דברים שאתם יכולים לעשות כדי להפוך את הילדים לבריאים יותר.

הדברים הקטנים שההורים עושים משפיעים ישירות על איכות החיים של הילדים ועל בריאותם. אז איך הופכים את הדור הבא לחזק ובריא יותר? הנה כמה הצעות.

 

ילדים בריאים יותר

ספורט

לילדים יש הרבה אנרגיה והתפקיד שלנו כהורים הוא בין היתר לתעל אותה למקומות הנכונים. אם ממילא הילד משתעמם וכבר הספיק לחרוש על כל הסרטונים ביוטיוב, למה שלא נעודד אותו לבצע פעילות ספורטיבית?

את סוג הפעילות בוחרים מטבע הדברים לפי גיל הילד ותחומי העניין שלו. קחו בחשבון שככל שהפעילות תתאים יותר לגיל של הילד ולמה שהוא אוהב לעשות, כך עולה הסיכוי שהוא גם ישתף פעולה.

בנוסף, אפשר ללכת על בטוח עם פעילויות שכל הילדים אוהבים. הרשימה כאן כוללת אופניים לילדים קטנים או גדולים יותר, שחייה בבריכה או ביום ופעילויות כדור ביחידים ובקבוצות. מפה והלאה, אתם כהורים צריכים להיות אלו שמעודדים את הילד לבצע פעילות ספורטיבית ולהראות לו עד כמה חשוב להתמיד בה.

תזונה

כל הורה יודע שהתזונה משפיעה על הבריאות של הילד. הבעיה היא להפוך את התאוריה למציאות, כמו למשל על ידי עדכון ברשימת הקניות או החלפת התפריט התזונתי. אם עד היום התרגלתם בתור רווקים לתפריט מסוים, מיד עם הילד הראשון תצטרכו לבצע את ההתאמות הנדרשות ולהראות כמה שיותר דוגמא אישית.

תזונה נכונה חשובה גם לכם וגם לילדים. בשביל להשיג אותה, אתם צריכים להפוך כללי מפתח להרגל קבוע: כמו למשל ויתור על משקאות מוגזים ומסוכרים לטובת מים, אכילת כמה שיותר פירות וירקות בצבעים שונים או הכנת אוכל ביתי במקום מזון תעשייתי ומעובד.

גם פה, התגייסות של כל בני המשפחה דורשת מאמץ קטן אך משתלם. בטווח הארוך, תזונה נכונה תהפוך לחלק משמעותי מהחיים של הילדים והיא תגרום גם לכם להרגיש טוב יותר לפני יציאה לעבודה.

פעילות משותפת

ההיבט הנפשי לא פחות חשוב מהפיזיולוגי, בכל מה שנוגע לשמירה על איכות החיים של הילדים. מבחינתכם, החדשות הטובות הן שאפשר לגמרי להפוך את הילדים לבריאים יותר תוך כדי שמבלים איתם בפעילויות משותפות.

זמן איכות משפחתי הוא בין הגורמים העיקריים לחיזוק תחושת הביטחון, הדימוי העצמי והעצמאות של ילדים בטווח רחב של גילאים. אם אתם רוצים שהילדים שלכם ייצאו לעולם האמיתי מוכנים יותר, עליכם לבלות איתם בזמן איכות משותף כבר מגיל צעיר.

במידה וגם תתנו להם לבחור את הפעילויות ותתמכו מהצד במקום לדחוף מקדימה, תוכלו להרוויח ילדים עצמאיים ובוגרים יותר.

 

אין תגובות

השאר תגובה