מה אתם יודעים על גיימינג?

גיימינג
מה אתם יודעים על גיימינג? | צילום: Unsplash

גיימינג הפך בשנים האחרונות מתחביב למקצוע של ממש. משחקים על גבי קונסולות ייעודיות או מחשבים היו בעבר נחלתם של משוגעים לדבר או צעירים בלבד. היום, ההתפשטות של תחום הגיימינג הולכת וצוברת תאוצה בכל שנה, כאשר עולם המשחקים הולך ונהייה מגוון, מעניין ומלא יותר.

חלק מיוצרי המשחקים עיצבו עולם דיגיטלי שלם, הכולל מפות בשטח שאם היה מתורגם למציאות היה בגודל של מדינה שלמה. לאחרונה, גיימינג הפך להיות מתחביב, למקצוע לכל דבר ועניין. משחקים רבים משוחקים היום על ידי שחקנים מקצועיים, המשקיעים שנים רבות בהכשרה ובאימונים, בתחרויות נושאות פרסים ומלאות באוהדים נלהבים. יוטיוב היה אחד מהגורמים לפיתוח התעשייה, בכך שאפשר לראשונה לצפות בנוחות במשחקים בין מקצוענים, לעיתים עם פרשנות צמודה בשידור חי. הצמיחה של עולם הגיימינג התאפשרה אך ורק בשל פיתוחים טכנולוגיים.

איך מערכות מידע השפיעו על
עולם הגיימינג ועל התפתחותו המטאורית?

הפיתוחים הטכנולוגיים אפשרו להפוך את המשחקים הפופולאריים ממשחקים בשני צבעים ועם מספר תנועות מוגבל, לעולם מקביל של ממש. הפיתוחים הטכנולוגיים שאפשרו זאת כוללים פיתוחים בעולם האנימציה הדיגיטלית, מהירות המעבדים שעלתה פלאים ועוד. אחד מהתחומים שהשפיע על עולם הגיימינג בצורה הבולטת ביותר הוא תחום מערכות המידע. ההשפעה של מערכות המידע על המשחקים הייתה בכמה מישורים:

מהירות: משחקים מרובי משתתפים, בין אם על מסך המחשב או על קונסולה ייעודית, דורשים מהירות עיבוד עצומה. למרות ההתפתחות של המעבדים, כמות המידע העובר במשחק מחשב לא הייתה מאפשרת משחק רציף וזורם ללא התפתחות של עולם מערכות המידע. מערכות המידע מאפשרות שליפה מהירה וחכמה של המידע הזורם מהמשחק, והצגתו בצורה גרפית ברורה וזורמת על גבי מסך המחשב.

פיתוח: משחקים רבים מפותחים שנים רבות אחרי יציאתם לשוק, כדי לשפר עד כמה שניתן את חווית המשתמש ולהאריך את משך הפופולאריות של המשחק. מערכות המידע מאפשרות השוואה חכמה ומחקר של משתנים הנוגעים לחוויה של המשתמש, ולאיזון במשחק. כך, מערכות המידע מאפשרות המשך פיתוח חכם של עולם המשחק, באופן דומה לדרך בה הן משמשות במציאות.

עולם הגיימינג השפיע משמעותית גם על העולם האמיתי

ההשפעה של תחום הגיימינג חורגת בהרבה מתחומי המסכים. ההשפעה שלו כוללת השפעה פיזית על המשתמשים עצמם, אשר מחקרים מצאו שיש להם יכולות עיבוד נתונים מהירות יחסית לממוצע, והשפעה על התרבות העולמית כולה. קשה להפריז בהשפעתם של מסרים המועברים דרך המסך למיליוני שחקנים, ובעובדה ששחקנים מכל העולם משחקים יחד, בלי הבדלי לאום, מוצא או דת. כדי להיכנס לעולם הגיימינג,  ולסייע לצמיחה שלו, כדאי מאוד לשקול לעשות תואר במערכות מידע. בוגרי תואר במערכות מידע לומדים לבנות ולפתח מערכות לעיבוד ואחזור נתונים, והם מבוקשים מאוד בשוק העבודה. במהלך הלימודים הם רוכשים קלים המאפשרים להם לתרום המון לכל חברה המייצרת משחקים למחשב או לקונסולות ייעודיות.

אין תגובות

השאר תגובה