מתכונים לעוגת גבינה שתגרום לכם להרגיש בבית

עוגת גבינה
מתכונים לעוגות גבינה של בית... | צילום: Pexels

זוכרים את הניחוחות המתקתקים שעלו מתנור האפייה של אמא או סבתא בבית ילדותכם? היה אז משהו בארומה המיוחדת המשלבת את הבצק, הסוכר והפירות שגרם לכם להרגיש את התחושה המיוחדת שמאפיינת את הבית. היום, אתם יכולים להעניק לבני המשפחה את אותה אווירה קסומה עם מספר מתכונים לעוגות גבינה ביתיות גם אם אתם נמצאים בחופשה בחו”ל.

 

עוגת גבינה בסגנון איטלקי

עוגת גבינה איטלקית ניתן להכין עם גבינת כנען, ביצים, קליפת לימון מגוררת, מעט קמח, סוכר, תמצית וניל וחמאה. את כל המרכיבים מלבד החלבונים של הביצים וחלק מהסוכר נערבב לתערוכת אחידה. החלבונים והסוכר שנותר ישמשו ליצירת קצף. נקפל בעדינות את הבלילה עם הקצף ונכניס לתנור לשעה. מומלץ לפזר מעט אבקת סוכר לאחר שהעוגה התקררה לשדרוג הטעם ולמראה מושלם.

עוגת גבינה של פעם

העוגה הזו מזכירה יותר מהכל את הבית. בתקופה שלפני השדרוגים של העוגות, התוספות המיוחדות והמרכיבים הנדירים. פעם היו מכינים עוגת טורט גבינה והיא הייתה “העוגת גבינה”. מרכיביה פשוטים אך טעימים והם: גבינה לבנה 9%, קמח, אבקת אפייה, שמן, סוכר, ביצים, מעדן דני וניל ותמצית וניל. גם אופן הכנתה קל במיוחד, תחילה נקציף את ביצים עם הסוכר לקצף יציב, אחר כך נוסיף אט אט את שאר החומרים ונערבב היטב. לאחר מכן נכניס את העוגה לתנור למשך אפייה של 40 דקות, כאשר בסיומה נכבה את התנור, אך נשאיר את העוגה בפנים כחצי שעה נוספת לצינון. לסיום ניתן לזרות עליה אבקת סוכר.

עוגת גבינה לוטוס

עוגת הלוטוס זכתה לשמה בזכות העוגיות המרכיבות הן את הבסיס ופירורי הלוטוס והן את מלית העוגה עצמה. לצד עוגיות הלוטוס, תצטרכו: חלב, חמאה, גבינה לבנה, שוקולד לבן שמנת מתוקה, אינסטנט פודינג ועוגיות לוטוס למלית. את התחתית נכין מעוגיות לוטוס וחמאה. אם תרצו להעצים את הטעם המיוחד של העוגיות, תוכלו להוסיף חבילת ממרח לוטוס ולצפות איתו את העוגה. יש המוסיפים ריבת חלב במקום ממרח הלוטוס ומעטרים עם קצפת או עם נשיקות מרנג קטנות.

עוגת גבינה טירמיסו

את עוגת הטירמיסו אפשר להכין במספר גרסאות. אנו נתמקד בגרסה שקל מאד להכין, גם אם אין לכם ניסיון רב באפייה. זוהי עוגת שכבות המשלבת: שמנת מתוקה, פודינג וניל, ברנדי, מלית גבינה ובישקוטים. את הקרם נכין באמצעות הקצפה של השמנת, הפודינג והברנדי. כעת, נטבול את הבישקוטים במעט ברנדי, וניצור שכבות של קרם ובישקוטים. את הקינוח הזה אפשר להגיש עם שוקולד חלב או שוקולד לבן מעל, גנאש או ריבת חלב. יש המוסיפים לעוגת הטירמיסו גם קפה ויוצרים תערובת של קפה וברנדי או משתמשים בליקר קפה לטבילת הבישקוטים.

כל אחד מהטעמים הללו יגרמו לכם לחוש את החמימות הנפלאה של הבית, בכל מקום שבו תהיו בעולם.

 

 

 

אין תגובות

השאר תגובה