להתחיל את היום עם קינוח

פנקייק
פנקייק לארוחת בוקר | צילום: pexels

מנה ראשונה, שנייה וקינוח, זה הסדר של מרבית הארוחות. אך, למרות שבדרך כלל מקובל לאכול את הקינוח בסוף הארוחה, ניתן גם להפוך את הקינוח לארוחת הבוקר או בראנץ’ מתקתק שעוזר להתחיל את היום בצורה אחרת. לפניכם מספר רעיונות לפתיחה של בוקר מלא אנרגיה.

 

פנקייקים מתוקים להפליא

כולנו רוצים לחזור לימים האלה שבהם היינו קמים כילדים ביום שבת וריח של פנקייקים היה עולה מהמטבח. היום, גם אתם יכולים להעניק לכל המשפחה את ההנאה הזו. מה צריכים? חומרים שיש לכולם בבית: ביצים, קמח וסוכר. מערבבים אותם בקערה ומתחילים לצקת פנקייק. את הבלילה נטגן על גבי מחבת לוהטת ששומנה עם מעט חמאה. אם אתם רוצים להפוך את הארוחה הזו למושלמת, התחילו לגוון כל פנקייק עם מספר סוגי תוספות: דבש, סילאן, סירופ מייפל, אבקת סוכר, סירופ אוכמניות ופירות יער שונים ותותים. אם אתם רוצים להעניק לכל המשפחה את החוויה המיוחדת של קרפ צרפתי, הגישו חלק מהפנקייקים עם בננה בתוספת ממרח “נוטלה”.

פרוסת עוגה עם כוס הקפה

אין שילוב מושלם יותר מקפה ועוגה. אפשר להתחיל את היום מעוגת לוטוס משולבת בקפה, לבוקר מתקתק  בטעם קרמל. את העוגה ניתן להכין מבצק פריך עשוי חלב, חלמונים, חמאה ואבקת אפייה. את המילוי של העוגה הכינו מקפה נמס, שוקולד לבן, שמנת מתוקה וממרח לוטוס. צרו שכבות של המילוי לעוגה מיוחדת שמשתלבת נפלא הן עם כוס אספרסו חזק, הן עם קפה לאטה עשיר והן עם קפוצ’ינו מרענן.

סחלב חמים

יש ימים שבהם המזגן חזק במיוחד או שהטמפרטורות קצת קרירות ואז אנו משתוקקים לקינוח חמים במיוחד. סחלב יכול להיות הפרטנר המושלם לבוקר כזה. את הסחלב מכינים מאבקות מוכנות המעורבבות עם חלב או שאפשר לנסות מתכון ביתי שהכנתם בעצמכם. כיצד תצרו אותו? באמצעות קורנפלור, סוכר, מי ורדים וחלב. אחרי שסיר הסחלב מוכן אתם יכולים לחזק את הטעם עם שברי אגוזים או שברי פיסטוק חלבי, מעט קוקוס טחון וקורט קינמון. אם יש לכם מקל קינמון להוסיף לחגיגה הזו, תגלו כי הוא מתחמם בכוס והופך להיות נשנוש טעים במיוחד.

מוזלי עם מגוון פירות

רוצים קינוח המשלב טעמים מתוקים ובריאות? המוזלי הוא ארוחת בוקר טעימה ועשירה במיוחד. איך מכינים אותו? שפכו גביע יוגורט לתוך קערה או כוס זכוכית רחבה. על גבי היוגורט הוסיפו מוזלי וזלפו דבש או סילאן. תוכלו להוסיף גם פרוסות דקות של בננה, תות שדה, מנגו ופירות נוספים. עליהם פזרו מעט שברי אגוזי פקאן טעימים (אפשר גם להוסיף אגוזים מסוכרים). אם אין לכם פירות טריים תוכלו לחתוך מעט פירות יבשים וליהנות מקינוח מושלם שהכנתם בפחות מחמש דקות.

מאפה תפוחי עץ

מאפה תפוחי עץ הוא שילוב נפלא בבוקר שאנו רק רוצים לנשנש משהו מתוק וטעים, לצד כוס סיידר חם. בצק עלים, תפוחים, סוכר, חמאה וקינמון יכולים להפוך למאפה עשיר בטעמים. איך מכינים אותו? חותכים את תפוחי העץ לרצועות דקיקות, ומטגנים אותם עם מעט תמצית וניל, קינמון וסוכר. לאחר מכן פותחים את הבצק וחותכים אותו למשולשים. באמצעות כף גדושה במילוי תפוחי העץ מתחילים למלא את המשולשים. כעת קפלו אותם לסגירה, את הבצק הממולא הדקו באמצעות לחיצות קלילות והכניסו לתנור לעשר דקות בחום של 180 מעלות.

רול טעים עשוי מתמרים ואגוזים

המתכון הזה מככב בבתים כבר מעל שלושה עשורים ומשלב מגוון מרכיבים בריאותיים. כל כך קל להכין אותו, שגם הילדים ישמחו להצטרף אליכם בשלבי הערבוב. מה אתם צריכים כדי להכין את רול התמרים? תוכלו לרכוש ממרח תמרים מוכן ולשלב בו מעט תמרים טריים שחממתם מראש. לאחר מכן, הוסיפו לתמרים שברי אגוזים שונים. אפשר להשתמש בכל אגוז שאתם אוהבים, כמו אגוזי פקאן, קשיו, אגוזי מלך, האגוזים האהובים עליכם מפסח, מעט שברים של בוטנים וכן מעט שקדים. את כל התערובת הזו מגלגלים על גבי שומשום ויוצרים גליל מתקתק וטעים במיוחד. את המעדן הזה אפשר גם להכין עם קוקוס טחון במקום השומשום. הכניסות את חגיגת הבריאות הזו למקפיא לשלושים דקות ולאחר מכן חתכו את הרול לפרוסות בעובי של שני סנטימטרים.

שיהיה לכם בוקר מתוק ונפלא!

 

אין תגובות

השאר תגובה