קפצנו אל מוזיאון הרפואה בחדרה שנפתח לקהל הרחב

2אחרי שנים רבות של תכנון ועיכוב של יותר משנה בעקבות המצב הרפואי בעולם… מוזיאון הרפואה בחדרה נפתח לקהל הרחב ומאפשר קפיצה לתוך גוף האדם ולמידה על  מערכות הגוף מבפנים בצורה חווייתית במיוחד.

יולי 2021 מערכת האתר

איפה עוד תראו מיצג לב ענק עם מקום ל-8 אנשים? מיצג מוח הממחיש איזה איזור במוח מתפקד במצבים שונים… עין ענקית שרואים דרכה מה שהמוח מקבל? עוד במוזיאון החדש תצוגה של וירוסים וחיידקים ענקיים, לוח מיוחד של דיאגנוזה, מיצג של בובות ומציאות רבודה חדרי סימולציה וניתוח בהם הילדים מתנסים בחוויה של ריפוי – מקבלים מקרה של חולה לדוגמא וצריך להחליט בצורת משחק האם הבעיה שלו נובעת מחיידק או וירוס.

התערוכות במוזיאון מציגות למבקרים מידע מרתק על גוף האדם ותפקודו, מלמדות המון דברים שלא ידענו על הגוף שלנו ובסופו של דבר איך לשמור על אורך חיים בריא. מוזיאון הרפואה מציג את הקשיים, הדילמות והסיפוק בהצלת חיים, והוא מבוסס על השילוב שבין מדע, רפואה וטכנולוגיה.

הנושא שנבחר להוביל את המוזיאון הוא קפיצה לתוך גוף האדם בדגש על לימודי אנטומיה, פיזיולוגיה של גוף האדם וחולשותיו, פתולוגיה וחשיפת בעיות, שיטות הטיפול השונות וטכנולוגיות מתקדמות. הכל בעזרת אמצעים חזותיים מתקדמים ואינטראקטיביים, שנותנים חוויה והתנסות ומאפשרים למידה לטווח רחב של גילאים.

מוזיאון הרפואה חדרה, מוזיאון הרפואה טכנודע גבעת אולגה

מוזיאון הרפואה: התערוכות

1,200 מ”ר, 120 מיצגים שנבנו במיוחד בגרמניה בהשקעה של עשרות מליוני שקלים שהושקעו בהקמת המוזיאון והפקת התערוכות שממוקם במתחם הטכנודע בחדרה. במוזיאון מוצגות מספר תערוכות המציגות את המערכות החיוניות להיווצרותו ותפקודו של גוף האדם:

תערוכת הגנטיקה

תערוכת הלב

תערוכת הריאות

תערוכת המוח

תערוכת החיידקים והוירוסים האקטואלית בימים אלה…

מוזיאון הרפואה הראשון בישראל בטכנודע חדרה צילום רמי זרנגר
מבלים במוזיאון הרפואה, הטכנודע – חדרה. צילום: רמי זרנגר

במוזיאון תסיירו באחד מהמסלולים המודרכים בין מוצגים תלת מימדיים גדולים, תכנסו בתוך לב ענקי בו מוקרן סרט אור קולי, תראו מודל ענק של המוח ותצפו במודל הסליל הכפול של ה-DNA מהגדולים בעולם. מנהלי המוזיאון שואפים להפוך אותו למקום עלייה לרגל ולספק חוויה לכל חובבי הרפואה באשר הם. מקום שיעניק הצצה נדירה לעולם תוכן ייחודי, מעורר מחשבה וגירוי תוך כדי הקניית ידע ומיומנויות רפואיות.

טכנודע חדרה

במתחם הטכנודע בחדרה תמצאו גם מתחמים ייחודיים נוספים, המאפשרים לצוות המקצועי להמחיש את נפלאות המדע ברמה אקדמית גבוהה. החל ממצפה כוכבים: בטכנודע מוצב הטלסקופ הגדול בארץ הפתוח לקהל. הטלסקופ ממוחשב בעל מאגר נתונים של 64,000 עצמים ברקיע. פלנטריום: הפלנטריום מהווה הדמיה של כיפת השמיים. יחידה לסימולציה רפואית: כוללת ציוד רפואי מתקדם כסימולטור לידה וסימולטורים נוספים. פארק מדע חיצוני: בפארק מוצגים ענקיים הממחישים תופעות מדעיות טכנולוגיות. אולם מוזיאון: המוזיאון כולל מגוון תערוכות במדע וטכנולוגיה. מרכז ח.ץ – יחידה לחינוך צעיר: ביחידה מוצגי ענק המשולבים בסביבות למידה אטרקטיביות. מעבדות מדעים – פיזיקה, כימיה ביולוגיה: בטכנודע קיימות 12 מעבדות חדישות.

מתחמים אלה, מאפשרים לטכנודע חדרה, להוות את אחד המרכזים המובילים בישראל, מבחינת עבודה חינוכית, חברתית, מדעית, בצורה האיכותית והמשמעותית ביותר למען ילדי ישראל.

ד”ר גדי מדור מנכ”ל טכנודע חדרה מציין לקראת פתיחת המוזיאון “אנחנו עדים לכך ברחבי העולם, שחברה בריאה העוסקת ברפואה, מצליחה להשפיע באופן משמעותי על אזרחיה, לעומת מדינות שלא שמות במרכז את נושא הרפואה ונוחלות כישלונות רבים. ניתן לראות במהלך ניהול המשבר העולמי, איך מערכות בריאות חזקות ויעילות התמודדו בהצלחה מול משבר הקורונה.. כשחשבנו על האתגר הבא לילדי ישראל החלטנו לחזק את דור העתיד, על מנת שיובילו את עולם הרפואה העתידי. אנו נרגשים להשיק את מוזיאון הרפואה הראשון בעולם, שמוקדש כולו לרפואה, מוזיאון בו עשרות מיצגים בנושאי גוף האדם ובריאותו לרבות: איך הגוף פועל? פיזיולוגיה, אנטומיה, דיאגנוזה, מחלות וריפוי. אנו מקווים כי המוזיאון יהפוך לשם דבר בעולם ולאתר עלייה לרגל לתיירות חוץ, ברגע שתפתח תיירות זאת”.

לפרטים והזמנת כרטיסים באתר מוזיאון הרפואה www.med.technoda.org.il

מוזיאון הרפואה בחדרה

מוזיאון לרפואה פתוח בימים ראשון עד חמישי בין השעות: 9:00 – 20:30 (בהרשמה מראש)

לברור פרטים והרשמה : 053-7106958

 

אין תגובות

השאר תגובה