שעון קיץ 2022: בלילה שבין חמישי לשישי מזיזים את השעון שעה אחת קדימה

שעון קיץ 2022, מתי מזיזים את השעון? מתי שעון קיץ

מתי מתחיל שעון קיץ 2022? מתי מזיזים את השעון? מי מחליט אם נישן שעה אחת יותר או פחות? מה אומר חוק קביעת הזמן? מבולבלים? כל התשובות על שעון הקיץ שמתחיל בחמישי הקרוב.

אולי לא ידעתם אבל מסתבר שבישראל יש חוק. חוק שנקרא חוק קביעת הזמן, שנחקק עוד בשנות ה-90 ומחליף את החוק הקודם מימי המנדט הבריטי. החוק קובע את הזמן של ישראל ביחס לעולם ומסדיר את המעבר משעון חורף לשעון קיץ וההיפך.

שעון קיץ 2022 כל מה שרציתם לדעת:

השבוע ישראל תעבור לשעון הקיץ בלילה שבין חמישי לשישי, אמנם נפסיד במעבר שעת שינה, אבל נזכה לשעת אור נוספת בסוף כל יום.

מתי מתחיל שעון הקיץ? 

למרות התחזית שאומרת שברביעי וחמישי הקרוב צפוי שלג בארץ… שום דבר לא יעצור את השעון וביום חמישי הקרוב, ה-24 במרץ בשעה 02:00 בלילה, יתחיל בישראל שעון קיץ 2022.

מתי צריך להזיז את השעון?

בלילה שבין חמישי לשישי (24-25 במרץ 22) מזיזים את השעון שעה אחת קדימה לשעה 03:00

שעון קיץ 2022, מתי מזיזים את השעון? מתי מתחיל שעון קיץ? שעול קיץ תשפב
שעון קיץ 2022: ביום חמישי בשעה 2:00 בלילה מזיזים את השעה שעה אחת קדימה

 

עד מתי שעון קיץ?

שעון הקיץ יסתיים במוצאי שבת, ה-30 באוקטובר 2022 בשעה 2:00 בלילה
עם המעבר חזרה לשעון חורף 2023 אז נזיז את השעונים שעה אחורה. .

מי מזיז את השעון בישראל?

אם דמיינתם מדען פרוע שיער שמטפס על מגדל השעון בכיכר יפו ב-2:00 בלילה, נתלה על המחוגים ומזיז את השעון שעה אחת קדימה, אז תחשבו שוב… אז מי בכלל מזיז את השעון שעה אחת קדימה?

זמן יקום מותאם (Coordinated Universal Time), בסיס הזמן המקובל בעולם, לצרכי חוק, לתיאום בין לאומי ולצרכים אחרים, מבוסס על קצב ההשתנות של זמן אטומי, תוך התאמה לתנועת כדור הארץ;

מי שאחראי במדינת ישראל על הזמן הם אנשי המעבדה הלאומית לפיסיקה במכון הגיאולוגי ובה נמצאים (ונמצאות…) אבות המידה של מדינת ישראל, מכשירי מדידה מדויקים של אורך, זמן, מסה, טמפרטורה, מתח והתנגדות חשמליים, לחץ ועוד. המעבדהה היא חלק מהמערכת העולמית של מעבדות לאומיות לקביעת הזמן שבאחריות המשרד הבין לאומי למשקלות ולמידות.

הכלל של המעבר משעון חורף לשעון קיץ

על פי חוק קביעת הזמן, נקבע שהזמן בישראל יקדים את הזמן העולמי בשעתיים כל השנה. בנוסף, מדי שנה, ביום שישי שלפני יום ראשון האחרון בחודש מרץ בשעה 02:00 ועד יום ראשון האחרון בחודש אוקטובר, יוקדם הזמן בישראל בשעה אחת נוספת, כך שיקדים את זמן יקום מתואם בשלוש שעות.

ומה עושים עם הילדים עכשיו שהרווחנו עוד שעת אור?

לחצו כאן וקבלו המון רעיונות לבילוי עם הילדים…

 

אין תגובות

השאר תגובה