פסטיבל מדבר מבפנים – ל”ג בעומר באווירה מדברית

מדבר מבפנים, קמט בזמן החוויה המצפאית
פסטיב מדבר מבפנים - מופע קמט בזמן בנחל חוורים

מדבר מבפנים הוא פסטיבל חדש וייחודי שיתקיים השנה לראשונה בל”ג בעומר במרחבי הנגב במהלכו יתקיימו באזור מאות סדנאות וסיורים מודרכים לכל הגילאים שיועברו על ידי מומחים ומדענים, חוקרים ואנשי מדבר.

הפסטיבל יתקיים בסופ”ש של לג בעומר בעשרות מקומות ברחבי הר הנגב ויאפשר למשפחות ולקהל הרחב להכיר לעומק אנשים ואתרים, מקומות וסיפורים מעניינים, סיורי עששיות, צפרות וטבע ועוד.

פסטיבל מדבר מבפנים: סיורים למשפחות

בין האירועים שמתאימים גם למשפחות עם ילדים מצאנו בתכניה של הפסטיבל סיור עם חוקר טבע בין הדיונות המדבריות ומפגש עם בעלי החיים והצמחים שמצליחים לשרוד את תנאי החיים במדבר, סיור עששיות להורים ולילדים בין מסתורי העיר הנבטית, סיור עם גיאולוג בעקבות האורניום הסודי שמסתתר על קרקעית מכתש רמון. או סיור בין גבי המים בעקבות ציפורי המדבר בעין עבדת, סיור גרפיטי אל חריתות הסלע המסתוריות בהר הנגב ועוד.

 

פארק הפסלים מצפה רמון, פסטיבל מדבר מבפנים 2022
מגלים בלג בעומר את מכתש רמון – פסטיבל מדבר מבפנים 2022

 

אספנו לכם כמה סיורים ופעילויות שמתאימים גם למשפחות בפסטיבל:

 

סיור גרפיטי באמצע המדבר

דמיינו מישהו שחי פה במדבר לפני אלפי שנים וקם בוקר אחד והתחיל לצייר או יותר נכון לחרוט את מה שהוא ראה מסביבו – יעלים וציידים, רוכבי סוסים וגמלים ועוד סימנים מסתוריים שאף אחד עוד לא הצליח לפרש אותם שנשארו במשך מאות ואלפי שנים חשופים על הסלעים של הר הנגב. הסימנים נקראים חרותות הסלע והם מעין דרישת שלום שהשאירו לנו תושבי המדבר הקדמונים, ציורים ומעט כתובות גם מימי התלמוד והנבטים.

בסיור בעזרת חרותות דומות מכל העולם ודוגמאות מהאומנות הקדומה של המזרח התיכון, ננסה להבין מה הסמלים של החרותות מנסים לומר לנו.

איפה? מצפור ליפא גל
מתי? יום שישי ה-20 במאי בין השעות 9:00 ל-12:00

סיור צפרות לילדים, מרכז הצפרות שדה בוקר
מה שרואים מכאן לא רואים משם… סיור צפרות לילדים ממרכז הצפרות החדש שייפתח בקרוב בשדה בוקר

 

סיור משפחות בעקבות ציפורי המדבר וציפורים נודדות

מצטיידים במשקפות ויוצאים עם הילדים לסיור עם מדריכי מרכז הצפרות החדש בשדה בוקר בעקבות עופות דורסים וציפורי שיר. נלמד להכיר ולזהות את בעלי הכנף השכיחים באזור הר הנגב, בשמורת הטבע היפה של עין עבדת, נווה מדבר וגם עדן לציפורים ויעלים.  הילדים ילמדו לזהות את המינים השונים של הציפורים והעופות הדורסים החיים וחולפים בשמורה ותצפית ודרכת בטלסקופים ומשקפות.

 

איפה? חניון עין עבדת בכניסה למדרשת שדה בוקר (אל תבלבלו עם תל עבדת)
מתי? יום שישי ה-20 במאי בין השעות 10:00 ל-12:00

 

שדה בוקר פארק קבר בן גוריון
סיור צפרות בנווה המדבר של שדה בוקר

סיור עששיות בין החומות

עם חשכה נצא עם הילדים לסיור בעיר העתיקה של עבדת לאורן המרצד של עששיות בעקבות הממלכה הקדומה של הנבטים שהקימו באזור את ביתם. נשמע את סיפורה של העיר עבדת ונגלה את האוצרות שהשתמרו במקום במשך מאות ואלפי שנים.

איפה? גן לאומי עבדת
מתי? יום חמישי ה-19 במאי בין השעות 19:30 – 21:30

עין עבדת, טיול מים מומלץ בדרך לאילת
מטיילים עם הילדים בעין עבדת

שורדים בין הדיונות: עולמם המסתורי של בעלי החיים וצמחי המדבר

סיור בדיונות המדבריות עם פרופ’ ירון זיו, ראש בית הספר לקיימות ושינויי אקלים באוניברסיטת בן גוריון בחולות המדבר שמסתבר שהם מלאים בחיים של צמחים ובעלי חיים ייחודיים שהצליחו לפתח יכולות הישרדות מרשימות במה שלנו נראה כשממה.

הצורך בהישרדות בתנאי היובש והחום הקיצוני של המדבר יצרו מנגנונים מופלאים של התמודדות אצל הצמחים ובעלי חיים שנפגוש את עולמם מעל ומתחת לאדמה. נטפס עם הילדים על הדיונות, נכיר את צמחי האזור, נזהה ריחות ונבחן עקבות של בעלי החיים השונים ונדבר על האתגר שבשמירת המערכת מופלאה לצד פיתוח ההתיישבות במדבר.

איפה? באר מילכה
מתי? יום שישי ה-20 במאי בין השעות 9:00 ל-11:00

 

דרך האוהלים בהר הנגב
קפה ואירוח מדברי במאהל הבדואי – דרך האוהלים בהר הנגב

דרך האוהלים

מפגש עם הבדואים שחיים בהר הנגב ומתמודדים עם אתגרי החיים במדבר עם מסורות עתיקות של שבטים נודדים שעוברים תהליך של מעבר ליישוב קבע. אירוח ומפגשים לקפה והכרות עם תרבות שונה ממה שהילדים מכירים במאהלים שרק בשנים האחרונות מתחברים לחשמל ולמים ול-wifi. בין עשרות המאהלים תוכלו להתארח למפגשים ובחלקם גם ללינה באוהלים בדואים או באוהלי קמפינג.

 

סיור אטומי על קרקעית המכתש

מכתש רמון אמנם לא נוצר מנפילה של טיל אטומי אז איך אנחנו מוצאים בתוכו שרידים של אורניום? את כל זה ועוד נגלה  בסיור גאולוגי במכתש רמון בו נגלה מתכות נדירות שמתחבאות בין הסלעים.

נלך במסלול פחות מוכר באחד הנחלים הכי צבעוניים במכתש עם הגיאולוג נעם גנץ שיראה למשתתפים איך יסודות כבדים מהטבע, שחלקם אף רעילים, מגיעים לפני השטח ונדבר על הפעילות הגועשת שהתרחשה פה לפני עשרות אלפי שנים ועיצבה את המכתש הענק.

איפה? חניון הגבס מכתש רמון
מתי? שבת ה-20 במאי בין השעות 9:30-12:30

 

הכנעניה שדה בוקר
אוכל מעולה באמצע המדבר – הכנעניה שדה בוקר

בין הפעילויות בפסטיבל גם שווקי איכרים ואמנים, תצפיות כוכבים שמתאימים לכל המשפחה והרבה סיורי עומק ומפגשים עם חוקרים ומומחים שמתאימים לקהל הבוגר או לבני נוער סקרניים ופחות למשפחות עם ילדים קטנים.

 

לצד כל פעילות באתר הפסטיבל מצוין האם מדובר על סיור למשפחות או לקהל הבוגר.

החיים בנגב תמיד היו בצל התמודדות עם יובש, שיטפונות ותנאי אקלים קיצוניים וחוסר ודאות. לאורך השנים פיתחו אנשי הנגב שיטות כדי להתמודד עם המחסור במים ותנאי האקלים הקשוחים למחייה, שיטות שהחוקרים מנסים ללמוד מהם עד היום, איך אפשר ליישם אותם לטובת החיים במדבר גם היום.

סיור אנרגיה מתחדשת בפסטיבל מדבר מבפנים
לקהל הבוגר ובני נוער סקרניים – סיור אנרגיה מתחדשת בפסטיבל מדבר מבפנים

 

לפסטיבל שותפים גופים רבים ובהם אוניברסיטת בן גוריון בנגב, בית הספר לקיימות ושינויי אקלים, בית ספר שדה שדה בוקר, המכון למורשת בן גוריון, מועצה אזורית רמת נגב, מועצה מקומית מצפה רמון, מועצה מקומית ירוחם, רשות הטבע והגנים, קסם המדבר, אשכול נגב מזרחי, תנועת אור, קרן מיראז׳, אתר החוויה המצפאית, דעת מדבר, עתיד במדבר ומו״פ מדבר וים המלח.

המגדל הסולארי במשאבי שדה טללים
סיור אנרגטי ותצפית אל המגדל הסולארי ליד טללים

פרטים נוספים על אפשרויות הלינה, מסעדות, אטרקציות לילדים באזור הר הנגב וכל הסיורים והפעילויות בלג בעומר באתר הפסטיבל.

כל הפעילויות בפסטיבל מדבר מבפנים בתשלום סמלי ובהרשמה מראש דרך אתר הפסטיבל: www.desertfromwithin.org

 

פסטיבל מדבר מבפנים 2022

ל״ג בעומר, 19-21 במאי 2022

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

כרטיס אשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה