שבוע הספר העברי 2022

שבוע הספר העברי 2022
שבוע הספר העברי 2022 יוצא לדרך

שבוע הספר העברי 2022 ייפתח בשבוע הבא ברחבי הארץ עם עליה של 30% בכמות הדוכנים אחרי הצלחת היריד בשנה שעברה, פעילויות לילדים ומשפחות, סופרים חותמים, שעות סיפור והצגות ילדים, הנחות ועוד.

מוזמנים להיסחף: התאחדות המוציאים לאור בישראל בשיתוף עם עיריית תל-אביב-יפו ועיריית ירושלים תקיים השנה את שבוע הספר העברי בין התאריכים 25-15 ביוני. השנה, יצוין שבוע הספר העברי בסימן מוזמנים להיסחף.

שבוע הספר 2022 – איפה זה קורה?

המוקדים העיקריים בהם יפעל שבוע הספר העברי, הם במתחם שרונה בתל אביב ובמתחם התחנה בירושלים, בהם יתקיימו מגוון רחב של פעילויות להורים, ילדים ומשפחות. בנוסף יתקיימו 15 ירידים נודדים ביישובים בפריפריה במסגרת חודש הספר העברי שמתקיים גם הוא השנה ביוני.

שבוע הספר העברי יתקיים השנה בין התאריכים 6.25-15 – הכניסה לכל האירועים והפעילויות בחינם

שבוע הספר העברי 2022 בתל אביב - ספריית בית אריאלה
שבוע הספר העברי בתל אביב – ספריית בית אריאלה. צילום: משה שפירא

פעילויות לילדים ומפגשים בירידי שבוע הספר העברי

בירידי שבוע הספר יוקמו אזורי קריאה משותפים של הורים וילדים, סופרים יקראו מספריהם במתחם ייעודי, הצגות בעקבות ספרים, סדנאות יצירה ופעילויות נוספות וכמו בכל שנה תוכלו לפגוש את הסופרים הישראליים שיחתמו על ספרים בירידי שבוע הספר. פרטים נוספים על אירועים בערים תל אביב-יפו וירושלים ניתן יהיה למצוא בעמוד הפייסבוק של שבוע הספר העברי, באתר שבוע הספר ובהודעות מסודרות שיצאו לקראת האירוע.

 

שבוע הספר בתל אביב, בית אריאלה, שבוע הספר 2022
שבוע הספר בתל אביב. צילום עומר הכהן

שבוע הספר לילדים בבית אריאלה ובספריות תל אביב

ספריות תל אביב מזמינות את ילדי העיר לחגיגת שבוע הספר בספריות, עם שלל פעילויות לילדים בכל הגילאים, מפגשים עם סופרים, סדנאות יצירה, ניסויים מדעיים בהשראת ספרים, שעות סיפור, מחווה מיוחדת לסופרת והמאיירת אלונה פרנקל ועוד.

איפה? ספריות תל אביב-יפו

מתי? 7-28 ביוני 2022

עוד פרטים על שבוע הספר בתל אביב 

תהיה בריא מוריס מקגי, הצגת ילדים, הצגות ילדים, שבוע הספר העברי

תהיה בריא מוריס מקגי. צילום: דור קדמי

הצגות ילדים לשבוע הספר בתיאטרון הקרון

הצגות תיאטרון על פי ספרי ילדים מוכרים ואהובים בגדי המלך החדשים, יונתן בלש ממש, גוליבר – המסע לליליפוט, תהיה בריא מוריס מגי  תיאטרון הקרון – משכן תיאטרון דוידסון החדש הממוקם בגן הפעמון בירושלים, מציין את חודש הקריאה ואת שבוע הספר עם הצגות תיאטרון על פי ספרי ילדים מוכרים ואהובים.  ההצגות בגדי המלך החדשים, יונתן בלש ממש, גוליבר – המסע לליליפוט ותהיה בריא מוריס מגי יוצגו במהלך החודש.  תיאטרון הקרון מציג מגוון הצגות ופעילויות תרבות לילדים, ששמות דגש על תרבות איכותית לילד ועל בינתחומיות של האמנויות השונות:

הצגה בשבוע הספר, שבוע הספר העברי 2022
הצגה בשבוע הספר: גוליבר בתיאטרון הקרון הירושלמי. צילום: איתי וייזר

 

בגדי המלך החדשים

בדרך ייחודית מעודנת ורגישה, בתוך תפאורה יפהפייה, מעניינת ומעוררת השראה ודמיון, מגישה השחקנית את הסיפור המוכר של ה.כ. אנדרסן.
חפצים מעולם התפירה הופכים להיות הדמויות בהצגה, הם קמים לתחייה לנגד עיני הצופים המוקסמים מהיכולת להפוך סליל חוטים, כפתור, אצבעון ומחט לחייל בגדוד שלם של חיילים הנראים כמוהו.
גלילי חוטים בתוך קופסת כלי תפירה הם תושבי הממלכה, המלך עשוי חוטי זהב, ושר האוצר הינו צנצנת מלאה בכפתורי זהב ההולכת ומתרוקנת… זוג חייטים, המגיעים על גבי מגהץ – מציעים למלך עסקה: בגדי קסם שרק חכמים יכולים לראותם תמורת כל אוצר הממלכה…
ההצגה עושה שימוש בשפה המיוחדת של אמנות ה-readymade הנוצרת תוך שימוש בחפצים יומיומיים המנותקים מן ההקשר המקורי שלהם ואף דנה בנושא צדק חברתי ובצרכנות יתר, כל זאת תוך שימוש בחפצים ישנים הזוכים בחיים חדשים על הבמה.
18.6, יום שבת בשעה 11:00

 

יונתן בלש ממש

הצגת תיאטרון בובות לילדים , יצירתה של מעין רזניק. עיבוד לספרו של דוד גרוסמן.
לילה אחד אחרי שיונתן סוף סוף נרדם, מתחילים לקרות בבית דברים מוזרים. כל החפצים שהוא אוהב נעלמים. לאן הם נעלמו? איך יונתן ימצא אותם? תעלומה בלשית מתרחשת בתוך שידת מגירות על דברים שהולכים לאיבוד, ועל אהבה בין ילד לכלבתו.
22.6, יום רביעי בשעה 17:00

גוליבר – המסע לליליפוט

הצגת ילדים על פי ספרו הקלאסי של ג’ונתן סוויפט. לאחר שספינתו נטרפה בלב ים, נפלט גוליבר אל חופי ליליפוט: ארץ של אנשים קטנים עם רצונות גדולים. בעיני הליליפוטים, גוליבר הוא ענק, כל יכול, ובוודאי יכול להגשים את כל משאלותיהם. גוליבר משתדל להתנהג כמו אורח מנומס ולרצות את הליליפוטים הקטנים. עכשיו… הכל אפשרי. ג’ק שוילי לוקח את הקהל למסע מופלא עם שימוש במודלים, וידאו, צעצועים מכאניים ובובות. השפה התיאטרונית העשירה והייחודית, יוצרת חוויה אינטימית, מפתיעה ורבת דימיון.
25.6, שבת, בשעה 11:00

תהיה בריא מוריס מגי – הצגה באנגלית

עיבוד לסיפור מאת פיליפ ס. סטיד ואיורים מאת ארין א. סטיד. מוריס הוא איש קטן שמתגורר בארגז כלים בבית-מלאכה. כל בוקר הוא נוסע לעבודה בגן-החיות ופוגש את חבריו הטובים: הפיל הגמיש, הצב הזריז, הקרנף המצונן, הפינגווין שמדבר פינגווינית והינשוף שפוחד מהחושך. כמו תמיד כשמוריס מגיע, גן-החיות מתעורר לחיים: מוריס בודק, מחבק, משחק וצוחק, מעודד ומודד, מקלח ומקנח (את האף) וגם שר שיר ערש על ענף. אבל יום אחד, מוריס לא הגיע לעבודה. החיות המודאגות החליטו לעשות מעשה… סיפור על חברות לא שגרתית בעולם קטנטן מלא קסם.

29.6, יום רביעי, שעה 17:00

רכישת כרטיסים דרך אתר תיאטרון הקרון או בטלפון 4524*

חגיגות הספר העברי עם תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע

חגיגות הספר העברי יחד עם תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע בשיתוף מרכז הצעירים, בהפנינג לכל המשפחה, דוכנים והפעלות והצגת ילדים המשלבת בין ספר לתיאטרון: ההצגה רק צרות המבוססת על ספר הילדים של עוזי בן כנען ז”ל.

ההצגה מספרת על אמיר בן כנען אשר דבק בו הכינוי המעליב “רק צרות”. אמיר מנסה לעשות הכל כדי להיפטר מהכינוי שהדביקו לו – אבל במקום להצליח הוא רק מסתבך בצרות עוד יותר. למזלו הוא פוגש אנשים המסייעים לו להיפטר מהכינוי המטריד והוא אף לומד מהם איך לסייע לילדים אחרים שסובלים מאותה הבעיה. במהלך ההצגה מגלים הילדים שיטות מצוינות להתמודד עם הדבקת תוויות.

האירוע פתוח לקהל הרחב והוא מיועד לכל המשפחה – הכניסה חופשית. 

מאת: יונתן שוורצברג | בימוי: תום שוורצברג
בהשתתפות: דניאל סבג/אמיר אסולין, עמית סידי/יעל סדן, יוסי ירום/גולן גרוס

איפה? בדשא של מרכז הצעירים באר שבע.

מתי? בשעה 17:00 ייפתח ההפניג עם דוכנים והפעלות ובשעה 18:00 ההצגה רק צרות

פרטים בטלפון 052-6053921

פרס ברנשטיין חוזר

לאחר הפסקה של חמש שנים, התאחדות הוצאות הספרים מחדשת את פרס ברנשטיין שהוענק בפעם האחרונה בשנת 2017 .השנה, לראשונה, יחולק הפרס בשבוע הספר העברי במתחם שרונה. מטרת פרס ברנשטיין לעודד סופרים וסופרות בראשית דרכם שהוציאו עד שני ספרים בלבד ושלא קיבלו עבור סיפרם תמיכה או פרס כלשהו בעבר ולחזק ספרים שיצאו לאור דווקא בתקופת הקורונה.

הספרים שהוגשו יבחנו על ידי חבר שופטים שיבחרו שלושה פרסים:

  • פרס על רומן עברי מקורי
  • פרס על ספר ילדים מאויר
  • פרס על ספר שירה עברי מקורי

 

שבוע הספר – איפה זה קורה?

תל אביב, מתחם שרונה
בימים ראשון עד חמישי: 17:00-22:00, במוצ”ש 20:00 -23:00

ירושלים, מתחם התחנה
בימים ראשון עד חמישי:17:00-22:00, במוצ”ש 21:00 -00:00

בנוסף יתקיימו 15 ירידים נודדים במסגרת חודש הספר העברי שמתקיים גם הוא השנה ביוני.

30  במאי  – קריית שמונה
31  במאי – מעלה יוסף
6  ביוני – מגידו
7  ביוני – לב השרון
6 ביוני – שלומי
12  ביוני – אור עקיבא
13  ביוני – מעלה אפריים
14  ביוני – נתיבות
15  ביוני – משגב
16  ביוני – עכו
20  ביוני – מגדל
22  ביוני – שדרות
26  ביוני – אופקים
29 ביוני – ירוחם

ביני טריואקס, מנכ”ל הוצאת מטר ויו”ר התאחדות המו”לים מוסיף לקראת פתיחת שבוע הספר: “אנחנו שמחים לפתוח את אירועי שבוע הספר העברי ה’תשפ”ב עם מעל 100 אירועים חגיגיים, עליה של כ-%30 בכמות הדוכנים מהשנה שעברה ועם בכירי הסופרים והוצאות הספרים.השנה שעברה. ענף הספרים בתקופת הקורונה ולאחריה זכה לשגשוג מדהים, רבים הביאו לקרוא יותר. תופעת החזרה לקריאה אינה פסקה ואף ממשיכה, אנחנו רואים המשך ברור של חזרה לקריאה בציבור רחב בישראל״

 

.

שבוע הספר העברי 2022

איפה? מתחם שרונה, מתחם התחנה ירושלים וב-15 ירידים ברחבי הארץ.

מתי?  25-15 ביוני
הכניסה חינם

תכנית שבוע הספר המלאה ופירוט הפעילויות באתר www.sfarim.org.il

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה