פסטיבל השקד 2023

פסטיבל השקד פריחת השקדיות
פסטיבל השקד פריחת השקדיות

הגליל נצבע בצבעי ורוד ולבן לכבוד פסטיבל השקד 2023 שיתקיים בשטחי וביישובי הגליל התחתון, בכפר תבור ובכפר כמא. פריחת השקדיות התאחרה קצת השנה ושיאה צפוי בסוף החודש עם מזג אויר נהדר לטיולים בין מרבדי הפריחה המרהיבים.

פסטיבל השקד בצפון

פריחת השקדיות בגליל תגיע בקרוב לשיאה, אחרי שבועיים של שמש עצי השקד מלבינים בפריחה מרשימה עם עוד שורות של עצים בכרמי השקדים שבמרחבי הגליל הירוקים מצטרפים לחגיגה. בזכות הדיליי בזמני הפריחה השנה יזכו המטיילים באזור בימי פסטיבל השקד לקרקע יבשה יחסית שתאפשר גישה נוחה יותר לצעידה בין השבילים. השנה צפויה להיות כמות גדולה יותר של פרחים על העצים, ובסביבתם לאור העובדה שהסופה ברברה חלפה רגע לפני תחילת הפריחה.

פסטיבל השקד – גליל בורוד לבן הוא אירוע מרחבי שאינו תחום במרחב או בזמן, אתר הפסטיבל מאגד תחת קורת גג אחת נוחה ונגישה את מרחבי השקדיות, בתי העסק באזור ומסלולי הטיול השונים. לא נדרש רישום או תשלום כלשהו אלא רק מול בתי העסק והאטרקציות עצמן.

מטרתו של האירוע היא להכיר לציבור הרחב את פריחת השקדיות המדהימה במלוא הדרה ויופיה ולחזק את העסקים המקומיים, בדומה לאירועי פריחה שונים בארץ ובעולם. באירוע צפויים להשתתף אלפי מבקרים ומטיילים וקהל היעד הוא משפחות המתגוררות מחוץ לאזור הגליל ושאינן נגישות בד”כ למרבדי פריחת השקדיות.

אתר הפסטיבל מנגיש לקהל המבקרים את מיקומי החלקות הפורחות של מטעי השקדיות אשר משתרעות על אלפי דונמים ויוצרות מחזה מרהיב של חגיגה ורודה לבנה. נוסף על כך, מציע הפסטיבל למבקריו מגוון פעילויות ומוצרים לכל המשפחה: סיורים רכובים בין שקדיות פורחות במשאית ספארי, נהיגה עצמית ברכבי קלאבקר וכמובן סיורים רגליים קצרים עם תחנות עצירה לצילום, וסיורים מודרכים ואינטראקטיביים.

פסטיבל השקד 2023 גליל תחתון
פסטיבל השקד 2023 פריחת השקדיות על רקע התבורץ צילומי רחפן: רון אלעד מנטל spark media

בין האטרקציות באזור פסטיבל השקד:

סדנאות מוצרי שקד, פארק אטרקציות עץ מודרני

מתחם אטרקציות ייחודי של דבש דבורים בכלל וצוף שקדים.

מגוון עסקים מקומיים: שקדים ומוצרים מבוססי שקדים של מפעל תוצרת השקדים מהגדולים בישראל, יינות מקומיים, זיתים, שמן זית ועוד.

מרכזי מבקרים: מוזיאון חצרות האיכרים בכפר תבור

המרכז למורשת הצ’רקסית בכפר כמא

אוכל בפסטיבל השקד

באזור הפסטיבל תמצאו מגוון מסעדות ודוכני פודטראקס במיקומים מקסימים, מארזי ארוחות לפיקניקים ועוד.

 

הפנינג משפחות בפסטיבל השקד

בתאריכים 25 בפברואר וב-4 במרץ 2023 יתקיים בפארק יוסי דולה בכפר תבור הפנינג לכל המשפחה (הכניסה ללא עלות), בצמוד לפארק ישנים מסלולי פריחה מדהימים.

כל אחד יכול להגיע באופן חופשי, באתר הפסטיבל יש גם הכוונה לנקודות ציון מדויקות בהן גם יש מקום להחנות את כלי הרכב בשולי הדרך או במקרים מסוימים בתוך כפר תבור גם יש חניה סמוכה לשטחי הפריחה. הפסטיבל מתקיים בשיתוף פעולה של המועצות: הגליל התחתון, כפר כמא וכפר תבור

אין עלות כניסה כלשהי, האירוע הוא בכל הגליל התחתון ואזור המושבה של כפר תבור ואינו תחום במקום ספציפי, לגישה למטעי השקדיות עצמן אין עלות כניסה וגם להפנינג בכפר תבור בשני סופי השבוע 25.2 + 4.3 הכניסה היא ללא תשלום.

התשלום הוא מול העסקים השונים כגון סיורים רכובים, סדנאות, הסעדה וכדומה.

בקשה חשובה! (ההפקה של הפסטיבל גם מציבה שלטים)
נא לא לקטוף ולא לפגוע בשקדיות, זו היא פרנסתם של חקלאי האזור ופרח אחד = שקד אחד

 

פסטיבל השקד 2023

שני סופי שבוע: 25 בפברואר  | 4 במרץ

פארק יוסי דולה – כפר תבור וברחבי הגליל התחתון וסובב תבור

לפרטים נוספים באתר הפסטיבל: www.varod-lavan.com

פרטי המקום
נשמח לדעת!



חינם

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות, ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה