פעילויות פסח 2023 בערבה הדרומית

עפיפונים בחולות סמר, שביל השלום, תיירות ערבה דרומית
עפיפונים בחולות סמר, צילום: תיירות ערבה דרומית

בין פעילויות פסח 2023 בערבה הדרומית מגלים אוצרות, סיורי שקיעה, תצפיות כוכבים, סיורי עששיות וסיור 12 השבטים בפארק תמנע, קטיף תירס ושוק לילה עם פעילויות לכל המשפחה בקיבוץ אילות, פעילות חממת 5 החושים ושף השמש בקיבוץ אליפז, סדנאות סבונים וגלידות חגיגיות לחג בטעמי חרוסת ומצה עם שוקולד בפונדק יטבתה, סיור מודרך ובניה בבוץ באקו כיף בקיבוץ לוטן, סיורים בפארק הצפרות ובחי בר יטבתה ופעילויות נוספות.

הערבה הדרומית, אזור המאופיין בחקלאות מדברית מציעה שפע של חוויות ומזמנת היכרות עם החקלאים בקיבוצי הערבה, חומרי הגלם הגדלים באזור, יצרנים מקומיים ושילוב בין טיולים לאוכל טוב. במהלך חודש אפריל וחול המועד פסח מציעים אתרי התיירות של הערבה הדרומית חופשה מלאת אטרקציות, סיורים ופעילויות לכל המשפחה.

 

פעילויות פסח 2023 בערבה הדרומית

 

פסח בפארק תמנע

פארק תמנע המשתרע על-פני כ-70 קמ”ר ושופע בתצורות נוף מרשימות. בין אתרי הטבע הרבים מוזמנים לבקר בהר בורג, הספינקס, הפטריה, הקשתות, עמודי שלמה ועוד. הביקור בפארק ברכבים פרטיים המשלבים קטעי הליכה בין האתרים השונים. הרוכשים כרטיס כניסה לפארק נהנים מכניסה חופשים במהלך 7 ימים מיום הביקור הראשון.

הרוכשים באתר ייהנו מ-5% הנחה מדמי הכניסה

 

מחפשים את המטמון: תמנעטמון

כתב חידה בעקבות חמיצר ואוצרות פארק תמנע. חושפים את אוצרות פארק תמנע בנתיבים מסתוריים העוברים בין מרכז המבקרים עד אגם תמנע, באמצעות פתרון כתב חידה של גדול חידונאי ישראל דן חמיצר.

מתי? 30/3-13/4

30/3-13/4

טיולי שקיעה בפארק תמנע

סיורים אל נבכי פארק תמנע בהדרכה מקצועית ומרתקת החושפת את סיפורם של כורי הנחושת בפארק. הטיול עובר בין האתרים המוכרים – הפטרייה, מסלול הליכה בקשתות, מכרה הנחושת, עמודי שלמה ולסיום מילוי בקבוק בחול צבעוני ברחבת האגם. המחיר – 59 ₪ למבוגר, 49 ₪ לילד
מתי? ימים שלישי חמישי ושישי ובנוסף ימי חול המועד בפסח בשעה 17:00

סיור 12 השבטים

סיור מרתק באוהל מועד על פי התאור המפורט בספר שמות וסיפורם של בני ישראל בצאתם ממצריים. הסיור כולל ביקור באתר הפטרייה והדגמת תהליך הפקת הנחושת, נמשיך אל אוהל מועד שברחבת האגם לביקור במשכן הכולל את המזבח, הכיור, המנורה, ארון הברית והנחושת ששימשה לבניית המשכן.
סיור 12 השבטים (parktimna.co.il)

המחיר: 59 ₪ למבוגר, 49 ₪ לילד

מתי? 4/4 ו-9/4 בשעה 17:30

תצפית כוכבים במטר המטאורים
תצפית כוכבים במטר המטאורים בפארק תמנע

תצפיות כוכבים בפארק תמנע

שמי הלילה של פארק תמנע מזמנים למטיילים בפארק חוויה מיוחדת עם אינספור כוכבים מעל הראש. באזור המתאים, על מחצלות, עם טלסקופ מקצועי תוכלו לשכב על הגב וליהנות מגרמי השמיים הזוהרים. בעזרת פנס לייזר תגלו היכן מסתתר  כוכב הצפון, תכירו עם הילדים את כיפת השמיים, תראו את מכתשי הירח ואת שביל החלב. המחיר – 79 ש”ח למבוגר, 69 ש”ח לילד

מתי? 914 ו-11/4 בשעה 20:00

 

טיול עששיות אל הפטריה בפארק תמנע
טיול עששיות אל הפטריה בפארק תמנע

סיור עששיות בתמנע

סיור לילי בין אתרי פארק תמנע הנצבעים בתאורה מרשימה בשעות הערב. הסיור המודרך מתחיל במרכז המבקרים בכניסה לפארק, עובר דרך עמודי שלמה המוארים, ביקור באמצעות תאורת העששיות במקדש האלה חתחור וסיום ברחבת האגם למילוי בקבוק בחול צבעוני.

המחיר – 69 ₪ למבוגר, 59 ₪ לילד

ימים שלישי וחמישי ובנוסף ימי חול המועד פסח, בשעה 19:00

 

פסח בקיבוץ אילות

בים בם בם – פסטיבל קטיף תירס בקיבוץ אילות

איזה כיף לקטוף תירס ולנגוס בו מיד אחרי הקטיף.

קיבוץ אילות מזמין אתכם לקטיף תירס בשדה הצמוד למטע התמרים.

חוויה טעימה במיוחד רגע לפני החג.

מחיר: 25 ₪ לתושבי אילת ואורחי אתרי הלינה של הערבה הדרומית: 20 ₪

3 באפריל 10:00 – 14:00

לפרטים – 08-6358816

 

שוק איכרים ושוק לילה בקיבוץ אילות

יריד חקלאי של מטעמים מקומיים, תוצרת חקלאית טרייה שנקטפה ערב לפני, לקנות מתנות מקוריות מאומני האזור ביריד שכולו תוצרת הארץ וליהנות מאווירת חג קסומה מלווה במוזיקה. תחנה מיוחדת ליציאה עם שאטלים לשדות התירס של הקיבוץ לקטיף של כל הטוב הזה , זן תירס סופר טעים שניתן לאכול גם במקום ללא בישול. עוד בשוק – יריד אוכל מוכן של קייטרינג כפות תמרים.

שוק איכרים 31/3 בשעות 7:30 – 14:30

שוק לילה 3/4 ו-13/4 בשעות 16:00-20:00

לפרטים: 08-6358816

סדנת נגרות עם סבא רפי

נוסעים בפסח דרומה ומחפשים פעילות לילדים בדרך לאילת או בחזרה? ביקור בביתו של רפי סער, חבר קיבוץ אילות, ממובילי החקלאות בערבה הדרומית, שפרש לגמלאות והחליט לעסוק בתחביב ישן ופתח נגרייה בה הוא יוצר צעצועי עץ מקסימים. המחיר לערכה – 180 ש”ח

3/4 החל מהשעה 16:00 | 10,12,14 באפריל בשעה 10:00

להרשמה – 052-2766014

פסטיבל בערבה
פסח בפארק הצפרות | צילום: נועם וייס

פסח בקיבוץ אליפז

חממת 5 החושים ושף השמש

כל יום בשעות 09:30-14:00

חוויה חקלאית בין מטעי התמרים ופרדס הפומלות של קיבוץ אליפז. סיור מודרך בין הערוגות והחממות המפיצות ריח תבלינים למרחוק. בואו לשמוע על האתגרים העומדים בפני החקלאים בערבה הדרומית, ללגום חליטת צמחים שנקטפו זה הרגע, לצלות ירקות בתנור השמש הייחודי הבנוי מצינורות ואקום ולתבל בצמחים מהשדה, ולבסוף ליהנות מירקות צלויים טעימים טעימים. אם תרצו בקשו שקית וקטפו צמחי תבלין לקחת הביתה או לחדר האירוח.

המחיר – 42 ₪ לאדם

חממת חמשת החושים-חקלאות מדברית bookit

 

אטרקציה באילת
כריש סנפירתן במצפה התת ימי | צילום: פארק המצפה התת ימי באילת

פסח באילת

תיאטרון אלעד אילת-אילות מזמין אתכם לבחור הצגה וליהנות מחוויה תיטארלית מדברית מיוחדת בפסח:

3/4 – אנפרנד

9/4 – It Must Be Love

10/4 – פטר והזאב

13/4 – Reefresh

15/4 – אנפרנד

19/4 – הזקן והים במצפה התת ימי

27/4 – חדר 201

הצגות באילת | Elad Theater | תיאטרון אלעד www.elad-theater.co.il

 

פסטיבל בערבה
פסח בפארק הצפרות | צילום: נועם וייס

הפנינג משפחות בפארק הצפרות

7-8/4 בשעות 09:00-13:00

הפנינג אביבי לכל המשפחה בפארק שהציפורים הכי אוהבות, הזדמנות מעולה להגיע ולגלות את עולמן של הציפורים. הדרכות מרתקות על חיי בעלי הכנף, תצפית באמצעות טלסקופ עא ציפורי המים ובראשם הפלמינגו, הדגמת טיבוע ומטרתו, תחנת איפור וקעקועים לילדים, בועות סבון, סיור דנסינג מוזיקלי, סדנאות יצירה ועוד.

כניסה והדרכה חינם.

לפרטים: www.traveltoeilat.co.il

 

פסח בקיבוץ יטבתה

סדנאות סבונים בפונדק יטבתה

ימים א’-ה’:  7:00-20:00, שישי:  7:00-16:00, שבת: 08:00-20:00

המוכר והידוע ובו מסעדה בשרית כשרה, בית קפה חלבי, חנות נוחות ומזכרות וגלידרייה עם גלידות בטעמים ייחודיים שמכינים בכל בוקר משמנת יטבתה טרייה. כשרים לפסח, ובנוסף, גלידות חגיגיות במיוחד בטעמי חרוסת, מצה עם שוקולד השחר ועוד.

פונדק יטבתה – יטבתה (yotvatapark.co.il)

יצירת סבונים מחומרים טבעיים – 9-10/4 בשעות 10:00-14:00

מוזמנים לפעילות חוויית ייצור סבונים טבעיים, ריחניים ומקושטים. חלק מחומרי הגלם בהם נשתמש זו שיבולת שועל ושמן קוקוס. אין צורך ברישום מראש.

מחיר למשתתף – 20 ש”ח.

לפרטים – עינב: 050-2289919

 

פסח בשמורת חי-בר יטבתה

חי-בר אקשן – מגוון פעילויות לפסח לכל המשפחה

בעלי החיים בשמורת חי-בר יטבתה מחכים לכם עם שלל הפעלות לחג הפסח – הדרכה במבואת הכניסה – כל שעה עגולה. היכרות עם בעלי החיים שנראה בסיור, בואו למשש קרניים ולנחש של מי הן.

יצירה – עמדות יצירה לילדים ולכל המשפחה

הקרנת סרטים – סרטונים קצרים יוקרנו במהלך שעות הפעילות – מה עושות החיות בשמורה

סיור עם הפקח – בכל יום בשעות 10:00 ו-16:00 מלווים את הפקח בשעת האכלת בעלי-החיים

תיבות בריחה – אתגר מרתק לכל המשפחה, דרך חידות ומשחקים יאפשר לכם להכיר את אסון הנפט שהתקיים בשמורת עברונה. אם פתרתם נכון תצליחו לפתוח את התיבה הנעולה. משך המשחק כשעה וחצי.

יש להזמין מקומות מראש באתר של רט”ג. הפעילויות כלולות בדמי הכניסה לפארק (28 ש”ח למבוגר, 14 ש”ח לילד), חינם למנויי מטמון.

איפה? פארק יטבתה
מתי? 7-12 באפריל בשעות 09:00-15:00

איפה ישנים בערבה?

הערבה היא לא רק הכביש בדרך לאילת… הרבה משפחות כבר גילו שהערבה יכולה להיות יעד מושלם לחופשה משפחתית או להאריך את החופשה וללון בערבה לפני או אחרי חופשה באילת במגוון אפשרויות לינה – החל מצימרים וחאנים ואתרי קמפינג, דרך אתרי גלמפינג ועד חניוני לילה ללינת שטח.

בערבה יש עשרות מקומות לינה כדוגמת סלינה צוקים, חאן ראש השיטה, חאן דרך הבשמים, חוות האנטילופות והקמפינג ליד האגם בפארק תמנע.

למידע נוסף על אטרקציות לילדים, מסעדות ומקומות לינה בערבה:  www.aravadesert.co.il  או בטלפון: 08-6616976

 

אין תגובות

השאר תגובה