למה ירוק?

בין כל המקומות והאטרקציות לילדים בארץ יש מקומות שאפשר להגדיר אותם כנקודות ירוקות (למרות שלפעמים הם באמצע המדבר…) מקומות שהקימו אנשים המנסים לחנך לחיים בשלום עם הסביבה, לקיימות ולשמירת הטבע ואיכות הסביבה.

מה שפעם היה נחלתם של אוכלי טופו הזויים שעברו לחיות במצפים נידחים בגליל ומיחזרו כל מה שזז, הפך בשנה האחרונה לטרנד הכי חם בארץ ובעולם, בעיקר בזכות אל גור שהצליח בסרטואמת מטרידהלהכניס את הנושא לראש סדר היום העולמי.

במדור הירוק שלפניכם נכיר מקומות ירוקים המתאימים לביקור עם הילדים, מקומות המדגימים ופועלים על פי עקרונות השמירה על הסביבה, חקלאות האורגנית, מרכזי מבקרים ומיחזור, בניה בבוץ, מרכזים העוסקים בהשבת בעלי חיים לטבע והגנה על בעלי חיים בסכנת הכחדה, צרכנות אקולוגית וחנויות אורגניות, סרטים והצגות על איכות הסביבה, אירועים ומאבקים סביבתיים ועוד.

בין המקומות שניתן למנות נמצאים המרכז לחקלאות אקולוגית בקיבוץ לוטן, ביו תור בקיבוץ שדה אליהו שבעמק בית שאן, הכפר האקולוגי החדש בנתיב הל"ה של להקת המחול ורטיגו, מרכז המבקרים שבפארק אריאל שרון ועוד.

גם במערכת החינוך הנושא נכנס השנה חזק לתכניות הלימודים ובטח כבר התבקשתם להעביר לגן או לכיתה השנה בקבוקי פלסטיק, עיתונים וקופסאות קרטון למיחזור – אצלנו לדוגמא הגננת המודעת מיקמה בכניסה לגן פח ענק שכל ילד התבקש להביא אליו מהבית בקבוקי זכוכית וההורים בסבב קבוע מזדכים עליהם ומעבירים את הזיכוי לקופת הגן לרכישת משחקים חדשים לגן.

אז למה ירוק? בשביל כולנו, בשביל הילדים שלנו ובשביל הדורות הבאים.

לרשימת הנקודות הירוקות…

להמלצות על ספרים, הצגות וסרטים…

מדור צרכנות ירוקה…

למילון המונחים הירקרק…

אין תגובות

השאר תגובה