הסל הירוק

האופנה הירוקה נכנסת בהדרגה גם למדפים ואפשר למצוא אותה גם ברשתות השיווק שהתחילו להציע מוצרים אורגניים ואקולוגיים, יש יותר ויותר חנויות ומסעדות המציעות אוכל אורגני ובגדים אורגניים לתינוקות:

סיבה למסיבה
תחליף חדש לכלים החד פעמיים מזהמי הסביבה העיקריים ביערות ובאתרי הפיקניק בארץ – ecoplatesהם כלים חד פעמיים מתכלים וידידותיים לסביבה שהגיעו לארץ כתוצאה מיוזמה מבורכת 
של שתי נשים שמייבאות את המוצרים העשויים מקני סוכר ותירס.
הכלים שמתכלים לחלוטין תוך90 –30יום ועשויים ממקור מתחדש כמו קנה סוכר, תירס, תפוחי אדמה וחיטה ומגיעים במגוון גדלים ודגמים.
ייצור כלים מחומרי גלם אלו לוקח פחות אנרגיה, לא רעיל במגע עם מזון, לא גורם לזיהום והם מתכלים תוך זמן קצר תוך צמצום כמויות האשפה, ירידה בהוצאות הפינוי והפחתת זיהום האוויר. 

הכלים מאושרים ע"י הFDAהאמריקאי ויכולים להכיל מים בטמפרטורה של עד°C100ושמן בטמפרטורה של עד°C120,ניתן לאחסנם במקרר עד שבוע ללא כל פגיעה בצורתם או איכותם והם מתאימים לשימוש במיקרוגל ואינם פולטים רעלים בתהליך החימום.

את המוצרים אפשר לרכוש בחנויות ברחבי הארץ או ישירות: 050-5338417 | 050-6552687  www.ecoplates.co.il

מי ירוק של אמא?
בגדים אורגניים לתינוקות אפשר למצוא בקטנצ’יק, חנות חדשה שנפתחה לאחרונה בדיזינגוף סנטר, כולם מיוצרים מ-100% כותנה אורגנית, המיוצרת בתהליכים ידידותיים לסביבה ולבני האדם, ללא ריסוס וללא שימוש בחומרי הדברה.
מי שעומדת מאחורי היוזמה החדשה היא שרון עינב, אמא ומעצבת בוגרת בצלאל במגמת אנימציה וקומיקס, שנחשפה לעולם הלבוש האורגני בזכות חברה ששלחה לה מקנדה פרטי לבוש אורגניים עם הולדת בנה עופרי (שגם משמש בזמנו הפנוי כפרזנטור של החנות…)

הקולקציה הנוכחית הנקראת“The Baby B’s”.פרפר דבורה וחיפושית(כולן מתחילות ב-B)לכל דמות בקולקציה צבע משלה עם איורים בסגנון קומיקס בעל קו קונטור שחור עבה. 
עיצוב הקולקציה נוצר מתוך תפיסה שבגדי תינוקות יכולים לזכות בעיצוב עם אלמנטים ואיורים גדולים ומודגשים, וזה הקסם והייחוד של הקולקציה. "

בגדים אורגניים לתינוקות

לתינוקות בגילאי0 עד 24 חודשים והמחירים גם ידידותיים יחסית לסביבה- לדוגמא: סינר:32 ש"ח, כובע עם מחושים:36 ש"ח, חולצות/מכנסיים:59 ש"ח, בגדי גוף:62 ש"ח, אוברול:87 ש"ח, שמיכה:119 ש"ח.

 השקדיה פורחת

מוצרי טיפוח אורגניים לתינוק

לסובלים מתפרחת החיתולים מוצעים מוצרי Nature’s Gate סדרה אורגנית לתינוקות הכוללת קרם החתלה, שמן תינוקות, ג’ל רחצה וקרם לחות אורגניים כולם מבוססת על נוסחה ייחודית המבטיחה הגנה יעילה ועדינה לעור התינוק, ומכילה רכיבים אורגניים בלבד הכוללים תמציות צמחים ושילוב של שמנים ארומתרפיים המרגיעים את עור התינוק, מספקים לו את רמת החומציות הדרושה לו ומגנים על עור התינוק מפני נזקי הסביבה.

המוצרים אינם מכיליםSLS,לא נוסו על בעלי חיים ואינם מכילים רכיבים מן החי. בנוסף הן המוצרים והן אריזותיהם בעלי תכונות התכלות טבעית שאינה פוגעת בסביבה.
להשיג בסניפים המובילים מרשת שילב ובבתי הטבע ברחבי הארץ
 

ידידותיק – מוצרים מבדים בשימוש חוזר

ידידותיק - מוצרים ידידותיים לסביבה

מוצרי ידידותיק נעשים בעבודת יד, בשיתוף פעולה יהודי ערבי, משאריות בדים, מצעים ובגדים ישנים.

המוצרים מיועדים למציאת חלופה אקולוגית למוצרים שאינם ידידותיים לסביבה, הם ניתנים לכביסה
ולשימוש חוזר ולדברי ענבל ואחינועם שמעצבות ומייצרות אותם עם הרבה אהבה -כל מוצר זוכה ליחס
אישי ומיוחד ואין שניים זהים בכל העולם.

בין המוצרים הידידותיים של ידידותיקסינרים להורים ולילדים: סינר ליאור -סינר לנשים וגברים, מעוצב עם כיס ומתלה למגבת ומגיע בצבעים משתנים, ליאוריק לתינוק-סינור לפעוטות, מתאים לתינוקות החל משלבי אכילה מוקדמים, ליאורצ’יק- סינר לילדים נלבש ללא קשירה, מגיע בצבעים שונים, כולל כיס, סינר גיא– סינר לגברים ונשים מצויד בכיס ובמתלה למגבת, גיאצ’וק -סינור לילדים, סינור עוטף, מכסה את כל הגוף, נקשר סביב המותניים מעוצב עם כיס,סל ידידותיק-נוצר במקור כתחליף לשקיות ניילון, גם הוא מיוצר אך ורק משאריות בדים ובדים בשימוש חוזר כך שאין שניים זהים בכל העולם, מתאים לנשיאת משקלים גדולים, מעוצב עם ידיות לנשיאה על הכתף. שקית סנדביץ’– שקית שנועדה להחליף את שקיות הסנדביץ’ מניילון שרובנו עדיין משתמשים בהן ועוד.

את המוצרים לראות באתרwww.native.co.il
ולהזמין בטלפון  052-5228917/8

תוצרת הבית – סבונים טבעיים

תוצרת הבית - סבונים טבעיים,  home-soap

סבונים טבעיים המיוצרים בבית משפחת דואק משוהם, שהגיעה לתחום, בעקבות חיפוש אחרי יישום הידע שצברו בתחום צמחי המרפא.
הסבון שמשתלט על כל חדרי הבית הריחני ביותר בשוהם, מיוצר במעבדה, בה יוצקים את התמיסה לתבניות עץ ולאחר4 ימים,
הסבון נפרס לרצועות ולפרוסות סבון בעזרת מכשיר מיתרים ידני.

לאחר 3שבועות של ייבוש הסבונים מועברים לארגון שק"ל (אנשים בעלי צרכים מיוחדים) לצורך עיטופם והדבקת התויות.
הסבונים מיוצרים עם אוריינטציה בריאותית ואקולוגית, ללא צבעים מלאכותיים – צבעם העדין נובע מצבעם המקורי של השמנים והפרחים.
הסבונים לא נוסו על בעלי חיים והם מתפרקים במלואם ללא נזק או זיהום לסביבה.

www.homesoap.co.il
טל’:03-9795648, סלולרי :054-4992053 

אור ירוק בקצה המנהרה

בסטודיו שוליים לעיצוב אקולוגי(eco design) של המעצב שולי לוין בבני ציון אפשר למצוא גופי תאורה המתאימים גם לחדרי ילדים ונוער, ריהוט ואביזרים לבית ולמשרד, כולם מחומרים טבעיים וממחוזרים.

בבסיס תפיסת הeco designעומד רעיון הצריכה הנכונה והמבוקרת במטרה לצמצם את הצריכה המבזבזת חומרים ומשאבים בתהליכי יצור מורכבים וביצירת מוצרים בעלי אורך חיים מוגבל הנזרקים אל הפח ומייצרים אשפה ומזיקים למערכת האקולוגית.
כהרחבה של אותה תפיסה, עובד לוין עם עמותת"גוונים"משדרות, המעסיקה אנשים עם מוגבלויות שתופרים את בדי הלבד לגופי התאורה של לוין, הבוחר לתרום בכך גם לסביבה האנושית ולקהילה, מעבר לסביבה האקולוגית.

סדרת גופי תאורה של הסטודיו נקראת ‘אקוספירה’ וכוללת גופי תאורה המעוצבים בהשראת חלוקי נחל וסלעים בצבעים שונים ועשויים מלבד, נייר ממוחזר או ליפה שעברו עיבוד עם חומר ידידותי לסביבה ומעכב שריפה.

לוין ממליץ כמובן להשתמש בנורותPLבאור צהוב וידידותי לסביבה ומזמין את לקוחותיו להחזיר את מוצריו אל הסטודיו שלו כאשר יסיימו להשתמש בהם ומבטיח למחזר בהם כל חלק אפשרי.
המחירים של גופי התאורה בסדרה נעים בין :300-1500 ₪

אפשר להתרשם מהמוצריםבאתר ולהשיג אותם בסטודיו במושב בני ציון בטלפון:09-7601475


אנרגיה ירוקה

אנרגיה ירוקה, בטריות ירוקות, סוללות נטענות, מטען מהיר לסוללות

מרגע שמצטרף במזל טוב תינוק חדש למשפחה, הבית שלנו הופך מהר מאוד לתחנת כח קטנה -הכל (חוץ מאיתנו בנתיים…)  עובד על סוללות, 
החל מהבייבי סנס מתחת למזרון של התינוק, המובייל שמסתובב מעליו, הנדנדה שבסלון ועוד המון צעצועים שפשוט לא זזים בלי סוללות. 

הפתרון הירוק

בארץ נצרכות מעל ל-60 מליון סוללות בשנה, הסוללות החד פעמיות, שרובן מגיעות לפח (ביננו – מתי פעם אחרונה נתקלתם במיכל למיחזור סוללות?),
מזהמות את הקרקע ומקורות המים והגיע הזמן לעבור לפתרונות חסכוניים ודידותיים יותר לסביבה. 
אחד הפתרונות לדוגמא הם סוללות נטענות שנקראותGP ReCyko+ בעלת טכנולוגיה המשלבת את יתרונות סוללת האלקליין החד פעמית בעלת יכולת
שמירת מטען גבוהה ואת יתרונות הסוללה הנטענת הרב פעמית.
הם ניתנות לטעינה ולשימוש חוזר, מפחיתות את הצורך ברכישת סוללות, מצמצמת עלויות וחוסכת טעינות חוזרות וצריכת חשמל מיותרת.
הסוללה שומרת על85% מהקיבולת שלה גם אחרי שנה ומתאימה למצלמות דיגיטליות, רמקולים, פנסים, ומגוון מוצרים לתינוקות.
להשיג ברשתות השיווק, חנויות החשמל ואצל היבואן -סמיקום לקסיס.
מחירים: מטען מהיר+4 סוללות 129 ש"ח. מטען איטי+4 סוללות 99 ש"ח.2 סוללות 39ש"ח,4 ב- 79 ש"ח.
לפרטים נוספים באתר:www.semicomlexis.co.il


העציץ הריק

איך לא חשבו על זה קודם? כל מי שיש לו גינה או יצא לו לקנות במשתלה עציצים וצמחים בודאי ראה שאין כל כך מה לעשות עם מיכלי השתילה ועציצי הפלסטיק המשומשים והם בד"כ הושלכו אחר כבוד לפח הקרוב.
אז זהו שלא עוד – במשתלות ונדי יצאו לאחרונה במבצע מתבקש שבו ניתן להחזיר את מיכלי השתילה הישנים וגם לקבל10% הנחה על צמחים חדשים. יוזמה מבורכת שכדאי שתאומץ גם על ידי משתלות נוספות.
במשתלה אפשר לראות ולרכוש צמחי בית וגינה בינהם צמחי מדבר אוסטרליים חסכוניים במים שבעלי המשתלה הביאו מארץ מולדתם ואיקלמו בארץ. 

משתלות וונדי בעין ורד בשרון, בשילת שליד מודיעין ובעד הלום, סמוך לכניסה הדרומית לאשדוד.

לרשימת הנקודות הירוקות…

להמלצות על ספרים, הצגות וסרטים…

למילון המונחים הירקרק…


 

אין תגובות

השאר תגובה