איך מקנים ערכים ירוקים לפעוטות?

איך מקנים ערכים ירוקים לפעוטות?

אחרי הקמפיין המפורסם והאפקטיבי בזמנו עם הסיסמא הקליטה"צא לנוף אך אל תקטוף"שהתחיל בבתי הספר וגני הילדים והצליח לצמצם כמעט לחלוטין את תופעת קטיף פרחי הבר בארץ הבינו שהשינוי הירוק יבוא גם הפעם מלמטה, או יותר נכון מהילדים.

ערוץ הופ נרתם גם הוא לגל הירוק ומשיק קמפיין מיוחד שירביץ בקטנטנים את התורה הירוקה שממנו הגיעו מספר טיפים והמלצות להורים שרוצים להקנות לילדים עקרונות ירוקים.

הנושא הירוק שהפך טרנדי בשנים האחרונות נמצא על סדר היום גם בגני ילדים והזאטוטים נחשפים לנושא כמו כל נושא אחר. אלא, שכמו כל תחום לימודי חדש חשוב להשלים את הלימוד גם בבית ולהפגין מעורבות הורית.

הנה כמה טיפים להקניית ערכים ירוקים ולהשלמת הלימוד הירוק של הילד

שמשו דוגמא אישית
כמו בכל דבר, ההתנהגות שלכם היא צורת הלמידה היקרה ביותר והנפוצה ביותר של הילד.

הדגמה
נסו לפשט את נושא הפחתת השימוש בניילון באמצעות ניסוי קטן הממחיש את התכלות החומרים בטבע: טבלו פיסת נייר וחתיכת ניילון במים והראו לילד איך הנייר מתמוסס והניילון לא.
אח"כ ספרו שהזבל המצטבר פוגע בכדור הארץ.

מיחזור צעצועים
מחזרו צעצועים יחד עם הילד: לקראת פסח ובכלל, עשו סדר בצעצועים. תנו לעמותות את אלה שכבר לא בשימוש או החליפו עם חברים.

השינוי מתחיל בבוקר  
ארזו יחד את הכריכים לביה"ס של האחים הגדולים בקופסת פלסטיק וותרו על השימוש בשקיות הסנדבי’צים הרגילות.

הסל הירוק
קחו איתכם לקניות בסופר סל רב פעמי, עליו יהיה אחראי הילד. זה גם ייתן שקט בקניות (תנו לילד להכניס לסל מוצרים בריאים שהוא בוחר) וגם יציג לו את האלטרנטיבה לניילון.

דפי טיוטא וצביעה
תשמרו את הטיוטות מהעבודה ותנו אותם לילדכם לציוריו. הסבירו לו שאפשר לעשות שימוש חוזר גם בנייר. הכינו עימו לימי הולדת בגן כרטיסי ברכה מנייר ממוחזר.

כמובן שיש עוד דרכים רבות להקנות הרגלים ירוקים וכל שינוי הוא מבורך – ואם כל זה לא עזר סיור קצר במרכז המבקרים של חיריהבטוח יעשה את העבודה…

 

אין תגובות

השאר תגובה