פסח ירוק?

מהערכות וחישובים עולה כי במהלך החג הקרוב ימצאו את דרכם לפח במסגרת נקיונות הפסח ואחרי הסדר למעלה מ-10 מליון בקבוקים ופחיות במקום לעבור למיחזור שעלולים לגרום לנזק סביבתי ולאבדן מצטבר של כ-4 מליון ש"ח שיכלו להתקבל כהחזר בעקבות חק הפקדון המקנה סכום של25 אג’ להחזרת מיכלים למיחזור.

במסגרת נקיונות הפסח לקראת החג צפויה פסולת רבה ובכללה מיכלי משקה, שחלקם בחזקת חמץ, למצוא את דרכה לפחי האשפה במקום למיחזור.

מבדיקת החברה עולה כי בכל בית אב בישראל ישנם בממוצע6-8 מיכלי משקה הניתנים למחזור לפי חוק הפקדון, ובסה"כ למעלה מ-12 מליון בקבוקים ופחיות – רבים נמנעים מלהביא את מיכלי המשקה לרשתות השיווק, בשל היתקלות בסירוב מצידן לקבל את המיכלים בעומסים שלפני הפסח ברשתות השיווק.

מעבר לכמות מיכלי המשקה המצויה באופן שגרתי בבתים, משבר המים של מי עדן ונביעות הביא בחודש האחרון לגידול בכמות המיכלים עליהם חל חוק הפיקדון הנמצאים בבתים היות והחברות חילקו ללקוחותיהן, במקרים רבים, בקבוקים קטנים במקום כדי המים.

באסופתא מעריכים כי למעלה מ-70% ממיכלי המשקה הכלולים בחוק הפיקדון ונמצאים במשקי הבית צפויים להיזרק לפח האשפה, במסגרת ניקיונות פסח של השבוע הקרוב. מבדיקת החברה עולה כי היקף הפלסטיק הצפוי להגיע בשבוע הקרוב למזבלות השונות, במקום למרכזי המחזור, צפוי לעמוד על כ-  250טון פלסטיק, מבקבוקי משקה קטנים בלבד.

דווקא לקראת הפסח חשוב להגביר את המודעות ליתרונות שבמחזור מיכלי משקה. אומר ירון ברדוגו, מנכ"ל אסופתא, "מעבר להשלכת הכסף לפח, מדובר בזיהום קרקע מיותר מהחומר שאינו מתכלה"אומר ברדוגו. "מעבר לכך"מוסיף מנכ"ל אסופתא, "בחלק מהמקרים על מנת לצמצם את הנפחים המזבלות שורפות את הפלסטיק וגורמות לנזק נוסף לסביבה ולפגיעה באיכות האוויר. אנו מנסים לצמצם תופעה זאת ע"י הגברת הנגישות של הציבור אל מרכזי האיסוף". 

במסגרת ההיערכות לפסח, החליטה חברת אסופתא, להציע לראשונה שירות של איסוף מהבית ומתן זיכוי במקום עבור מכלי המשקה, זאת במקביל להרחבת הפעילות ב-50 סניפי אסופתא הפזורים ברחבי הארץ.

לברור לגבי הסניף הקרוב או להזמנת רכב איסוף: 1-700-504-507

או באתר: www.asofta.co.il

 

אין תגובות

השאר תגובה