לקראת טו בשבט-חווה חקלאית על הגג של דיזנגוף סנטר

 

לקראת טו בשבט – חווה חקלאית על הגג של דיזנגוף סנטר

 

פעילות לקראת ט"ו בשבט: אליעזר והגזר, הגרסה האורבנית- חווה חקלאית על גג הסנטר מאפשרת לכל אחד להפוך לחקלאי. בלב ההמולה והחיים הדינאמיים והתוססים של העיר תל אביב, מתחיל פרויקט חדש, ירוק וייחודי בדיזנגוף סנטר, המציע שיטות גידול של ירקות וצמחי תבלין בסביבה עירונית בכל דירה תל אביבית

אנשים רבים מפנטזים על הרעיון לגדל בעצמם ירקות בביתם, אך רעיון זה לרוב שמור לבעלי גינות פרטיות. העניין הציבורי באורח חיים בריא ואורגני, רק הולך וגדל, לצד הרצון לשלוט במרכיבי המזון שאנחנו צורכים.

בדיזנגוף סנטר בתל אביב, המקדם את תפיסת הקיימות העירונית, החליטו להירתם לנושא ובתחילת שנת2015 יחלו בפרויקט חדש ירוק, חשוב וטרנדי –חקלאות עירונית, פרי שיתוף פעולה עם חברת ליווינג גרין.

במסגרת הפרויקט ירוק בעיר, יוקם על גג הסנטר מתחם חקלאות עירונית על בסיס השיטה ההידרופונית. במתחם מוצגות מערכות אישיות, משפחתיות ומסחריות של גידול ירוקים וירקות (חסות, תרד, תבלינים ועוד). את התוצרת החקלאית ניתן יהיה לקנות בהמשך בדוכן מיוחד ב’שוקיסטה’ – שוק איכרים אובני שמתקיים מדי יום חמישי בדיזנגוף סנטר.

מדי שבוע יועברו במתחם סדנאות לקהל הרחב בהן ילמדו המבקרים על חקלאות עירונית, יסיירו במתחם בו יוצגו הגידולים ואף יתנסו במערכות עצמן, בשתילה ובקטיף. בסוף הסדנה יקבל כל משתתף יקבל ערכת גידול אישית לגידול ירוקים (חסה, בזיליקום וכיוב’) .

השיטה ההידרופונית מאפשרת לגדל צמחי מאכל על גבי מים, ללא שימוש במצע כלשהו, כאשר חומרי התזונה של הצמחים מומסים במים. בשיטות אלו לא נדרשת אדמה, ולכן ניתן לגדל גם במרחב העירוני בשטחים שאינם מנוצלים (גגות, מרפסות וכו’). המערכות פשוטות לתפעול, כמות המזיקים משמעותית קטנה יותר, אין שימוש בהדברה כימית וקיים חיסכון אדיר במים ואנרגיה. 

אירועי טו בשבט בתל אביב, פעילויות לילדים בטו בשבט, אטרקציות לילדים, חווה חקלית בדיזינגוף סנטר

במקום ניתן יהיה לרכוש מערכות הידרופוניות ביתיות בגדלים שונים, בטווח מחירים של70 – 3000 ₪ 

הסדנאות ייערכו בכל יום שישי, לכ-8-12 משתתפים בגילאי 16 ומעלה, כשהראשונה מהשעה 9:00-11:00 והשנייה מהשעה 12:00-14:00, בעלות של 295 ₪.

סדנה למשפחות עם ילדים בני5 ומעלה, תתקיים ללא הרצאה הסברתית, רק סיור ופעילויות שתילה והאכלת דגים.

במתחם יקיימו בנוסף סדנאות לבתי ספר, למגזר העסקי, הציבורי והפרטי (בתיאום מראש).

היכן נרשמים? לחצו כאן…

 

צילום: מנדי פאלק

אין תגובות

השאר תגובה