ביטוח נסיעות לחו"ל-ברגע האחרון?

7.8.12מיכל וינר, מנהלת מחלקת ביטוחי פרט–תאונות אישיות, בריאות ונסיעות לחו"ל בחברת הביטוחAIG

בקיץ הקרוב צפויים לצאת לחו"ל כמיליון נוסעים. רגע לפני סערת הסידורים האחרונה לקראת היציאה לחופשה בחו"ל, חשוב לוודא שאנו מודעים וערוכים למקרי חירום שעשויים לקרות דווקא בארץ זרה. לדוגמא, מה עושים אם אחד מהנוסעים מתאשפז בחו"ל? מה עושים עם כאב שיניים פתאומי שמחליט לצוץ בחו"ל? ומה עושים אם הדרכון אבד, או שהמזוודה לא הגיעה ליעדה?

לדבריה של מיכל וינר, מנהלת מחלקת ביטוחי פרט בחברתAIG, ההבדל העיקרי בין החבילות הינו בכיסויים השונים ובגבולות האחריות. ביטוח שיתאים למשפחה שיוצאת לסיור מוזיאונים באירופה, עשוי שלא להתאים לביטוח ליוצאים לחופשת סקי בשוויץ. לכן, מומלץ לבדוק מה בדיוק כוללת כל פוליסה, ואם היא מתאימה לצרכים שלכם. כמו כן, חשוב לציין, כי ביטוח נסיעות לחו"ל ניתן לרכוש רק בעת השהות בארץ ולא ניתן לרכוש ביטוח מחו"ל. על כן מומלץ לברר ולרכוש מראש ביטוח מתאים לפני הנסיעה. חובת בדיקת התאמת הפוליסה לצרכים חלה על המבוטח בלבד.

באשר להתמודדות עם בעיות בריאותיות במהלך השהות בחו"ל, עלול להיות מצב בו נוסע יחוש ברע ויזדקק לטיפול רפואי. במקרה כזה עומדות בפני המבוטח מספר אפשרויות: האחת, לגשת לרופא מקומי או לבית החולים, בהתאם לצורך ולמצב הבריאותי. השנייה, לפנות טלפונית אל מוקד החירום הרפואי, דובר עברית, העומד לרשות המבוטחים ופועל24 שעות ביממה. מוקד זה מעניק סיוע בקבלת מידע, הכוונה וליווי בכל הקשור לטיפול הרפואי הנדרש.

מיכל וינר מספקת מענה לשאלות שיכולות לעלות בהקשר זה:

נסעתי עם בן/ת הזוג שלי והוא/היא אושפז בחו"ל, האם אני זכאי לפיצוי?
פוליסות רבות הן פוליסות זוגיות/ משפחתיות . במקרה בו המבוטח אושפז בבית חולים בחו"ל, תקופת הביטוח הסתיימה, ורופא קבע כי בשל מצבו הבריאותי אין באפשרותו לחזור לישראל במועד המתוכנן, ביטוח הנסיעות לחו"ל שלAIGמעניק כיסוי לרכישת כרטיס טיסה חדש. לכיסוי הוצאות אלו זכאי גם האדם שהתלווה למבוטח, אם הוא מבוטח ב- AIG .
בנוסף, אם לפי המלצת רופא, מצבו הבריאותי אינו מאפשר את חזרתו של המבוטח לישראל, והוא נדרש להאריך את תקופת שהותו בבית מלון בחו"ל, מעניק ביטוח הנסיעות לחו"ל שלAIGכיסוי עבור ההוצאות בגין השהות הנוספת במלון בחו"ל, הן למבוטח והן למלווה. הכל, כמובן, בהתאם לחבילת הביטוח שרכש וכקבוע בפוליסה.

יש לי כרטיס אשראי שמעניק ביטוח נסיעות לחו"ל חינם–האם אני מכוסה?
חברות כרטיסי האשראי השונות מעניקות ללקוחותיהן ביטוח נסיעות לחו"ל חינם, בהתאם לסוג כרטיס האשראי.
לפני כל נסיעה לחו"ל, יש חובה להתקשר ולהפעיל את ביטוח הנסיעות לחו"ל, על מנת שהכיסוי הביטוחי ייכנס לתוקפו. חשוב לדעת, שהכיסוי הביטוחי לא נכנס לתוקף באופן אוטומטי. ללא הפעלת הביטוח, לא זכאי מחזיק כרטיס האשראי לכיסוי ביטוחי. את הפעלת הביטוח חובה לבצע לפני היציאה לחו"ל, באמצעות שיחה טלפונית לחברת הביטוח. חשוב לזכור- הכיסוי הביטוחי ניתן למחזיק כרטיס האשראי בלבד. חובה לדאוג ולבטח מראש גם את בני המשפחה או החברים המתלווים לנסיעה.

טיילתי לבד ואושפזתי בחו"ל. מה עושים?
במקרה של אשפוז למשך מספר ימים בחו"ל, בהתאם לחבילת הביטוח שרכשת וכקבוע בתנאי הפוליסה, זכאי המבוטח המאושפז בחו"ל לקבל החזר להוצאות הטיסה של בן משפחה קרוב, שטס מישראל אל ביה"ח בחו"ל בו הוא מאושפז,על מנת לסעוד אותו בעת אשפוזו. הביטוח יכסה את עלות כרטיס הטיסה הלוך ושוב, מישראל ואליה.

מה עליי לעשות במקרה של כאב שיניים?
ביטוח נסיעות לחו"ל שלAIGמעניק כיסוי ביטוחי עבור הוצאות טיפול חירום ועזרה ראשונה לשיכוך כאבי שיניים, שניתן ע"י רופא בחו"ל. במקרה זה, מומלץ לפנות למוקד החירום הרפואי, הפועל7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה. לפי בחירת המבוטח, אפשר גם לגשת לרופא שיניים מקומי.

מה יקרה עם ילדיי אם אתאשפז בבית חולים בחו"ל?
במקרה כזה זכאי המבוטח שהתאשפז במהלך הטיול בחו"ל להחזר הוצאות הטסת ילדיו מחו"ל בחזרה לישראל. מדובר בילדים שנשארו בחו"ל ללא השגחה, כתוצאה מאירוע רפואי, שקרה להוריהם.

מה עליי לעשות אם עליי לקצר את השהות בחו"ל?
פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל שלAIGמעניקות כיסוי ביטוחי במקרה של קיצור נסיעה, , הנובע בין היתר ממחלה ואשפוז, ביטול טיסות עקב פרעות בארץ היעד בחו"ל ועוד מקרים שונים ומגוונים המפורטים בתנאי הפוליסה. במקרה זה זכאים המבוטח והמלווה אותו להחזר ההוצאות היחסיות ששולמו מראש וזאת בהתאם לחבילת הביטוח שרכשו וכקבוע בפוליסה.

האם צריך כיסוי ביטוחי להטסה רפואית לישראל?
ישנם מקרים בהם מצבו הרפואי של המבוטח, השוהה בחו"ל, מצריך את העברתו לישראל לצורך קבלת המשך טיפול רפואי. העברת המבוטח מצריכה לעיתים הטסה עם ליווי של צוות וציוד רפואי המותאמים למצב הבריאותי שלו. אלו עשויים להסתכם בעלויות כספיות גבוהות מאוד.
חשוב מאוד, לוודא, שפוליסת הביטוח כוללת כיסוי להטסה רפואית לישראל. AIGמציעה מגוון חבילות ביטוח, שחלקן כוללות כיסוי הטסה רפואית לישראל כחלק משאר הכיסויים, וללא תוספת תשלום. במקרים אלו, אין צורך לרכוש כיסוי ביטוחי זה כתוספת ובנפרד.

במקרה של אובדן/ גניבת מטען, מה עלי לעשות?
חשוב מאוד לשמור על הציוד האישי והמטען ולהבטיח, כי יישמרו נעולים ומאובטחים. דברים יקרי ערך, כגון תכשיטים, מצלמות, ציוד מחשב – חובה לשמור באופן אישי ולשאת בצמוד אליכם במהלך השהות בחו"ל. במידה והמטען נגנב למרות, ההשגחה הנדרשת, יש לפנות לתחנת המשטרה בחו"ל ולקבל אישור על גניבת המטען. במקרה של גניבה או אובדן של מטען שהיה באחריות צד שלישי, כדוגמת חברת תעופה, על המבוטח לדווח על כך לנציג חברת התעופה בשדה התעופה ביום האירוע, ולקבל אישור בכתב על הצהרתו לאובדן/גניבה.

ובאשר לאובדן / גניבת דרכון?
במקרה של אובדן או גניבת הדרכון, יש לגשת לתחנת המשטרה המקומית בחו"ל, לדווח על המקרה ולקבל אישור משטרה על הצהרתך על אובדן או גניבת הדרכון. עם אישור זה יש לגשת לנציגות הישראלית הקרובה, ולבקש שתנפיק מסמך נסיעה חלופי, שישמש כדרכון.
מומלץ לעשות העתק של הדרכון וכרטיסי הטיסה לפני היציאה מהארץ, ולקחת עותק נוסף שיונח במקום בטוח במזוודה. חשוב מאוד לשמור את כל המסמכים, הקבלות והאישורים המקוריים, שניתנו לכם עבור מקרי ביטוחי, שעשויים להיות מכוסים במסגרת ביטוח הנסיעות לחו"ל. מסמכים אלו יחסכו זמן רב ויידרשו במקרה של הגשת תביעה.

**כל המידע הנו חלקי בלבד וכפוף לחבילות הביטוח ולתנאי פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל המלאים שלAIGישראל חברה לביטוח בע"מ.

טיפים נוספים:
• מומלץ לצרף תג עם פרטים אישיים (שם, כתובת, מספר טלפון בישראל) למזוודה ולתיק הנסיעות.
• בהגיעכם לחו"ל, יש לוודא שהמזוודה והציוד שמורים במקום בטוח שהמלון או בית ההארחה מציע לנוחיות המבקרים: חדר נעול, כספת וכיו"ב. בנוסף למקום האחסון, נעילת התיק עם מנעול היא חלק מאפשרות השמירה הראויה של המטען. כמו כן, יש להחזיק בתיק צמוד פריטים יקרי ערך כגון: תכשיטים, מצלמה, מחשב נישא ועוד.

ומה באשר לביטוח דירה למותירים בית ללא השגחה?  AIGמציעה ביטוח דירה יומי לרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל:
חברת הביטוחAIGישראל, מציעה פוליסת ביטוח דירה יומי ללקוחות הרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל. הפוליסה הייחודית מעניקה אפשרות לכיסוי ביטוח לדירה ללקוחות שטסים לחו"ל ואשר אין ברשותם ביטוח דירה. ניתן לרכוש את הפוליסה למשך תקופה של עד60 יום, להבדיל מהפוליסות הקיימות בשוק, המחייבות את הלקוח לרכוש ביטוח למינימום של שנה.
במסגרת פוליסת ביטוח דירה יומי, החברה מציעה שתי חבילות. האחת כוללת כיסוי מבנה ותכולה, והשנייה כוללת כיסוי לתכולה בלבד. הכיסוי לביטוח המבנה הוא עד350,000 ₪ והכיסוי לביטוח התכולה הוא עד100,000 ₪.
בשתי חבילות הלקוח זוכה לכיסוי צד שלישי, עד לסכום של250,000 ₪, כשחבילות המחירים קבועות: עלות של 5.57 שקלים ליום לביטוח מבנה ותכולה, ו-3.77 שקלים ליום לביטוח לתכולה. האמור בכפוף לתנאי הפוליסה והחברה המלאים של איי אי ג’י ישראל חברה לביטוח בע"מ.

אודותAIGישראל
AIGישראל חברה לביטוח בע"מ, החלה לפעול בישראל במאי97′ תחת בעלות משותפת של עורק ושל קונצרן AIGהעולמי. לחברה רישיונות לעסוק בענפי ביטוח כללי וחיים: ענפי פרט (רכב, רכוש, רכב חובה ודירות), ביטוחי בריאות ותאונות אישיות, ענפי ביטוח מסחרי (ביטוח מקיף לבתי עסק, ביטוח אובדן רכוש, ביטוח הנדסי, ביטוח אחריות מעבידים, ביטוח אחריות לצד שלישי (הכולל ביטוח אחריות מקצועית וביטוח נושאי משרה ודירקטורים), ביטוח אחריות המוצר וביטוח חיים. מנכ"ל החברה: חווה פרידמן שפירא.
אתר החברה

אין תגובות

השאר תגובה