טיול עם הילדים בעקבות פריחת השקדיות בצובה שבאזור ירושלים

מה עושים בסוף שבוע עם הילדים? מטיילים בעקבות פריחת השקדיות בצובה שבהרי ירושלים

אמנם ראש השנה לאילנות יחול השנה רק בחודש פברואר, אך מוקדם מהצפוי כבר פורחות השקדיות באזור תל צובה שבקיבוץ צובה בהרי ירושלים, ותיירות צובה מזמינה את כל המשפחה לטייל עם המשפחה בסיור מקסים וחווייתי:

טיול משפחתי עצמאי או מודרך:
מגיעים עם הרכב לקיבוץ צובה עד למפעילOSG,חונים ומתחילים בעלייה לכיוון תל צובה. מבקרים בהר צובה ובשרידי המצודה הצלבנית, נהנים מנקודת תצפית מדהימה, מטיילים עד לעצי הזית והאלון העתיקים ביותר בישראל ומבקרים בנקבה התת קרקעית של עין צובה (בקיץ ניתן לטבול).
מתאים למשפחות (תינוקות במנשא גב)
מומלץ להזמין סיור מודרך בשם"תנ"ך עד תש"ח"  
יציאה מלובי מלון צובה בשבת בשעה10:00
חינם לאורחי מלון צובה,20 ₪ למשתתף מגיל 5.
יציאה לסיור מודרך בתיאום מראש בלבד
טלפון:02-5347090
מינימום של5 נרשמים

טיול קבוע עם מדריך בשבת בלבד.
אפשר גם לטייל באופן עצמאי ולקבל מפה עם הסברים בלובי המלון.

טיולי משפחות, טיולי שקדיות בירושלים, פעילות לילדים בירושלים
טיולי משפחות בעקבות השקדיות.

הר צובה ועין צובה:
שרידי הכפר הערבי סובה יושבים על חורבות המבצר הצלבני בלמונט. בפסגה, שרידי כנסיה צלבנית, מבנים רבים מהתקופה הערבית ובורות מים חצובים, ובמדרונות שרידי החומה. מפסגת ההר תצפית להרי ירושלים והרי חברון (אזור גוש עציון). ניתן לראות בקלות את שני המבצרים הצלבניים–נבי סמואל וקסטל שממזרח. מבצר בלמונט נחרב על ידי איברהים פחה ממצרים בשנת1835, על שרידיו הוקם הכפר הערבי סובה, שנכבש על ידי לוחמי הפלמ"ח במלחמת העצמאות.

עין-צובה היא מערכת נביעה תת קרקעית הזורמת מתוך שתי נקבות-נביעה חצובות באורך11 מ’וממספר כוכי נביעה קטנים נוספים, אל אולם תת-קרקעי חצוב ומקורה שנבנה, כנראה, בתקופה ההרודיאנית. רצפת האולם, המחולק על ידי אומנה לשני חדרים, מצויה בעומק של5.8 מ’מתחת לפני הקרקע, ושטחה39.5 מ”ר. קירות התמך מחזיקים מעליהם תקרות קשתיות, הבנויות מאבני גזית. המים מתנקזים אל מנהרה באורך43 מ’ויוצאים אל בריכה קטנה ששמשה כסביל–מקום מילוי מים והשקיית העדרים. ממנה נמשכת אמת מים חצובה אל בריכת איגום תת קרקעית, המרוחקת מהסביל כ-25 מ’. הבריכה אוגרת 235 מ”ק מים. המעיין תוחזק במשך כל הדורות והיווה את מקור המים הראשון של קיבוץ צובה. מי עין-צובה זכים, ניתן לשתותם ולהשתכשך בהם בימי הקץ. יש להשגיח על הילדים. 


הגעתם לטייל באזור?
תוכלו לקפוץ לקיפצובה וליהנות מפארק שעשועים עם רכבת הרים, קליעה למטרה, מתנפחים, משחקייה ואטרקציות נוספות לילדים…

לפרטים על קיפצובה…

אין תגובות

השאר תגובה