פסח בחינם?

6.4.2012עדי גורני

כבר קנינו מתנות לכולם, מילאנו את המקרר כאילו אנחנו צריכים צידה לארבעים שנה במדבר ועכשיו צריך למצוא בילוי שלא עולה יותר מ תרי זוזי; הנה מקבץ אפשריות קרובות ורחוקות , באוויר הפתוח  ,אבל לא רק. וכל זה בלי להזכיר (כמעט) את המילה קניון (בסוף לא התאפקנו). פסח (כמעט) בחינם- יש דבר כזה.

ברחבי הארץ

מופעי החוצות בפסטיבל הצגות הילדים של חיפה
בד"כ אנחנו לא ממליצים להגיעד במיוחד לאירועי חוצות שמלווים לפסטיבלים הגדולים (שבהם צריך לשלם) אבל הפעם, אחרי שהיינו אתמול בחזרות הגנרליות – אנחנו יכולים להמליץ בלב שלם על פסטיבל מופעי החוצות של פסטיבל הצגות הילדים בחיפה. שם ביימה דנה דבורין מופע מרשים ויפייפה שמשלב3 סיפורים מוכרים (אלאדין, המלך ארתור ומולאן הסינית) המוצגים בו זמנית על הבמה. היינו. מומלץ ובחינם ושווה לנסוע במיוחד עד חיפה!.
פסטיבל הצגות הילדים בחיפה…


מבצע בנק הפועלים
45מוזיאונים, אתרים ואטרקציות יפתחו לציבור בחינם בכל ימי חול המועד כחלק מפרויקט"פועלים למען תרבות, טבע ויופי".מדובר במבצע שנערך זו השנה השמינית בחסות בנק הפועלים,במבצע פסח בחינם של בנק הפועלים. וכדי לנצל את ההטבה ולהקדים את התורים הארוכים מומלץ להגיע מוקדם.
פסח בחינם עם בנק הפועלים…

 

פסח חצי חינם: מרכזי חווידע:
איפה ומתי?
חווידע, רחובות, חווידע, בת ים וחווידע כרמיאל בימים נבחרים במהלך חול המועד ובתאום מראש.
מה בתכנית? פעילות פסח מיוחדת מביצים ועד כתב חרטומים מנקודת מבט מדעית וסקרנית
 שווה במיוחד:8.4 יום א’ בשעה16:30 פעילות בנושא ציפה ובניית קטמראן במסגרת חוג אוויר, ים יבשה בת ים.
פעילויות פסח בחווידע…

חברת חשמל
איפה ומתי?
מרכזי המבקרים חיפה, חדרה, אשקלון8-12 באפריל יש לתאם מראש.
מה בתכנית?סיור מודרך על משק החשמל בישראל, תכנון ארוך טווח, טכנולוגיות חדישות, איכות סביבה, היסטוריה והנחלת מורשת. איך מופק החשמל ואיך הוא מגיע לכל בית ומפעל ? במה כרוך ייצור החשמל ? איזו דרך הוא עושה עד שהוא מגיע לשקע שבקיר?
שווה במיוחד: מרכז המבקרים חוות חפצי-בה (סמוכה לחדרה) מספר את סיפור החווה החקלאית של אגודת נטעים מראשית ההתיישבות בארץ ישראל (1906). אפשר לשלב גם ביקור במרכז המבקרים בתחנת הכוח אורות רבין הסמוכה.
פסח במרכזי המבקרים של חברת חשמל…

דרום

פארק הילדים בבאר שבע
מתי ואיפה?
10-11באפריל, פארק הילדים

מה בתכנית?
פסטיבל המשפחות הגדול בנגב במסגרת אירועי פסח2012 בבאר שבע עם עשרות מוקדי פעילויות ואטרקציות לילדים, בימות מופעים, מתחמי יצירה, מתחם הלו קיטי, מתחם רחוב סומסום
שווה במיוחד: סיורי סגוואי לגדולים או אופניים לכל המשפחה
פארק הילדים באר שבע…

ירושלים

מרכז המבקרים של בנק ישראל: 

מתי ואיפה? 8-11/4בנק ישראל, ירושלים. מדי יום יערכו  4סיורים שמשך כל אחד מהם כשעה וחצי9:30–11:00,11:00–12:30,12:30–14:00,14:00–15:30,יש לתאם מראש: mevakrim@boi.org.il

מה בתכנית?
הצגת תפקידיו העיקריים של הבנק המרכזי ותרומתו לכלכלתה של מדינת ישראל; הצגת תולדות המטבע בארץ והשתקפות מורשת העם והמדינה בעיצוב השטרות והמעות.
שווה במיוחד: מטבעות עתיקים מימי המדינה שבדרך.
מרכז המבקרים בנק ישראל…

בית ילין במוצא

מתי ואיפה?מוצא,   8-10/4בשעות10:00-16:00  

מה בתכנית?
ביתו של יהושע ילין שהיה בין יוזמי הקמת המושבה מוצא ב-1894 והיה בין הראשונים אם לא הראשון ממש, שיזם, תכנן וביצע מהלך של"יציאה מן החומה".
שווה במיוחד:ניתן לשלב פיקניק משפחתי וסיור מודרך הכרוך בתשלום סמלי.http://www.shimur.org

מרכז הארץ

פסטיבל ציפורים ביפו
מתי ואיפה? 8-9באפריל, בין השעות10:00-18:00 נמל יפו

מה בתכנית? סיורים אקולוגיים, שעת סיפור לילדים, הקרנת סרטים, דוכנים, פינת יצירה ותערוכת צילומים של ציפורים בעיר שצולמו על ידי ילדים , נוער ומבוגרים.

שווה במיוחד: סיורים של החברה להגנת הטבע שיוצאים מדי שעה עגולה.
פסטיבל הציפורים ביפו…
 


פסטיבל ירוק בראשל"צ
מתי ואיפה?
11-12באפריל2012, בין השעות 11:00-17:00.

מה בתכנית?עיר מוקטנת בת קיימא – מתחם פסטיבל ססגוני הבנוי כולו כעיר ירוקה לילדים, עם רחובות, חנויות, גן ציבורי, בנק, כיכרות ומתחמי הפעלה וסדנאות בתוך חנויות,

שווה במיוחד: גן שעשועים אקולוגי, בו יופעלו מתקנים צבעוניים כמו קרוסלה, רכבת, תיבת נגינה ועוד ע"י דיווש באופניים.
פסטיבל ירוק בראשלצ…


חשמל ירוק -בטר פלייס

מתי ואיפה? 8-11באפריל, מרכז המבקרים שלBetter Place,פי גלילות בתיאום מראש.
מה בתכנית?מרכז המבקרים שלBetter Placeממוקם בתוך אחת החביות המוכרות במתחם פי גלילות.
במהלך ימי החג יתקיים במרכז הפנינג פסח, במסגרתו יוצג חזון התחבורה החשמלית של החברה, יופעלו סדנאות יצירה לילדים ועוד אטרקציות רבות. תוקם פינת יצירה ועמדת טאבון ברוח חג הפסח בה יוכנו מצות ותה צמחים.
שווה במיוחד:המציגים רשיון נהיגה בר תוקף יוכלו להתנסות ולנהוג ברכב חשמלי.
פסח במרכז המבקרים בטר פלייס…

 

       
מכון איילון
 מתי ואיפה? רחובות חול המועד:16:00-08:30 , ימי ו’ : 13:00 סיור אחרון, בשבתות וחגים ב- 15:00 סיור אחרון.    http://www.shimur.org/                   
מה בתכנית? סיור מודרך במפעל תת-קרקעי של ארגון"ההגנה"שייצר בחשאי כדורים לתת-מקלע בתקופת המנדט.
שווה במיוחד: ערב בסגנון פלמ"ח–כולל סיור במוזיאון,  קומזיץ, מספר צ’יזבטים, שירה בציבור בלוית מנגן באקורדיון וארוחת ערב ישראלית (לקבוצות מעל35 איש).


פרדס מינקוב 
מתי ואיפה? רחובות חול המועד פסח8-11.4.2012 בין השעות 9:00-14:00, אתר הפרדסנות ע"ש מינקובhttp://www.shimur.org/  
מה בתכנית? פרדס מינקוב היה הפרדס הראשון ברחובות, ולימים זה שיניע את האזור להפוך למרכז פרדסנות, שימשוך אליו אנשים כמו רחל המשוררת, א. ד. גורדון וחברי קבוצת כנרת. מרכז מבקרים מציע הכרות עם כל זני פירות ההדר, באמצעות פעילות חינוכית וחוויתית מיוחדת.
שווה במיוחד: כששימור פגש מחזור פעילות ייחודית לכל המשפחה בנושאי שימור ומחזור, כולל סיורים מודרכים באתר המשוחזר וסדנאות יצירה לאביב מחומרים בשימוש חוזר.30 ₪ לילד, 10 ₪ למבוגר.

בית הספר החקלאי מקווה ישראל 
 מתי ואיפה? חולון10.4.12 – 11.4.1210:00-16:00 .סיורים בשעה10:00 בתאום מראש http://www.shimur.org/  
מה בתכנית? בית הספר החקלאי הראשון בארץ ישראל מציע מסלול סיור במבנים העתיקים מסוף המאה ה19.
שווה במיוחד: גן בוטני מופלא, עשיר בצמרות עתיקות ועתיר סיפורים על אנשים ועצים. הסיור מלווה בהפעלות חינוכיות לילדים וצפייה בסרט"לאורך שדרת הדקלים",בכיכובו של גורי אלפי.

בית בן-גוריון
 מתי ואיפה?8-11/4 10:00-16:00 תל אביב http://www.shimur.org/  
מה בתכנית? בית בן-גוריון נבנה בשנים1930-1931 על אדמת הקרן הקיימת, בתוך מה שהוגדר כשכונת הפועלים הראשונה (פועלים א’). פולה ודוד בן גוריון הורישו את ביתם- בו לוטשה מגילת העצמאות ונכתב נוסחה הסופי – למדינת ישראל.
שווה במיוחד: פינות יצירה, הקרנת סרטים וקטעי ארכיון וסיור מודרך ללא תשלום.

בית לח"י (יאיר שטרן)
מתי ואיפה?8-11/4 רחוב שטרן 8 תל-אביב. http://www.shimur.org/  
מה בתכנית? מוזיאון לח"י הוא אתר התרחשות אותנטי המציג ומתעד את קורות מחתרת לח"י. בדירה בקומת הגג, ברחוב מזרחי ב’, בשכונת פלורנטין, נתפס ונרצח ע"י הבולשת הבריטית, מחוללה ומפקדה של לח"י אברהם שטרן – ‘יאיר’. הדירה בה התגורר בימיו האחרונים נשתמרה על רהיטיה המקוריים. בחדר מוקרנת תכנית אור-קולית על חייו, פועלו, הישגיו והירצחו של ‘יאיר’.
שווה במיוחד: ההצגה  ‘אהבה בין השורות’ – מחזה מקורי המבוסס על סיפורים ומכתבי אהבה,זוהי חוויה תיאטרלית ייחודית בה השחקנים הם חלק מהקהל, ההצגה איננה על במה והמוזיאון הוא התפאורה. זמני ההצגה: שני9/4 בשעות: 11:00,13:00 ו-15:00 . יש לקנות כרטיסים מראש.


צפון

מתי ואיפה? מחנה המעפילים בעתליתhttp://www.shimur.org/  חול המועד וערבי חג9:00-16:00 (סיור אחרון ב- 12:00 )
מה בתכנית? אתר לאומי המשמש כמרכז חינוכי ללימוד תולדות ההעפלה לארץ ישראל ולהנצחת גבורת הלוחמים. במקום סיור בדגם אניית המעפילים"גלינה"הכולל חזיון אור קולי; משחקי מחשב מולטימדיה אינטראקטיביים, ביקור בצריפים של מחנה המעצר, וספרייה חינוכית היסטורית.
שווה במיוחד: סיורים מודרכים בכל שעה עגולה.25-30 ₪

מתי ואיפה? עין שמרhttp://www.shimur.org 8-14/4,כל יום מ-10:00-15:00.
 מה בתכנית? זו ההתיישבות השיתופית הראשונה בשנות ה-20 של המאה הקודמת. בקיבוץ פועל מוזיאון ‘החצר הישנה’ – אתר חינוכי המציג את סיפורו של הקיבוץ דרך תיאור חווייתי של ימי ראשיתו.
 שווה במיוחד: תצוגה חדשה של טרקטורים וציוד חקלאי מראשית המאה. הדרכות מגוונות לכל הגילאים, פינת סיפור לילדים, פעילויות יצירה ומשחקים לכל המשפחה. סיור בעגלה רתומה לטרקטור בקיבוץ של היום כולל ביקור ברפת. ( ילד ומבוגר (מ-2 ומעלה ) 25 ₪)

מתי ואיפה? תחנת כפר יהושע–אתר רכבת העמק   8/4- 12/4
מה בתכנית? שבעה מבני אבן מרשימים בסגנון טמפלרי וגם מגדל מים ובאר. תצוגה מרהיבה המספרת את סיפורה של רכבת העמק ותחנותיה העיקריות ואת ההווי שאספה סביבה עם השנים.
 שווה במיוחד: שני קרונות של רכבת ישראל משנות החמישים, שרידי קרון משא אותנטי של רכבת העמק ושני שרידי קרונות עגלה מרכבת העמק. סיורים מודרכים וטיול אופנים בעקבות רכבת העמק (מגיל13) בתאום מראש.  10 ₪לאדם

משטרת טיגארט
מתי ואיפה? בנהלל (כביש75 בכניסה למנשיה זבדה אזור צומת נהלל)
מה בתכנית? מצודת משטרת נהלל, היושבת בנקודה אסטרטגית על קו התפר שבין נצרת ליגור שוקמה לאחרונה והוקם בה מרכז מבקרים למורשת השוטר והנוטר העברי בארץ.
שווה במיוחד: קוֹלְפָּאק , בָרֶט וכובע אוֹסטרלי – סיפורה של משטרת נהלל ההיסטורית, סיורים מודרכים באתר בתאום מראש.www.shimur.org.il

המוזיאון לראשית ההתיישבות
 מתי ואיפה? בקיבוץ יפעתwww.shimur.org.il
מה בתכנית? סיפורם של חלוצי העלייה השנייה והשלישית, שהתיישבו בעמק יזרעאל. אורחות חייהם, כלי עבודתם, האוהלים, הבתים, חיי הילדים והמבוגרים.

שווה במיוחד: תערוכת אמנות"בהתאם לכללי הטקס" 

חצר כנרת 
 מתי ואיפה? קבוצת כנרת8-12/4 מ 9.00 – 16.00
מה בתכנית? חצר כנרת הייתה מעין מעבדה, כור היתוך בו התגבשו הניצנים הראשונים של רעיונות חברתיים, כמו הקבוצה והמושב. כאן חיו ופעלו אישיים מרכזיים בתולדות היישוב בארץ: א.ד. גורדון, רחל המשוררת, האגרונומית חנה מייזל, ברל כצנלסון, זלמן שז"ר ועוד. במקום פועל מרכז הדרכה ומבקרים – העלייה השנייה וההתיישבות בעמק הירדן.
שווה במיוחד: סיור בעקבות חלוצים ויצירות ספרותיות, פעילות חוייתית המחייה ספורים מקומיים , וסרט באסם"מחלונה של רחל".

חוויית נהריים
מתי ואיפה? באתר גשר הישנה,  8-11/4 http://www.shimur.org/  
 מה בתכנית? הסטארט אפ של ראשית המאה הקודמת – מפעל חשמל הידרואלקטרי בין הירמוך לירדן. מיצג אורקולי יוצא דופן להמחשת פעילותה של תחנת הכוח. סיפורם של אנשי בראשית שהתיישבו במקום, נאחזו בקרקע, הפריחו את השממה והגשימו את חזונם.
שווה במיוחד: תצפיות נדירות על גשרי הירדן והציפורים בנדידתן, מפגש נוסטלגי עם רכבת העמק. סיורים מודרכים.

אם הגעתם עד כאן ועוד נשאר לכם זמן  ,אפשר להיכנס לקניון. הקניונים מציעים שלל פעילויות במהלך החג, מופעים וסדנאות לקטנטנים. כל אלה בחינם. השאלה האם בסופו של דבר זה לא יעלה לכם גם בקצת שופינג על הדרך.

 

 

אין תגובות

השאר תגובה