איפה מבקרים בחג הביכורים?

22.5.2012עדי גורני 

כבר שבוע שהילדים שלנו מזמרים בשיבוש מתוק ‘סלינו ביכורים’ וסוף השבוע הארוך שסידר לנו החג מאפשר לבקר בפינות החי ולצפות ב’ביכורים’ הולכים על ארבע, פועים, גועים ויונקים בשקיקה.
 
קבלו מבזק הודעות מהחסידה על ההמלטות האחרונות- אפשר לוותר על פרחים או שוקולד כמקובל אצלינו ולקפוץ להגיד"מזל טוב".בעונה הזו מומלץ לבקר בפינות החי בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות אחר הצהריים המאוחרות אז נעים יותר גם לנו וגם לבעלי החיים. זו הזדמנות לבדוק מול הזאטוטים איך מתנהגים הקטנים שמעבר לגדר (יש להם מוצץ?) לקנא באמהות שנהנות מחופשת לידה בלי דאגות… ולשנן איך קוראים לתינוק של האיילה ואיך קוראים לתינוק של הסוסה.
 
ביכורים בספארי
 
בבון נולד

לאמא בבונה סיגל נולד בבון שחור. הוא נראה חזק מאוד וחיוני, סיגל מניקה אותו ומטפלת בו, הוא מעז מידי פעם לרדת מהידיים שלה והיא מאפשרת לו. זה מראה שיש לה ביטחון גם באימהות וגם מבחינת המעמד שלה בחצר. אמא סיגל היא נקבה בת5 והיא כבר היא אמא בעצמה.

שבועות בספארי, קופים בספארי, בבונים, בבון זה קוף, קוף בגונגל, תמונה של בבון, תמונה של קוף
בבון זה קוף?… שבועות בספארי. צילום: טיבור יגר.
 

סטינג הזכר השליט בחצר, חושב בטעות שסיגל היא הבת שלו ולכן הוא שומר עליה וגם על הגור החדש שלה. סטינג מזדקן ומאבד מכוחו אבל עדיין מצליח לשלוט בחצר בזכות תבונתו. בכל פעם שיש מריבה הוא לוקח את כל הנקבות הצידה ושומר עליהן. כך הוא נמנע מהקרב. האסטרטגיה שלו מוכיחה, שמנהיג טוב בקבוצת הבבונים, לא צריך להיות הכי חזק, אבל ללא ספק צריך להיות מאוד חכם.
סהרה הקטנה הג’ינג’ית בת השנה, מגיעה ומתיישבת ליד הגור השחור ומנסה לשחק איתו. היא מתעניינת בו מאוד ובקרוב בוודאי נראה אותם יותר ויותר ביחד.

שבועות בספארי, חיות בספארי, למור, למורים, גור של למור, תמונה של למור
מדגסקר זה כאן – למורים בספארי ברמת גן. צילום: טיבור יגר
 

המלטה של גור למור בחצר הלמורים ממדגסקר
אמי, נקבת הלמור היא בת11. באופן מפתיע לגילה במושגי הלמורים, נולד לה גור נוסף. בניגוד להריונות קודמים הפעם היה זה גור אחד ולא שניים כמו בהמלטות קודמות.
בשלבים המוקדמים האלה עדיין לא יודעים אם מדובר ב גור זכר או גורה נקבה. למרות שבחצר יש בעיקר זכרים הם כל הזמן מרימים את התינוק החדש ומחבקים אותו.

בחג שבועות הקרוב יתקיימו בספארי הדגמות של גז בחצר משק החי וסיורים מיוחדים ייצאו אל בעלי החיים החדשים שנולדו לאחרונה בספארי.
עוד על הספארי…

עושים חיים בחי-כיף

 במבי - ביכורים בשבועות, פעילות לשבועות, תמונה של במבי, אטרקציות לשבועות, חי כיף ראשון לציון, חי כייף ראשון לציון
בא לשכונה במבי חדש – החי-כיף ראשון לציון. צילום: מיטל תמם
 

במבי – הריאליטי
לפני שבועות אחדים הגיח לעולם אייל נקוד חדש וחמוד – במבי העונה לשם יוסי. הבמבי החמוד עקב אחרי אימו בחצר וינק ממנה לעיתים מזומנות חלב טעים ומזין. אך לאחר מספר ימים אמו זנחה אותו והוא נמצא על ידי צוות מטפלי החי-כיף בחצר האיילים מלוכלך ומיובש והיה בסכנת חיים. יוסי הובהל אל מרפאת הגן, נעשו מספר פעולות מצילות חיים ולשמחת כולם מצבו התייצב. המטפל ריי נבחר להיות אב מאמץ ליוסי שדי מהר למד לינוק מבקבוק חלב טעים. גדל והתפתח וכעת הוא משתובב לו בחצר האיילים.
בגיל חצי שנה יתחילו לבצבץ לו קרניים, והן תנשורנה כל שנה ותצמחנה שוב עד אשר יגיעו למימדים המרשימים ביותר.

שבועות, כבש רעמה בחי כיף, תמונה של כבש בר, אטרקציות לשבועות
גדי וכבש הרעמה – זה עז או כבש? צילום: מיטל תמם
 

גדי ושה
בתזמון מושלם עם שבועות נוספו גם למשפחת כבשי הרעמה בחי-כיף, צמד חמד זוג גדיים. משפחת כבשי הרעמה (עבדקן הרעמה) היא מוותיקות החי כיף, והיא נמצאת בו למעלה מ-20 שנה . המשפחה מונה שני זכרים בוגרים ושתי נקבות ובמהלך השנים העמידו שושלת צאצאים ענפה שרבים מהם מפארים פינות חי ברחבי ישראל.
מקורם של כבשי הרעמה בהרי האטלס אשר במרוקו, שם הם נמצאים בסכנת הכחדה עקב הרס שטחי מחייה וצייד בלתי מבוקר. כבש הרעמה הוא בעל חיים המשמש חוליה מקשרת בין הכבש לעז. יש לו סממנים אופייניים לעיזים וגם לכבשים. לזכרים רעמה מפוארת הגולשת לכל אורך הצוואר, הם גדולים משמעותית מהנקבות וזכר בוגר הוא בעל כוח אדיר ועשוי להגיע למשקל של מעל100 קילוגרמים. כבש הרעמה הוא בעל חיים מאוד טריטוריאלי ולא יהסס להרוג כל פולש המאיים על אזור המחייה שלו ולכן נבנתה עבורם בחי-כיף חצר מיוחדת להם שבה הם מרגישים בטוחים ואינם מאיימים על דיירים אחרים.
שבועות, פלמינגו בחי כיף, בעלי כנף, תמונה של פלמינגו, ציפורי מים נדירות, אטרקציות לשבועות
החי כיף – כאן גרים בכיף… צילום: מיטל תמם

אהבה בשחקים

גם העופות פעילים מאוד בעונה הזו. הם עסוקים בחיזור, קינון וטיפול בגוזלים. בחי-כיף נמצאת להקת הפלמינגו היחידה בישראל המתרבה. הלהקה כבר החלה במלאכת החיזור ובניית הקינים, צוות המטפלים הציף את איזור הקינון ולפי ניסיונם הפלא עומד להתחיל בימים אלה ממש.

כל הפרטים על החי-כיף…

 

מבקרים גם בחווה בגבעה בקיבוץ גבעת ברנר


מזל טוב לקלת רגל
 לאיילה העונה לשם"קלת רגל",נולד עופר חמוד. העופר כמו הוריו בצבע חום עם נקודות לבנות (ממש כמו במבי). הילדים שעובדים בחווה בחרו לו את השם"שמש".שמש מסתתר רוב שעות היום בין השיחים ולעיתים מצטרף להוריו בשעות הארוחה.

שבועות בחווה, ארנבות, תמונה של ארנבת, גורים של ארנבת, ביכורים לשבועות

 
בית תינוקות בארנביה
מזל טוב גם בארנביה. האימהות של חודש מאי בחרו להמליט ולגדל את הגורים ביחד, בדיוק כמו בקיבוץ, ובנו קן מרופד משותף. כל אחת מהן המליטה בתורה. עכשיו יש בקן כ-10 גורים שמצטופפים אחד עם השני בזמן שאמותיהם אוכלות או יוצאות לפינת הליטוף.
 

 

אין תגובות

השאר תגובה