תזזים-פעילות חדשה לילדים במוזיאון הילדים בחולון

23.8.2012מבלים עם הילדים

מוזיאון הילדים הישראלי בחולון מתרחב וחונך את מרכז בגובה העיניים המחודש במתחם המוזיאון עם תזזים – תערוכה חדשה לילדים. מרכז בגובה העיניים שפעל עד לאחרונה במרכז חולון עבר למשכנו החדש במתחם מוזיאון הילדים וייפתח בתחילת אוקטובר עם תזזים – תוכנית ובה האמנות מומחשת בקצב, תנועה, תיאטרון, אנימציה וחוויה אור-קולית.

עד כה פעל מרכז בגובה העיניים מחוץ למתחם מוזיאון הילדים במרכז העיר חולון. המבנה החדש בעיצובן המיוחד של ורד עוזר וסמדר גופן- חברת"נקודת מפנה",כולל מתחמי חוויה ופעילות המשלבים טכנולוגיות מתקדמות אורקוליות, אודיו-ויזואליות ואינטראקטיביות.

מיקומו של מרכז בגובה העיניים במתחם המוזיאון מצטרף לפעילויות הרבות המתקיימות במוזיאון הילדים הישראלי: מסלולי המוזיאון החושפים את הילדים לעולם הפנימי של הרגשות והחושים, הפרויקטים: ‘דיאלוג בחשיכה’, ‘הזמנה לשקט’ ו’דיאלוג עם הזמן’ שהושק לאחרונה. מרכז בגובה עיניים מכניס את הילדים לעולם האמנות באמצעות מוסיקה, תיאטרון תנועה אנימציה ויצירה אישית עצמית.

העיקרון על פיו פועל"בגובה העיניים"הוא אותו עיקרון המלווה את כל פעילויות מוזיאון הילדים: התנסות אישית ופעילות אקטיבית של המבקר. עיקרון זה מאפשר הפנמה והעצמה של החוויה בקרב המבקרים.

לרגל פתיחת המרכז המחודש תושק החל מחול המועד סוכות, ה–1באוקטובר2012 – תוכנית מיוחדת: "תזזים" –ובמרכזה הפעם האמנות פוגשת את התנועה באמצעות מוסיקה, יצירות אמנים מהארץ ומחו"ל, תיאטרון ואנימציה.

בתערוכה מוצגות יצירותיהם של האמנים: דניאל רוזין, מרגריטה לבו רוזנברג, מירי צ’ייס, דוד גרשטיין, אסנת בלקינד שפס, מירטה אדרי, צוותHIT .האמנים מבטאים ביצירותיהם את המקצבים השונים של התנועה, המלווה את חייהם, במגוון טכניקות ואמצעי יצירה.

הילדים יתנסו בשני מסלולים לבחירתם:

מסלול התיאטרון לילדים
מתקיים באמפיתיאטרון ובו אמצעי הפעלה חדשניים המאפשרים לילדים התנסות בטכניקת"התיאטרון השחור",כולל יצירת סרט אנימציה אישי בסדנת מולטימדיה מתוחכמת ולאחריה ביקור מודרך בגלריה בה מוצגות יצירות אמנות פלסטית הקשורות לתנועה.

מסלול האמנות לילדים
מפגש חווייתי עם יצירות האמנות בחלל התערוכה, פעילות בחלל למוסיקה ותנועה בה כל ילד מתחבר אל הקצב והתנועה דרך חוויה אורקולית. את הפעילות יסיימו הילדים בסדנת יצירה מרווחת ועשירה לאמנות פלסטית, בה כל ילד יוכל ליצור יצירה אישית אותה ייקח איתו.

משך הסיור: כשעה וארבעים וחמש דקות
מחיר כרטיס:62 ש"ח. ליווי מבוגר חובה.
הפעילות ‘תזזים’, המיועדת לגילאי4 עד 8 , מתקיימת בשבתות, חופשות וימי ג’ אחה"צ לקהל פרטי ולקבוצות מאורגנות מדי יום. יש לתאם כל ביקור מראש.

תזזים – מרכז במגובה העיניים
1באוקטובר2012 עד סוף אוגוסט 2013.
מוזיאון הילדים הישראלי, חולון, רח’ מפרץ שלמה1, פארק פרס, חולון.

אין תגובות

השאר תגובה