מטיילים עם הילדים בגליל המערבי

בין שלל הצימרים, בתי המלון וההארחה בגליל המערבי נמצא גם האירוח הכפרי של בית וקיט, שמזמין את הנופשים בו(אחרי ארוחת הבראנצ’ המפורסמתלהצטרף לטיולם עם מדריכת הטיולים איילת בר מאיר בין אטרקציות ואתרים מיוחדים ופחות מוכרים ברחבי הגליל. 

אנחנו זכינו להצטרף אל איילת לאחד הטיולים בעיר העתיקה של עכו, שעד היום הכרנו אותה רק כמשולש של שוק-נמל-חומוס ובזכותה גילינו עולם חדש, או יותר נכון ישן… אבל מרתק. הטיול בעכו אליו הצטרפנו התמקד במה שנקרא"עכו של מעלה" -כלומר לא במקומות התת קרקעיים כמו מנהרת האבירים מימי הצלבנים, אלא סיור העובר בין אתרים מעניינים והסיפורים שמאחורי אתרים כמו החאן הגדול, בית הכנסת, הבאזר הטורקי המשופץ ועוד מההסטוריה המוסלמית, היהודית והבהאית של עכו. טיול קלאסי למשפחות שרוצות לבלות סופ"ש בצפון, הכולל גם טיול עם ערך מוסף והדרכה מעניינת בגובה העיניים שמצליחה להחיות את העבר דרך הסיפורים האנושיים שקרו במקום.

הטיול בעכו:
את הסיור בעכו התחלנו דווקא מכיוון צפון מערב ולא דרך הכניסה הראשית והמוכרת באזור השוק. תוך כדי נסיעה לאורך החוף, באחד מקטעי הכביש היפים בארץ, עברנו ליד מצודת עכו, דרך השער הצפוני של החומות ועד חניון המגדלור, שם התארגנו על מנשאים לקטנטנים ונכנסנו אל סמטאות העיר העתיקה.

אחרי תצפית יפה אל מפרץ עכו והליכה קצרה לאורך החומות, ראינו מבחוץ את מרכז השימור החדש שהוקם בעיר על ידי רשות העתיקות בשיתוף מומחי שימור מאיטליה המקיימים במקום סדנאות לשימור ציורי קיר ומבנים, והגענו אל בית הכנסת של הרמח"ל, מהאתרים הפחות מוכרים של עכו, בו קבלנו הסבר מעניין על ההיסטוריה היהודית של עכו.

בית הכנסת של הרמח"ל
ביקור בבית הכנסת של הרמח"ל (רבי משה חיים לוצאטו),הרב המקובל יליד פדובה שבאיטליה, מחבר הספר מסילת ישרים שעבר לעכו ב-1743 באישור דאהר אל עומר שליט הגליל. הרמח"ל חי בעכו רק שנים מועטות, עד פטירתו ממגיפה שפקדה את העיר ובה הוא הספיק לכתוב ספר תורה שלם על גבי עור צבי עם דיו שהופק מפרי הרימון, המוצג עד היום בבית הכנסת.

בית הכנסת של הרמח"ל, אטרקציות בעכו, מסלול טיול בעכו העתיקה, אטרקציות בגליל המערבי
ספר התורה שכתב הרמח"ל

חאן אל עומדן
בחצר חאן אל עומדן, חאן העמודים העומד כיום שומם, אתר שהיה פעם מרכז המסחר החשוב בעכו ונבנה על ידי אחמד באשה (אל ג’אזר – הקצב…) בעזרת עמודים שנלקחו מאתרים צלבניים ברחבי הארץ, שמענו קצת סיפורים על השליט הבוסני האכזרי שנהג להסתובב בתחפושת בין הסוחרים בשוק לוודא שלא מרמים את הלקוחות ועל קודמו דאהר אל עומר שניסה להמלט מהעיר ונתפס כאשר ניסה לחזור לעכו לאחר ששכח במנוסתו את אישתו האהובה עיישה. 

הבזאר הטורקי המשוחזר
בלי קצת שופינג בעכו, עיר המסחר מהעתיקות בעולם אי אפשר. אז… במרחק דקה הליכה מהשוק המפורסם של עכו, נפתח לאחרונה הבזאר הטורקי המקורה, שהוא רחוב ארוך שנפתחו משני צדדיו חנויות חדשות כמו חנות קפה, בה נמכרות עוגיות הקצח הייחודיות לעכו בה אפשר לעצור להפסקת קפה שחור באמצע הטיול. בחנות נמכרים גם תבלינים וקפה הנטחן מפולי קפה ירוקים ולא קלויים, שיש הטוענים שכפית ממנו פעם ביום תעשה פלאים לחילוף החמרים שלנו. בבזאר המחודש פועלות גם חנות גבינות גלילית, חנויות מזכרות לתיירים וחנויות נוספות.

עכו - הבאזר הטורקי
הבזאר הטורקי

קפה טורקי, פינג'אן, פינג'ן
קפה אמיתי באמצע הבזאר

השוק הישן
בשוק הישן קיבלנו קצת זמן חופשי לשופינג (כן.. נזכרנו לרגע בטיולים המאורגנים בלונדון שכולם חוזרים 
עם שקיות…) הצטיידנו במתנות לילדים הגדולים, קצת מרמלדה לקטנים, כנאפה להורים ולקחנו מספר
לפעם הבאה שנגיע לתור בכניסה לחומוס המפורסם של סעיד.

מרמלדה, השוק בעכו, תמונה של השוק בעכו, שווקים בישראל, אטרקציות בגליל המערבי, אטרקציות בצפון
צ'ילי, השוק בעכו, טיול בשוק של עכו, מסלול טיול בעכו
מרמלדה או צ’ילי?

החמאם החדש של עכו- GhattsBath
ואחרי שטיילנו הגיע הזמן לנוח… הגענו אל מיזם תיירותי חדש בעכו – חמאם טורקי אמיתי ממש כמו בטורקיה, שנפתח
לאחרונה בעכו על ידי יזמים מקומיים וממוקם מתחת לפני השטח.  אנחנו זכינו הפעם רק לחמם במקום את ה’בקבוקי’ של
הנסיכה על המנשא, אבל בהחלט רשמנו לפנינו לחזור למקום בביקורנו הבא בעכו (הפעם בלי ילדים ומנשאים…)
להזמנות:04-6897462

החמאם בעכו, אטרקציות לילדים בעכו, אטרקציות לילדים בגליל המערבי
החמאם הטורקי

הבהאים
עברנו בין סמטאות לא מוכרות, חלפנו על פנימלון הבוטיק האפנדי (המוכר יותר בשם מלון אורי בורי של אורי ירמיאס הבעלים של מסעדת הדגים המפורסמת בעכו)והגענו למספר מבנים בהאים בהם התגורר/נכלא מייסד הדת הבהאית בהא עלה שהוגלה לעכו מאירן והתגורר בה במשך מספר שנים, מה שהפך את עכו לאחד האתרים הקדושים לבני הדת הבהאית.

הבהאים בעכו, אטרקציות בעכו
הבית הלבן והקדוש של הבהאים בעכו בדרך למגדלור


עוד טיולים בגליל המערבי
הטיולים עם איילת, מתקיימים בימי שישי אחת לשבועיים מבית וקיט, אל מסלולים נוחים ברחבי הגליל המערבי ויחשפו את יופיו של האזור, את אנשיו, את טעמיו האתניים, את סיפוריו הצבעוניים ואת נופיו הייחודיים שבין חופי הצפון להרי הגליל. מסלולי הטיולים יוצאים מבית וקייט שבקיבוץ לוחמי הגטאות, והם משופעים בסיפורים, עתיקות, היסטוריה ונופים מרשימים. בין הטיולים המתוכננים אפשר למצוא סיור בין חומות עכו העתיקה, דרך השוק הססגוני, בית הכנסת העתיק ולסיום סיפורים על שליטי העיר בתקופות השונות. טיול נוסף כולל תצפית אל המונפורט מפארק גורן, ביקור בבית בד עתיק, וביקור במפעל עראק. את הטיולים מדריכה איילת בר- מאיר, מורת דרך ותיקה ותושבת הגליל, המתמקדת בהכרת הפולקלור הגלילי ובסיפורים האנושיים שצמחו בו לאורך השנים.

בראנצ' בגליל, מסעדות מומלצות בגליל, מקום לארוחת בוקר בגליל, ארוחת בוקר גלילית
תשכחו מ"ארוחת בוקר גלילית" -לכו על הבראנצ’

צימר בגליל המערבי, ארוח בקיבוצים בצפון, צימר למשפחות, אורחת הבוקר בלוחמי הגטאות, צימרים עם ילדים בצפון
בית וקיט לוחמי הגטאות, צימרים למשפחות בצפון, צימרים עם ילדים בצפון
בית וקייט- יחידות הארוח המשפחתיות

ואיפה ישנים?
בית וקיט הוא ארוח כפרי בקיבוץ המתאים למשפחות שמחפשות חופשה בצפון באווירה רגועה במרחבי הקיבוץ בחדרים מעוצבים ברמה גבוהה, להנות מארוחת הבראנצ’ מהטובות שתמצאו בגליל, עם מגוון אפשרויות מסחרר, שנופשים ותיירים באזור מגיעים אליה מיוחד, בריכת שחייה ופעילויות ואטרקציות נוספות בקיבוץ ובאזור. תמי מינס, מנהלת בית וקיט מציינת כי בהכנת מסלולי הטיול הושקעו המון מחשבה והתחשבות בצרכיהם השונים של זוגות שבאים לנפוש ושל המשפחות שבאות להירגע מהיום-יום. המסלולים הותאמו לשעות הבוקר המאוחרות של יום שישי, לטיולים רגועים הנמשכים שעתיים-שלוש, במסלולים קצרים ונוחים בלבד, כדי לעשות את הטיולים למהנים במיוחד. 
*עוד בקיבוץ:
 אל תפספסו את הגלריה של קובי סיבוני המעצב ויוצר יצירות מקסימות מחוטי ברזל וחלקי רדי מייד שהוא מוצא בחוך הים ובמקומות נוספים.
 

היציאה מבית וקיט בקיבוץ לוחמי הגטאות, בהרשמה מראש:04-9933271
ימי שישי , שעת יציאה:10:00. חזרה משוערת בשעה 14:00.
עלות למשתתף:50 ₪ למבוגר, 25 ₪ לילד עד גיל 12, ילדים מגיל שלוש ומטה ללא תשלום. הנסיעה ברכבים פרטיים
לפרטים והרשמה:04-9933271 baitvkait@loh.co.il

אין תגובות

השאר תגובה