טיולי דבש לראש השנה-ספר טיולים חדש לכל המשפחה

לכבוד השנה החדשה, דבורת התבור מוציאים לאור ספר חדש- שנה מתוקה כדבש, הכולל לקט מתכוני דבש מכל העולם, טיולי דבש בארץ, תכשירי קוסמטיקה ותרופות סבתא.

בועז בן זאב, דור רביעי למשפחת דבוראים ממרכז דבורת התבור בשדמות דבורה, חובב בישול וכמובן דבש, יצר ספר חדש, בו הוא קיבץ מתכונים מכל העולם, שמשלבים בתוכם דבש. מנות ראשונות, עיקריות וקינוחים. חלקם אף תורגמו במיוחד על ידי דודה הונגרייה, שאליה הועברו המתכונים הסודיים של סבתא שלו. בספר מתכונים מהמטבח האיטלקי, המזרחי ההונגרי ועוד.
 
בספר החדש משולבים50 וקצת מתכונים, לפי זנים שונים של דבש (בדיוק כפי שיש סוגי שמן או יין שונים, כך יש גם זני דבש), לפי חלוקה גיאוגרפית בארץ, שם הם מופקים בצורה אורגנית. ייחודיותו של הספר הוא בהתמקדותו בסוגים השונים של הדבש הנבדלים בצבעם, בטעמיהם השונים ובהתאמתם למתכונים שבספר. המתכונים יסייעו לחובבי הבישול להכיר את המגוון העשיר של סוגי הדבש הקיימים בארץ וללמוד להתייחס לדבש בבישול כפי שמתייחסים לזנים וטעמים שונים של יין או שמן.

בנוסף, מוצעים בספר מסלולי טיולים, מתכוני בריאות, טיפים לריפוי מחלות שונות (נגד הצטננות,כאבי ראש ולחיזוק האון הגברי) ומתכונים לרקיחת תכשירי קוסמטיקה בבית (הדבש טוב לשיער ולפנים) והכול… על בסיס הדבש כמובן. זוהי חגיגה של ממש לכבודו של הדבש.
 

בועז בן זאב אמר כי חיבר שתי אהבות גדולות שלי, בישול ודבש… בו אנו עוסקים ביום- יום במכוורת, ונולד ספר מתכונים שיש בו חשיבה מעבר…על זני דבש שונים, שעושים הבדל גדול בבישול, בטעם ובצבע של התבשיל. ישנם כ-300 זנים שונים של דבש, שאנשים לא מודעים אליהם, ואנו מחדשים ומביאים להם את הרצון לטעום, ללמוד ולהבין שהדבש הוא התמצית המתוקה של הטבע, בהתאם לפרחים הקיימים בכל מקום. בנוסף בספר מסלולי טיול בארץ לפי סוגי הדבש בכל מקום. לדבש סגולות בריאותיות וקוסמטיות, ותמיד טוב לדעת כמה טיפים לבריאות בני המשפחה ולשיפור עור הפנים והשיער.
 
את הספר ניתן לרכוש דרך אתר מרכז המבקרים דבורת התבור-
לפרטים נוספים04-6769598 | 050-5637645
 
בחודש אוגוסט ועד שמחת תורה יתקיים פסטיבל הדבש במרכז המבקרים עם פעילויות חווייתיות לכל המשפחה.

10דברים שלא סיפרו לכם על הדבש
1. הדבש מסייע לחיזוק כוח הגברא. גברים, אכלו כפית דבש עם מעט הל טחון ומעט ציפורן טחון וכוחכם במותניכם…פחות או יותר.
2. דבש הוא חומר גלם נפוץ בבישול ויש המתייחסים אליו בטעות כמו סוכר אולם הדבש מתוק פי3 מסוכר ועמיד הרבה יותר ממנו.  
3. הדבש בעל ערך קלורי נמוך יותר מסוכר. ב-100 גרם דבש יש 20% פחות קלוריות מב-100 גרם סוכר. בדבש יש וויטמינים ומינרלים שאין בסוכר 
4. ישנם כ-300 זנים שונים של דבש, כמו יין ושמן שכולנו כבר מודעים להבדלים.
5. הפיכת הצוף (שמורכב מ80% נוזלים ורק 20% סוכרים צמחיים) לדבש נעשה על ידי הדבורים בזכות הפרדת הנוזלים מהסוכרים ושימור תרכיז הצוף, הלוא הוא הדבש.
6. לסוג הצוף או לצמח ממנו הוא נאסף ישנה השפעה משמעותית על טעם ומרקם הדבש שיתקבל. הדבש הוא עירוב סך הצוף של כל הפרחים הנמצאים במרחק תעופה מהכוורת.
7. טעמו המתוק של הדבש קנה לו את התואר מזון האלים. נמצאו עדויות על קירות הפירמידות במצרים וכן בימי החיתים, שנאסף דבש לפני אלפי שנים. המילה דבש נזכרת בתנ"ך54 פעמים.
8. בישראל קיימות כ-100,000 כוורות המפוזרות בכל רחבי הארץ, כל אחת מייצרת דבש בטעם אחר. 
9. הדבש בריא לאדם – יש בו נוגדי חמצון, חומרים אנטי דלקתיים וחומרים אנטי בקטריאליים.  יש בו בעיקר סוכר פירות (פרוקטוז) וסוכר ענבים (דקסטרוז) הניתנים לספיגה מיידית ומספקים אנרגיה זמינה ומיידית.
10. טיולי דבש הם הזדמנות להכיר את הארץ דרך הטעם הייחודי של כל אזור ואזור. מומלץ להעשיר את מדף הדבש במטבח שלכם בכמה זנים, כדי לשלבם בבישולים לפי הטעם האהוב עליכם.
 
 

אין תגובות

השאר תגובה