מופעי פסטיבל עכו-סוכות2013

פסטיבל עכו ה-34 לתיאטרון ישראלי אחר יוצא לדרך – חגיגת התיאטרון הגדולה של ישראל עם מאות אמנים מהארץ ומהעולם במגוון עצום של אמנויות הבמה: הצגות תיאטרון בבכורה, תיאטרון רחוב, תיאטרון אינטראקטיבי, מחול, מיצגים, וידאו-ארט, מופעי מוסיקה, יריד אמנויות ואטרקציות נוספות לכל המשפחה בחול המועד סוכות.

מופעי חוצות לכל המשפחה בפסטיבל עכו 

תיאטרון רחוב בתנועה:
 
באגס
תהלוכת חרקים מוארת. זחל ענק ושני חרגולים מקפצים משוטטים ברחבי העיר וזורים אור ותנועה בכל מקום בו הם עוברים.
40דקות | מופע נע
 
השוטים
‘נתהלך כשוטים (שותים) בסדר
מופתי נלך בדרך הישר נשתה
חלב לחיים אבל לא נבלע את
המשקה הלבן’.

מאת ובבימוי: מיריי שנאן.
שחקנים: אפרת לוין, ג’וני ספקטור, אילנה רף, קובי אייל, בני אדרי, גרא דוידי, מיריי שנאן, עוזרת טכנית: כנרת מאיר.
45דקות | מופע נע
 
האלה מדוזה
המופע הוא מופע של צלילים ופיתוי. בנגיעות קלות מפיקה המדוזה צלילים זכים ונוגים שפורטים לכל מי שמאזין על מיתרי הלב והתודעה
אבל אל נא תתקרבו, כי היא מסוכנת, נא להעריץ ממרחק בטוח.

אמנית ועיצוב תלבושת: מיכל אסתר קציר
בנתה תפרה עמלה והפיחה רוח חיים בתלבושת: יסמין וולק
כלי נגינה (אקליפס): אנטון קורן
30דקות | מופע רחוב
 
השלישייה המוסיקלית
חבורה של דמויות צבעוניות שנולדו בהשפעת דוקטור סוס. הדמויות ססגוניות, מצחיקות, מהפנטות וחברותיות. הן מתנהלות בדרכן הייחודית בין כאוס להרמוניה מושלמת.
משתתפים: ערן כהן, תאי ניקריטין, דניאלה פוטרמן.
30דקות | מופע נע
 
A-TA-KAI
ספרד
מחול סוריאליסטי של יצורים פנטסטיים המרחפים מעל ראשי הצופים בעלי דמיון בלתי מרוסן כמו בחלום של דאלי. דמויות ענק מוארות מעופפות מעל ראשי הקהל ברחובות עכו, יוצרות יחד מופע אוונגרד ומפתיע במקוריותו המשאיר את קהל הצופים מופתע ופעור פה.
קבוצתCAL Y CANTOמשתמשת באוויר כנקודת התחלה, באמצעות מחקר מקיף וארוך בעולם העפיפונים אשר מבוססים על המופעים שלה, יוצרת מופעים מרהיבים ומפתיעים איתם מופיע הקבוצה ברחבי העולם.
40דקות | מופע נע
 

תיאטרון רחוב:

שאקאלאקה מציג: Rasta mucho pasta
אווירת להטוטנות קרקסית ליצנית, לכל המשפחה. המופע משלב חד אופן, להטוטנות בעיניים מכוסות, מזוודה מלאה בהפתעות, חרבות מתעופפות באוויר וקוצצות מלפפונים. מתנדבים מהקהל באים ועוזרים ואין לדעת מה יקרה ברגע הבא. הפינאלה הגדול – מופע אש מחמם לבבות ולחיצת יד אמיצה ובוערת.
המופע מתאים לכל הגילאים
45דקות | חניון התיירות
 
מופע הלוליינות של מיכאל
יוצר ומבצע: מיכאל פינקל
מופע קרקס מרהיב של אקרובטיקה אווירית על חבל. האומן מרחף בין שמיים וארץ על חבל שמשתלשל מגובה8 מטרים. סלטות וגילגולים, נפילות שנעצרות רגע לפני ההתרסקות אל הקרקע וחבל אחד לבן וארוך שמופחת בו רוח חיים, חוויה בלתי נשכחת של קרקס במיטבו. מופע לכל המשפחה המשלב לוליינות אווירית עוצרת נשימה עם רגעים קסומים שנוגעים בנשמה.
30דקות | חניון התיירות
 
קירקס גילגמש

בואו לראות אותם! האיש החזק ביותר בעולם, נערת הגומי הגמישה בתבל, הגבר שקורא תיגר על חוקי הפיזיקה והאדם שביית את האש במופע שכולו טירוף של איש אחד.
יוצר ומבצע: גלעד שבתאי
בימוי: אריק אבר
תפאורה ואביזרים: אופיר שבתאי, יותם פלד
תלבושות: רויטל אבידר
30דקות | חניון התיירות
 
דביק
מופע קומי אבסורדי בתנועה וללא מילים (כמעט). על הבמה שש דמויות ישובות על כסאות, מפחדות לזוז ולעשות שינוי בחייהן, מסרבות לוותר על מקומן, חוששות מהבלתי מוכר, מהחדש, מהאחר. פרנויה, צחוק, בלבול, ספק, ושאלות רבות צצות כאשר דמויות אלו מגלות אחת את השנייה, ישובות על כסאות אחרים בסמוך אליהן.
האם יעזו לשנות מקום? האם תפרוץ על הבמה מלחמה? האם יתפתח סיפור אהבה או האם קנאה תכרסם כל חלקת כיסא טובה? ואם תהיה תזוזה, האם איתה תבוא הגאולה או שמא כל הסיפור יחזור חלילה, להתחלה? כל אלו ועוד, בדביק.
בימוי: רותי תמיר
ביצוע: במת חוצות – קבוצת הנוער לתיאטרון רחוב, ירושלים.
הפקה: המרכז העירוני לתיאטרון ע’’ש נורית קציר, ירושלים.
15דקות | חירבה
 
בא רוך אשם

מאְֵיִגרְא רמאָ לאְיִגרְא אימ אימא של הרמאָ.
הרה”צ המקובל האלוהי, המחזיר בתשוקה הנודע, פה מפיק מרגליות, הראשון לציון, השני אחרון, משמח הלבבות, מחולל הניסים רבי תשוקע שליט”א ואמרגנו גבאי זמיר, באים לעיר. הנכם מוזמנים לערב ישועות וחזרה בתשוקה. ענק. גדול מימדים.
‘בנשנו בטפנו בנערנו ובזקקנו נלך, ברוב עם הדרת מלך’. שני ליצנים, אמני רחוב חברו יחדיו להתחקות אחר הטקס והפולחן היהודי.  הטקסים במופע הם בשיתוף הקהל ומבוצעים באופן אותנטי: חתונה, לוויה, בר מצווה ועוד.
יוצרים ומבצעים: דויד דוש בראשי, משה טיטו טויטו
במאי: אלוהים
תפאורה ותלבושות: בצלאל בן אוריה
מוסיקה: דוד המלך
כתיבה: משה רבנו
קייטרינג: רחב הזונה
30דקות | חומה מזרחית
 
הומלסית
‘אישה חיה ברחוב, 
מגדלת בובות והן מגדלות אותה,
בעולם שיצרה היא שרה, מנגנת, שברירית וחזקה, 
כואבת ושמחה.
פוסעת בזהירות על הגבול בין שפיות ושיגעון, מציאות ואשליה..
חיה מחוץ לחברה ומאוד בתוכה.. ‘.
יצירה ופרפורמנס: איריס סמרה
תלבושת ואביזרים: איריס סמרה
סאונד: תום סולוביציק
20דקות | חירבה
 
לה ואש קירי
מהצוענים ההודים של רג’אסטן ועד הצועניות של רומניה, מהג’יפסי ג’אז הצרפתי ועד הכלייזמרים ויידיש… הרכב צבעוני, עממי, משובח ומשמח המביא איתו את חדוות האנושיות וחגיגת החיים.
שירה וגיטרה: עדי ארנון
שירה ואקורדיון: אסף לוינבוק
שירה ובס:  ניצן פרי
תופים וכלי הקשה: לב אלמן
כלי נשיפה: גרגיי ברצה
כינור: ניצן חן רזאל /ורה גורנשטיין
שעה ורבע | מערת הקשת
 
ג’אלי אנסמבל
אנשים של מוסיקה, המופע האקוסטי. מוסיקה מקורית המשלבת את הקצב והקסם של אפריקה בתוך הנוף הירושלמי המקומי. ההרכב משלב טקסטים בעברית, אנגלית ומנדינקה (מערב אפריקה), בקריאה מוסיקלית לאחדות וחזרה לשמחה הפשוטה של החיים.
שירה, גיטרות, נבל אפריקאי: ערן כץ
גיטרה בס, קולות: אילן קינן
סקסופון סופרן, קולות: אמיתי אשכנזי
תופים וכלי הקשה: דור קלמן
שעה וחצי | מערת הקשת
 
להצית את הדימיון
פרופסור מונדרגור מנהל התיאטרון ‘קרקס מינימקס’ יוצא למסע הרפתקאות לחפש פרעושים להצגה שלו. זהו מהלך מקסים של חזרה בזמן בו חווה המאלף רגעים ייחודיים ביבשות בהם הוא מבקר. בכל תחנה הוא מקדיש זמן ותשומת לב, לתרבות המקומית, מוסיקה, מאפיינים בלבוש, במנהגים, וכמובן זמן איכותי להכנת הפרעושים מיומנויות קרקס עוצרי נשימה. שאיפתו ליצור הצגת תיאטרון שתצית את דמיונו של הצופה מיידית ועד לעתיד לבוא יתרום לאומנות, לתרבות, למדע.
יוצרים: אברהם דנא ודניאל ויאו
המופע מוגבל ל-50 צופים.
מחיר כניסה10 ₪. יש להגיע רבע שעה לפני תחילת המופע.
25דקות | רחבת האכסניה
 
עולם האור
הפקה מיוחדת לפסטיבל , עולם מופלא ומואר, פרי דמיונו של האומן אלון בירגר.
עולם אור קסום ומלא ביצורי אור, עולם בו אפשר לראות את המוסיקה במופע צינורות אור המשנים צורה וצבע, לפגוש דרקון אור ענק, לצחוק ולהתרגש מפרוויות האור המצחיקות ועוד הפתעות מלאות באור.
אלון בירגר הוא אומן יוצר, המשלב בעבודותיו את עולם האומנות הפלסטית, עם החוויה התיאטרונית, מחול ופרפורמנס. בירגר, יוצר כבר למעלה מעשור, פועל בשנים האחרונות בפסטיבלים ופרויקטים אומנותיים המשלבים בין אומנות הפלסטית לתיאטרון וחלל. המיוחד בעבודותיו ובדרך החשיבה שלו, הוא השימוש באור כאלמנט בסיסי ומרכזי בכל עבודותיו. מעיצובי תלבושות ואביזרים מיוחדים לתיאטרון, למחול ולמייצגים, עבור לפסלי ענק המוארים ויוצרים אפקט אור מיוחד, ועד הפקת מופעים מיוחדים שמדברים בשפות שונות ואור הוא אחד האלמנטים המרכזיים.
לאורך השנים הופיע אלון בירגר בפסטיבל האור בירושלים, בפסטיבל הפסלים ברחובות, בפסטיבל עכו, בפסטיבל בת ים, בפסטיבל אבירי הלילה בעתיקה ובפרויקטים אמנותיים אחרים. יחד עם זאת יצר מופעים רבים לתיאטרון ולמחול, בשילוב עולמו המיוחד.
רעיון, בימוי ועיצוב: אלון בירגר
מוסיקה צינורות: שלומי אברץ (פרויקט מטבוחה).
משתתפים: תומר בורנשטיין, דור רייבי, לירון עוזרי, יואב גרינברג, יהלי אלימלך, עמית מרסינו
מתמשך | חפיר צפוני
 
במת הבוסתן 
הבוסתן, בית הספר למחול ותיאטרון בנתניה, בהנהלת זאביק ומיקי מרין.
צוות הפקה: אופיר בודין, סתיו מרין, אורן נחום, נטע וינר
 
תאטרון מחול רגע מתוכי
היצירה ‘רגע מתוכי’ -עולמן של נערות צעירות, היצירה נטוות דרך טקסטים של סיפורים ומחשבות שמדוברים על הבמה ומצולמים דרך מצלמה, הצילום מוקרן על מסך גדול בצד הבמה במקביל לכוריאוגרפיה שמשתנה, סיפורים אמתיים וצילומי תקריב של הנערות יוצרות סרט דקומנטרי במקביל לתרגום מופשט יותר של הריקוד והגוף.
כוראוגרפיה, תאורה ובימוי: אור מרין
סאונד ותאורה: אבי קידר
הפקה-הבוסתן: זאביק מרין
משתתפים: לירי שניידר, דנה דר, גל בורודצקי, רוני בן חמו, אוולין חיימוביץ, לורן שרף, ירדן ויינשטיין, נעם סגל, רונה תלם, דנה הרצמן, ליהיא גוטליב, שירה רוזנברג, עמית גנון, מעין אשר, אביגיל מימון, טליה ברנר, נועה פרינגלנד, שקד שמאי ושחר כרמל
35דקות | חפיר צפוני
 
מופע מוסיקלי – שירה מחווה לחיפושיות
קבוצת תלמידי הבוסתן מבצעים שירים באנגלית של להקת החיפושיות, לרגל50 שנה להיווסדה.
הדרכה קולית ובימוי: קרן סנדל ויקסל
הקלטות ועריכה מוסיקלית: ניר גדסי
סאונד ותאורה: אבי קידר
משתתפים: נטע שריג, נעם סגל, רומי פרץ, דורון ברקן, אביגיל מימון, ליהיא גוטליב, יערה פז, אופיר מידן, לירי שניידר, עילאי לוי, עידן לוי, אלונה אהרוני ונעם שלמון.
20דקות | חפיר צפוני
 
צל עובר – ענן כלה – חלום יעוף
על היצירה: בחרתי לעסוק בפיוט קדום מתוך המסורת היהודית. תפילה זו ממלאת אותי בתחושת פחד, פחד מאובדן שליטה על חיי, פחד שהיקרים לי ייעלמו. פחד זה הניע אותי ליצור עבודה זו מתוך כמיהה להחזיר לעצמי את תחושת השליטה על הקורה סביבי.
כוריאוגרפיה: מעין ליבמן-שרון
רקדניות ושותפות ליצירה: תום ברקאי, סמדר גושן, ציפי ניר
שירה: ברוך ברנר
מוסיקה מקורית ועריכת פסקול: רונה גפן
עיצוב תלבושות: עדי לגזיאל
הפרויקט נתמך על ידי הקרן לירושלים. העבודה נבנתה במסגרת תכנית- Toolboxחממה ליוצרים ירושלמים מבית רוח חדשה.
15-20דקות | גן חפיר
 
ייצורי ים
מופע מחול השואב השראה מיצורים וצמחים ימיים. תנועתם בתוך המים יוצרת צורות קסומות הנעות לצלילי המוזיקה המשתנה.
כוריאוגרפיה: דינה תלם ורקדניות סטודיו זרמים נתניה.
רקדניות: עדי הראל, מילי ברוכמן, עינת גלבורט, אנאל אייש, ענבר שוואב, נועה גוטסמן, אופיר רוזנשיין, אביה דינטי, מיכל בארי.
7דקות | גן חפיר
 
ג’אנקיס
מופע מוסיקלי קצבי ומטורף שלוקח את הקהל למסע בעולם המחזור דרך3 עובדי זבל לא שגרתיים. המופע כולו מתרחש במזבלה נטושה, אשר הפכה להיות כל עולמם של הדמויות. הדמויות הופכות את המופע לעולם שלם של יצירה דרך דמיון מאוד מפותח והומור מיוחד. גם פיסת הזבל הקטנה ביותר, תוכל ליצור חיבור לעולם דמיוני אשר מושפע ממשאלות ליבנו ומהמציאות של כל אחד מאיתנו.
במהלך כל המופע, יורד זבל דרך צינורות ענקיים אל המזבלה (הבמה). כל פעם יורד ומופיע זבל מחומר שונה. באמצעותו, הדמויות יוצאות למסע קסום בעזרת הדמיון האינסופי שלוקח אותם אל מקורות החומר. במופע זה הקהל לוקח חלק בשגרת יום מוטרפת ומצחיקה של ממייני זבל, אשר ממציאים מחדש את הקשר בין מיחזור, קצב ויצירתיות.
מופע שכולו קצב, מוסיקה, תנועה, הומור והרבה מאוד זבל… מומלץ לכל המשפחה.
משתתפים: נבון עמוס, פיטר פרימן, אורן מאיה
יוצר ובמאי: נבון עמוס
40דקות | גן חפיר
 
מגדלור
מגדלור הינו מחזה אמוציונלי ועמוק המתאר בצורה מסוגננת אף מאוד בני נוער אשר שוקעים אל המקום החשוך, האפל כתוצאה מלקיחת סמים. המחזה מגולל את סיפורם של קבוצה בשבט צופים ׳רשפים׳ ברמת אביב ג’- קבוצת הנערים מתכוננים נחרצות לתחרות אשר תיערך יום למחרת. העלילה מסתבכת כאשר סכום כסף נגנב ושתיים מהנערות חושדות באחרת אשר נעלמה כבר זמן רב. אמנם, עד כה קבוצת הנערים לא דאגו דיו לאותה נערה שנעלמה. בזמן יציאת הנערים להבאת חלקים חשובים לתחרות- מוצאים הנערים את חברתם מסוממת. מי גנב את הכסף? מה בדיוק עובר על הנערה? התשובות לכך טמונות במחזה. המחזה משלב סיפורי נערים ששקעו אל הלא נודע- אל הסמים.
כתיבה ובימוי: אילת מנסיני
עיבוד לפסטיבל עכו: רונן סדיס
עוזרת במאי: שיר ברוקס
שחקנים: הלהקה הצעירה של בימת הנוער כפר סבא- גלעד בובוט, דיינה רוזנקרנץ, נועם אימבר, שילי בן עזר, נעם קזולה, איילת ברנקין, סהר פלוטניק, מיקה קוץ, אוולין וקסלמן, מיכל טרבס, ענבר בלך, יעל בן דור, יונתן עייני, רותם צבי, יובל טלבי, יניב סלור, מתן עשת, מיכל פרי, עדן להב
40דקות | גן חפיר
 
ללונה – מופע צלליות תנועה ופיסוליות
סיפורו של ירח זוהר בלילה אפל. הומאז’ ללבנה במסע אל הלא נודע בעולם של יופי ומסתורין.
רעיון, עיצוב וביצוע: חזי כהן (תיאטרון בובות קיפוד).
הפעלה טכנית, עריכה מוסיקלית ועריכת וידיאו: הילה ספקטור
20דקות | חומה מזרחית
 
בייבי של מעודדת

מה קורה כשצמד מעודדות אמריקאיות נפגשות עם מיתוס מוכר מהתנ”ך? מופע קצר של שתי שחקניות, שמגלמות כל אחת מעודדת אמריקאית טיפוסית אחרת. הן מספרות לקהל, אליו הן פונות כחבר השופטים, סיפור מסר, כל אחת מנקודת מבטה. מערכת היחסים ביניהן משתלטת על עלילת הסיפור כשמתגלה להן ולקהל שלמעשה הסיפור, שנראה בתחילה כמיתוס מרוחק, מספר את סיפורן האישי של השתיים.
המופע שואב את הקהל לעולמן הסטריאוטיפי של המעודדות, ומציג דרך העיניים שלהן דמויות נוספות–המאמן, קפטן נבחרת הפוטבול ומעודדות נוספות.
המופע משלב ריקודי מעודדות מושרים, טכניקת Cartoonerie (תיאור הדמויות, המקומות והמצבים באופן קריקטוריסטי),והשתתפות פעילה של הקהל.
שחקניות יוצרות: אילה שיפטן, קרן שבת
ייעוץ אמנותי: נלי עמר
12דקות | חומה מזרחית
 
הכל יכול לקרות
הצגת רחוב על מוכר עיתונים פשוט, שבמקרה או שלא במקרה מזמין את הקהל לחגיגה בחצר האחורית. מתוך הסלסילה הוא מוציא עולם שלם של בגדים עזובים שלא חשב למצוא. מבגד לבגד הוא מוצא את עצמו בתוך כל דמות ודמות בעזרת המשחק המאולתר, הוא תמיד מוצא את עצמו בתור סיטואציה מביכה ואיך הוא יצא מזה???
יצירה כתיבה וביצוע: ג’רום ארוש
בימוי: מירי יפת
ארט ותלבושות: דודי בראשי
עריכה מוסיקלית: ניר טייב
45דקות | חומה מזרחית
 
AIRBEAT SHOW
הפקה מיוחדת לפסטיבל- שילוב של מוסיקה, קצב ותנועה באוויר. מופע הבוחן את גבולות היכולת אנושית בביצועים יוצאי דופן של מתופפים באוויר ואקרובאטיקה אווירית. באמצעות מנועים האומנים עולים ויורדים באוויר ויוצרים מראה ויזואלי מרשים. חגיגה של קצב ומעוף.
מתופפים: נעה הלוי, אן ברזילאי
אקרובטיקה וציוד טכני: קרקס Y
מוסיקה: ארז קינן
הפקה וייצוג אומנים: ראש חוצות
20דקות | חומה מזרחית
 
 
פסטיבל עכו לתיאטרו ישראלי אחר
21-24בספטמבר, חול המועד סוכות
לפרטים:04-9552537 | 04-9552536

 

אין תגובות

השאר תגובה