טיפים לילדים ולמתחילים בגלישת סקי

כל מה שרציתם לדעת על חופשת סקי – טיפים ומושגי יסוד לגולש המתחיל באדיבות סקימאמה, מחנה סקי לילדים ונוער בחופשת החנוכה.

מסלולי סקי
תמצאו מגוון של מסלולים מסומנים, חלקם בין עצים, חלקם עם יערות מסביב, אחרים חשופים וגבוהים. עצים הם חלק מהנוף ההררי אך הולכים ונעלמים מעל גובה ממוצע של1500 מ’. שיפוע המדרון המשתנה באתרים ובמסלולים שונים, במקביל לרוחב המסלול וקיומם או היעדרם של מהמורות ומכשולים, יקבעו את רמת הקושי של המסלול. המסלולים מסומנים בכל אתר עם שם/מספר ספציפי ומופיעים במפת האתר עם אותו שם/מספר. לרוב הם מסומנים עם שלטים עגולים בצבע המסמל קושי /סוג המסלול (ראו בהמשך). זה המקום לציין שאין שיטה אחידה לקביעת דירוג קושי המסלולים, ועל כן ניתן למצוא במדינות שונות ואפילו באתרים שונים בתוך אותה מדינה מסלולים שאינם נבדלים בקושי גלישה אך מוגדרים שונה זה מזה. באירופה הדרוג הוא: כחול – קל, אדום- יותר קשה, שחור –קשה. בצרפת מוסיפים קטגוריה: ירוק- מסלולים קלים למתחילים.
 
מעליות סקי
מעליות הסקי הן האמצעי המאפשר לגולש להגיע מהעיירות עצמן לנקודות גבוהות בהרים ומשם להתחיל לגלוש. בנוסף הן מאפשרות לעלות מחדש מחלקו התחתון של מסלול לתחילתו או למסלול אחר. ישנן מגוון סוגי מעליות, כפתור או פומה- Puma:מיועדת להעביר גולשים מרחקים קצרים, כגון זו של בית ספר לסקי בחרמון. מדובר על מוט היורד מכבל נע ובקצהו עיגול פלסטיק–כפתור – המוחזק בין רגליי הגולש, שמחליק בעמידה. לא מתאימה לגולשי סנובורד.
טי-בר Tbarכמעט זהה למעלית כפתור, רק בקצה במקום כפתור יש קורה ממתכת שיוצרת ביחד עם המוט צורה של האותTהפוכה, וניתן לגרור באמצעותה שני גולשים בעמידה. לא מתאימה לגולשי סנובורד. כסאות: מדובר על כסאות או ספסלים שמתאימים ל-2 עד 8 גולשים בהתאם. ההסעה הינה בישיבה ומתאימה לאלו שמעוניינים לגלוש על סנובורד. גונדולה: מדובר על תא סגור  שיכול להכיל4-8 גולשים. לגונדולה עולים ללא סקיסנובורד ומניחים הציוד בחריצים מיוחדים בצדי הגונדולה. רכבלקרון- Cable Car:קרון שיכול להסיע בו זמנית כמה עשרות גולשים. לרוב מדובר על מרחקים גדולים מתחנה אחת לשניה ובלי שיפוע משמעותי בין המקום התחתון לעליון.
 
ציוד לגולשי סקי
זוג מגלשיים. חשוב ביותר להתייעץ עם איש מקצוע אם לרכישה ואם להשכרה. רוב הציוד סקי המודרני הוא מסוגCarving,שמאפשרים גלישה קלה וטבעית יותר, בעיקר בסיבובים, וזו הטכניקה שמלמדים ברוב בתי ספר לסקי. גובה המגלשיים חייב להתאים לגובה הגולש ולנעלי סקי. הנעליים הן מרכיב חשוב, מדובר על מעטפת קשיחה עם פנים רך על מנת לתת הגנה טובה לרגל (מרטיבות ופגיעות) ויחד עם זאת, נוחות וגמישות. הנעליים לגולש מתחיל יהיו קצת יותר רכות מאלה של גולש מנוסה–שלו דרושה הקשיחות להגנה מוגברת. צריך למדוד נעליים עם אותו סוג גרביים שבכוונתכם להשתמש בגלישה על מנת להגיע להתאמה ונוחות מקסימאלית.  
 
ציוד לגולשי סנובורד
ראשית, קרש הגלישה סנובורד- מותאם לרמת גלישה של הגולש. כמו לגבי מגלשיים חשוב להתייעץ עם בעל מקצוע, אם לרכישה או להשכרה. נעלי סנובורד, באות ברמות קשיחות שונות (בהתאם לרמת הגלישה שלכם), חייבות להיות נוחות ביותר ומותאמות לחיבור מדויק לקרש הגלישה.
 
ביגוד לגולשי סקי
אין כמעט גבול למגוון הרמות והמחירים של ביגוד. החשוב הוא לבדוק כמה נקודות בסיסיות: אטימות לשלג/מים, אטימות לרוח וקור, יכולת לנידוף זיעה על מנת למנוע התקררות הגוף ונוחות בתנועה. ביגוד תחתון תרמי מתחת לחליפת הסקי ישמור על חום הגוף ובו בזמן ימנעו הצטברות של זיעה, שגם תקרר את הגוף וגם תגרום לריחות. כפפות: בעלות בידוד גבוה למים/שלג. משקפי שמש או גוגלס או משקפת רצוי עם רמת הגנה מקרינת השמש. כיסוי ראש: רצוי כובע מחומר שלא סופג לחות. ראש אשר חשוף לטמפרטורה חיצונית יגרום לאיבוד חום הגוף. גרביים- מומלץ על גרביים תרמיים השומרים על חום, מנדפים זיעה ושיש להם ריפוד בנקודות החיכוך עם הנעל. קרם הגנה מפני קרינת השלג והקור.

ביגוד לגולשי סנובורד
חליפה: אטימות היא מילת המפתח. גולש בסנובורד מבלה לא מעט זמן על הישבן ועל כן צריך חליפת2 חלקים (ז’קט מעיל ומכנסיים) עם אטימות מקסימאלית לרטיבות, לרוח וקור, עם יכולת נידוף זיעה על מנת למנוע התקררות הגוף ונוחות בתנועה. אל תחסכו בביגוד טוב, זה ישתלם! מעבר לכך יש להצטייד בביגוד זהה לגולשי הסקי הרגיל.
 

 פעילויות לילדים, טיפים לגולשי סקי, מחנה לנוער יהודי
 10כללים אשר ימקסמו לכם את ההנאה מחופשת הסקי:
אוכלים ארוחת בוקר עשירה, במיוחד בפחמימות.
עושים תרגילים לחימום ומתיחות הגוף לפני הגלישה הראשונה.
מתחילים לגלוש בהפרשי גובה קטנים. 
אל תכבידו על גופכם, ביומיים–שלושה הראשונים גלשו במתינות. 
גולשים עם הפסקות קצובות במהלך היום. 
גופכם זקוק לנוזלים לכן שתו הרבה מאוד מים לאורך היום. 
שפרו את טכניקות הגלישה על ידי זמן לתרגול ואימון. 
זמן שינה מספק בלילה הינו מרכיב חשוב בחופשת הסקי שלכם. 
מצייתים לכללי הבטיחות, לתמרורים ולסקי פטרול. 
הנוף הפרוס בפניכם מרהיב, תיהנו ממנו. 
 
סקי באוסטריה: 
ביתו של הסקי האלפיני הינו אוסטריה כאשר ספורט זה בגרסתו המודרנית התחיל בשנת1905. אין ספק שאוסטריה הינה יעד מועדף על ידי גולשים מכל העולם. חלק מהאתרים אמנם נמוכים אך בעלי מוניטין של הצטברות שלג מרשימה. שדה התעופה של מינכן מהווה את שער הכניסה לאתרי סקי אשר בחבל טירול וזלצבורגרלנד, כאשר זמן הנסיעה הינו בין שעתיים למקסימום 4 שעות ברכב. בתי הספר לסקי בכל האתרים הינם מהמקצוענים ביותר בעולם וכרטיס הסקיפאס הינו מרחבי.
יתרונות–רמת בתי מלון גבוהה; אוכל מצוין; אתרי סקי שנבנו מסביב לכפרים; סקיפאס אזורי שמשלב גלישה באתרים סמוכים.
 
סקי באיטליה:
לגלוש באיטליה זו חוויה מרתקת על אף שרוב אתרי הסקי באיטליה פחות מוכרים מהמקבילים להם באוסטריה. האיטלקים היו מהראשונים שהקימו אתרים / עיירות למטרת סקי. אתרי הסקי באיטליה מתמקדים בשני אזורים גיאוגרפים הגובלים בצפון מזרח באוסטריה וסלובניה ובצפון מערב בשוויצריה וצרפת: האלפים האיטלקיים בצפון מערב איטליה, עיירות בולטות – ססטרייר, צ’רוויניה, קורמיור וכו’. הרי הדולומיטים בצפון מזרח איטליה, עיירות בולטות–מדונה די קמפיליו, סלבה, אורטיזיי, קנזיי.
יתרונות–מרחבי גלישה עצומים ; תושבים מסבירי פנים על פי המסורת האיטלקית; אתרי סקי עם רמות שלג גבוהים ; אוכל איטלקי משובח.
 
מחנה סקימאמה לסקי אתגרי וספורטיבי לצעירים מכל העולם:
סקימאמה, מחנה החורף של קאמפ קימאמה, מתקיים זו השנה השישית ברציפות, לאחר שזכה להצלחה רבה בשנים קודמות. חופשת סקי וסנובורד חווייתית, מלאת אקשן ואדרנלין מוטרף המיועדת לילדים ונוער בלבד מישראל ומהעולם.
 
מחנה הסקי, אשר נמשך שבוע בהרי האלפים שבאוסטריה, מספק למשתתפים מישראל ומהעולם חוויה בלתי נשכחת. הכרות עם חברים בני גילם מישראל, ארה"ב ואירופה, תרגול השפה האנגלית בעזרת המדריכים ופיתוח מיומנות גלישה. כל זאת בשילוב הפעילות הבלתי נשכחת של קימאמה ותכניות חינוכיות הכוללת טיולים ופעילויות חווייתיות. 
 
קאמפ קימאמה–  מחנה הקיץ אשר מפגיש נוער יהודי מכל קצות העולם לשבועיים של חוויות בלתי נשכחות, הכרויות, ערכים, טבע, ים ואושר גדול. המחנה מתקיים בשלושה לוקיישנים בארץ- במעגן פרטי בחוף מכמורת, בכפר גלים שלמרגלות הכרמל ובקיבוץ עמיר שבגליל העליון.
 
בני הנוער המגיעים אל המחנה, מכל העולם וגם מישראל, נהנים מפעילויות מסעירות, חיי חברה אינטנסיביים, שיפור האנגלית ובנוסף בוחרים, מתוך מגוון רחב, במסלולי התמחות ייחודיים: מסלול ימאות, מסלול אקסטרים וסוסים, מסלול מדיה דיגיטלי, מסלול ספורט, מסלול אומנויות, מסלול אילוף כלבים, מסלול סטיילינג ועוד…
 
 
מחנה סקימאמה
חופשת חנוכה
בין התאריכים30 בנובמבר- 7 בדצמבר
מחיר הרשמה:1650 יורו, הכל כלול (טיסות, סקי פס וציוד גלישה, הדרכה צמודה לכל רמות הגלישה (אין צורך בידע מוקדם), ארוחות מלאות, לינה במלון הסמוך לאתר הסקי וביטוח). 
לפרטים נוספים והרשמה:09-9500544

אין תגובות

השאר תגובה