שבוע העיצוב בחולון-אירועי פסח2014במרכז

שבוע העיצוב בחולון2014 עם תערוכות ואירועים לכל המשפחה בחול המועד פסח

 
שבוע העיצוב בחולון הוא אירוע שנתי, הנערך בפעם הרביעית, ומתקיים כחלק מחזונה של העיר חולון להיות מוקד לאומי לעיצוב וזירה בינלאומית לחדשנות בתחום זה. כמדי שנה מתמקד שבוע עיצוב חולון בחשיפה ובמתן ביטוי לעיצוב ולמעצבים בישראל. 
 
במרכזו של השבוע עומדת תערוכה חדשה ומקורית במוזיאון העיצוב חולון: משחקים במוזיאון העיצוב, בגלריות העירוניות יתקיימו תערוכות עיצוב וכך גם ברחבי העיר, במתחםHIT,במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, בקניון חולון ובאזור התעשייה–במרכז עזריאלי החדש ובפיטרו. במתחם המדיטק יתקיימו פעילויות עיצוב לקהל הרחב. 
 
התערוכה משחקים במוזיאון העיצובבמוזיאון העיצוב חולון,תציג ותחקור שני שדות מתוך רבים אחרים בהם פועלים מעצבים לילדים: שדה האיור העכשווי ועולם מגרשי המשחקים.
התערוכה תוצג בין התאריכים16/4/14-9/6/14 במסגרת שבוע העיצוב חולון ולאחריו. 
אוצרי התערוכה הם : גלינה ארבלי ויובל יובל סער.
 
 
במהלך ימי חול המועד – הכניסה לתערוכה במוזיאון תהיה ללא תשלום בחסות בנק הפועלים במסגרת פרויקט פועלים למען תרבות, יופי וטבע בישראל.
פעילויות לכל המשפחה בחולון, שבוע העיצוב בחולון, פעילויות לילדים בפסח
גלריות לכל המשפחה בחולון. יצירה של עודד ארמה.
 
בגלריות שברחבי העיר יתקיימו התערוכות הבאות:
בגלריית המשכן בית מאירוב תוצג התערוכה פלטפורמה, תערוכתו הראשונה של מעצב הנעליים, עודד ארמה. בתערוכה זו יציג ארמה את קולקציית קיץ2014 ואת תהליכי העבודה ליצירת הקולקציה. כמו כן יוצגו שיתופי פעולה אמנותיים של ארמה עם אמנים ומעצבים מובילים בהם דינה שנהב, זוכת פרס משרד התרבות לשנת 2014, האמן רונן רז ואחרים. אוצר התערוכה הינו ד"ר גיא מורג צפלביץ.
 
בגלריית החווה תוצג התערוכה תור הזהב – הצוללת אל חוויית הילדות של כל אחד מאיתנו ובוחנת כיצד צובעת הנוסטלגיה את זיכרונות הילדות שלנו בזהב, ומכסה במעטה נוצץ צלילים וקולות מעולמות אחרים. העבודות בתערוכה, פרי שיתוף פעולה ייחודי בין האמנים סמי די ורונן שהרבני, משחקות על קו התפר בין זיכרון למציאות ומביאות למפגש המערער על מיתוס הילדות הזהובה. אוצרת התערוכה הינה שירי שוץ חקלאי. 
תערוכות תור הזהב, שבוע העיצוב בחולון, פעילויות לילדים בפסח, פעילויות לילדים בחולון
תערוכת תור הזהב בחולון – פעילויות לכל המשפחה בפסח.

תערוכת החוצות בשדרות דב הוז – הומור בראש חוצות, אותה אוצר יורם א. שמיר, תציג מגון רחב של כרזות, פרסומי חוצות אשר היוו מכשיר עיקרי להעברת מסרים של גופים פוליטיים, כלכליים ותרבותיים לפני עידן המדיה האלקטרונית. 
 

בגלריית חנקין תוצג התערוכה מכתמים, בה תציג דליה ברקי מעצבת טקסטיל וצילום ומרצה במגמה לעיצוב טקסטיל בשנקר, עבודות המשלבות בין טכניקות עטור טקסטיל וצביעה לבין צילום והדפס דיגיטאלי על בד וניר.
בגלריית ויטרינה תוצג התערוכה פקס אישראליאנה. אוצרי התערוכה, אסף כהן וגו’אנה אסרף, מציגים אוסף של יצירות מודרניסטיות ישראליות מקום המדינה ועד1977. המציגות את הלך הרוח של התקופה: מינימליסטית, מתומצתת, סוציאליסטית, בניסיון למצוא את המכנה המשותף, שבין סך כל תחומי הביטוי של היוצרים המודרניסטים שפעלו בישראל
 
העיצוב יוצא לרחוב – פרויקט ייחודי של המכון הטכנולוגי חולון לרגל שבוע העיצוב בחולון. 
במסגרת הפרויקט יציגו סטודנטים מהפקולטה לעיצוב מיני תערוכות במרחב האורבאני בעיר חולון: קניון חולון, בבתי עסק ברחובות סוקולוב ושנקר בעיר, במתחם המדיטק ועוד.  כך למשל, בקניון חולון יוצגו סוסי נדנדה התלויים מעל ראש הצופים באווירה ובהשראת קרוסלה בלונה פארק. עוד יוצג בקניון שלב חצי הגמר תוכנית ריאליטי לכיסאות, בו יוצגו5 כסאות ישנים אשר עברו מניפולציות שונות. ליד הכיסאות יוצב קלפי בחירות כאשר הקהל יתבקש להצביע ולהשפיע על הזוכה. 
 
כיכר וויצמן בעיר ורחבת מוזיאון העיצוב חולון יהפכו ל-4 ימים למתחם משחקי ילדות מהרחוב בעיצוב חדש.  קלאס,5 מקלות, דמקה, חמור, תופסת, גולות ועוד יהפכו לאטרקטיביים היום בדרכים גרפיות ותלת ממדיות. 
ברחובות העיר ובגני סיפור תתקיים ספריית פופ אפ. זוהי תערוכה נודדת של ספרי ילדים עם איורים של סטודנטים מ- HITהמחוברת לאופניים. בעת הגעת הספרייה למקום היעד היא נפתחת ל מספר זרועות הפרוסות לעיני הצופה המאפשרות לו קריאה באמצע הרחוב. 
צעצועים לבעלי חיים – מיני תערוכה שתוצג בשתי חנויות ברחוב שנקר. בתערוכה יוצגו עיצובים חדשניים למוצרים לבעלי חיים, הן מוצרים שפותחו לאזור הבית והן צעצועים למשחק בחוץ. 
 
אנימציה פעם והיום – בספריית מדיטק חולון יוצגו על מסכים מספר סרטוני אנימציה שנעשו במחלקה לתקשורת חזותית במכון, לצד פנקסי אנימציה המיועדים לדפדוף של הצופה ולחשיפתו לדרך בה עשו סרטי אנימציה בעבר. 
 
עוד יציגו הסטודנטים את וירוסים במתחם–השתתפות מחתרתית בתוך חללי מוזיאון העיצוב והמדיטק. כך למשל מעקות צדדים יהפכו למתקן תרומה של כסף לעמותה, עמדה להכנת מטוסים מנייר ושיגורם ועוד. 
 
כמידי שנה תתקיים תערוכת באמצע, של המחלקה לעיצוב תעשייתי, אשר כשמה כן היא, מתקיימת באמצע שנת הלימודים ומציגה חתך רוחבי של כלל פעילות המחלקה. התערוכה כוללת קרוב ל-200 עבודות סטודנטים מהשנה האחרונה, שעוצבו ודגמיהם נבנו על ידי הסטודנטים במגוון רחב של קורסים, שיתופי פעולה עם חברות מסחריות ושיתופי פעולה עם ארגונים חברתיים וקהילתיים. התערוכה תתקיים בנמל יפו. 
 
חברת פיטרו באזור התעשייה חולון מצטרפת אף היא לחגיגות שבוע העיצוב בחולון ומשיקה מיצב אינטראקטיבי בשםמשחק מנהלים.
משחקי המנהלים של היום אינם עוד משחקים קטנים ומהודרים היושבים על שולחנו של המנכ"ל. הם נמצאים בכל מקום בסביבת העבודה, שהפכה למגרש משחקים של רעיונות ושל חדשנות. בתוך חללי התצוגה של פיטרו, יוכלו המבקרים לחוות ולגלות מוצרים יצירתיים ומפתיעים מעולם הריהוט המשרדי העכשווי תוך כדי פעילות ומשחק בניחוח של ילדות.
החלק הבינלאומי של שבוע העיצוב פונה לקהילה המקצועי בישראל, והוא ייערך לאחר החג, ב22-24 באפריל. מסגרת שבוע העיצוב חולון 2014 תגיע מאוסטריה משלחת של כ- 15 מעצבים, ויצרנים מתחומי עיצוב שונים למפגשים מקצועיים עם מעצבים ישראליים. פאנלים והרצאות. זוהי השנה השלישית שהמוזיאון מזמן למעצבים הישראלים אפשרות למפגשים אישיים עם מפתח בסצנת עיצוב של מדינה אחרת והפעם הפוקוס הוא עולם ותעשיית העיצוב האוסטרית. האורחים יפגשו עם מעצבים שונים על פי תחומי עניין ויסיירו  באזור התעשייה בחולון, תל אביב וירושלים. הביקור הוא בשיתוף המחלקה הכלכלית בשגרירות אוסטריה בתל אביב. 
 
במתחם המדיטק יתקיים בימי שבוע העיצוב חולון מתחם מעצבים צעירים בו ייקחו חלק מעצבים מתחומים שונים. 
 
 
שבוע העיצוב חולון2014
אירועים ותערוכות בעיר לכל המשפחה 
בחול המועד פסח16.4.14 – 19.4.14 
מפגשי עיצוב בינלאומיים22.4.14 – 24.4.14 
 

אין תגובות

השאר תגובה